רצף שיאי הרווחיות של סמסונג עומד להיקטע ברבעון השני של 2018

שלט לוגו סמסונג בתערוכת IFA 2017 בברלין צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בשנה האחרונה ראתה סמסונג פריחה כאשר הציגה שיאי רווח חדשים רבעון אחר רבעון, אולם כעת נראה כי המומנטום נעצר ועל פי פרסום תחזיותיה המוקדמות של החברה לרבעון השני של 2018 תרד הרווחיות ברבעון זה בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של השנה.

לקראת פרסום הדוחות הכספיים המלאים בסוף החודש סמסונג מדווחת על תחזית הכנסות של 58 טריליון וון קוריאני (כ-52 מיליארד דולר), נתון המהווה ירידה של כ-5% משנה לשנה וירידה דומה בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של 2018. בצד הרווח התפעולי מדווחת סמסונג על 14.8 טריליון וון קוריאני (כ-13.3 מיליארד דולר), ירידה של כ-5.5% בהשוואה לרבעון הראשון. עם זאת, מדובר בעליה של כ-5% ברווח התפעולי משנה לשנה.

חשוב לציין כי סמסונג מספקת גם את טווח הערכותיה להכנסות ולרווח התפעולי, מתוך זה ניתן להבין כי הנתונים הסופיים שתציג החברה עם פרסום דוחותיה הכספיים בסוף החודש עשויים להיות שונים מהחציון לנתונים אלו אותו מציגה כעת החברה. להלן טווח הערכות החברה:

  • טווח הכנסות לרבעון 2/2018: 57-59 טריליון וון.
  • טווח רווח תפעולי לרבעון 2/2018: 14.7-14.9 טריליון וון.

ההכנסות והרווח שמציגה סמסונג בהערכותיה המוקדמות לרבעון השני של השנה מפספסות את תחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות של כ-60.3 טריליון וון ורווח תפעולי של 15.1 טריליון וון. על פי עדויות אנליסטים שפורסמו באתר הוול סטריט ג’ורנל, הגורם להאטה בהכנסות וברווח התפעולי של סמסונג בין הרבעון הראשון לשני של השנה נבעו מתוך מכירות חלשות של דגמי סדרת ה-Galaxy S9.

Samsung Galaxy S9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אנליסט אחד מציין כי הוא מצפה שסמסונג תמכור 31 מיליון יחידות מה-Galaxy S9 במהלך 2018 כולה, נתון אשר לפיו מהווה ירידה ממכירות של 50 מיליון יחידות ממכשירי ה-Galaxy S7 שהושקו לפני כשנתיים. לכך מצטרף דיווח ה-Financial Times הקוריאני, המציין כי מכירות סדרת ה-Galaxy S9 יהיו הנמוכות ביותר עבור החברה מאז שהוצג ה-Galaxy S3.

הפגיעה בהכנסותיה וברווחיה של סמסונג עשויה להגיע לא רק ממכירות הטלפונים, אלא גם מחטיבות נוספות של החברה. אפל, אחת מלקוחותיה הגדולים של סמסונג עבור מסכי OLED לטלפונים, צפויה להגביר את השימוש במסכי OLED זולים יותר של היצרנית המתחרה מדרום קוריאה, LG אלקטרוניקס, כאלטרנטיבה למסכיה של סמסונג ששולבו ב-iPhone X.

בנוסף לכך, עשויה השחיקה במחירי שבבי זיכרון ה-NAND אותם מוכרת סמסונג להשפיע על השורה התחתונה, זאת לצד הציפיה כי מחירי זכרונות ה-DRAM אותם משווקת החברה יראו ירידה העולה על 10% החל מהשנה הבאה. ועם זאת, חטיבת השבבים של סמסונג הייתה עד כה מהחזקות ביותר של החברה. ברבעון הראשון של השנה הובילה חטיבה זו את העליה של סמסונג לרווח שיא נוסף בהובלת מכירות שבבי זיכרון ה-NAND וה-DRAM ואף איפשרה לחברה לעקוף את אינטל כיצרנית השבבים בעלת ההכנסות הגבוהות ביותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים