-פרסומת-

צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי

שיאומי מונפקת בבורסה לפי שווי של 54 מיליארד דולר
| יום שני, 9 ביולי 2018, 14:00 | כלכלי

חברת שיאומי (Xiaomi), יצרנית הסמארטפונים מבין הגדולות בעולם, לא ראתה הצלחה רבה ביום המסחר הראשון של מניותיה (סימול: 1810-HK) בבורסה בהונג-קונג. מניית החברה החלה להיסחר בהונג-קונג ביום שני, ה-9 ביולי, וראתה ירידה של עד 6 אחוזים במהלך המסחר לפני שחתמה את יום המסחר הראשון שלה במחיר של 16.8 דולר הונג-קונג (כ-2.14 דולר ארה”ב), ירידה קלה של כ-1.2% ממחיר הפתיחה של 17 דולר הונג-קונג (כ-2.17 דולר ארה”ב).

כפי שצפו דיווחים קודמים בנושא, הנפיקה שיאומי את מניותיה לציבור המשקיעים בהונג-קונג ברף הנמוך של ההצעה שנע בין 17-22 דולר הונג-קונג. החברה גייסה כ-4.73 מיליארד דולר ארה”ב בהנפקת מניותיה בבורסה בהונג-קונג, כאשר לאחר שקלול הוצאות ההנפקה ציינה החברה כי גייסה סך של כ-3.05 מיליארד דולר. סכום זה נמוך בהתחשב לתכניותיה של החברה לגיוס בגובה של עד 10 מיליארד דולר בהנפקה משולבת שתוכננה להתבצע במקביל גם בבורסה המרכזית בסין, לפני שזו נדחתה.

שווי החברה הנגזר מתוך הגיוס של שיאומי בהונג-קונג עומד על כ-54 מיליארד דולר ארה”ב, רחוק מאוד מהדיווחים המוקדמים על שווי חברה של עד 100 מיליארד דולר. יחד עם זאת, המשקיעים בבורסה ככל הנראה עדיין ראו במחיר הנוכחי של מניית החברה כגבוה מידי, ועל כן לא מיהרו לבצע רכישות, מה שדחף את מחיר המנייה מטה ביום המסחר הראשון.

במסמך ההנפקה ציין ליי ג’ון (Lei Jun), יו”ר החברה ואחד ממייסדיה של שיאומי, כי בכוונת החברה לשמור על רווחיות נמוכה עבור כל מוצרי החומרה שלה, כולל טלפונים, זו תישמר לפיו על 5%. יחד עם זאת, ממשיכה שיאומי להדגיש כי היא מוגדרת כ”חברת אינטרנט” ולא כחברה המייצרת ומשווקת מוצרי חומרה בלבד. מכאן ניתן להסיק כי בחברה מתכננים שירותים שיוכלו לנצל את נתח השוק הגבוה שהשיגה בקטגוריות חומרה שונות. אחד משירותים אלו הוא העוזרת הקולית החכמה של שיאומי, המהווה תחרות לשירותים דומים מבית אמזון, גוגל, מיקרוסופט, אפל ואחרות בתחום עבור לקוחותיה של החברה בסין.

על פי הנתונים שפירסמה שיאומי במסמך ההנפקה הציגה החברה גידול מתמיד בהכנסות משנה לשנה:

  • הכנסות 2015: 66.8 מיליארד יואן (כ-10.09 מיליארד דולר).
  • הכנסות 2016: 68.4 מיליארד יואן (כ-10.33 מיליארד דולר).
  • הכנסות 2017: 114.6 מיליארד יואן (כ-17.32 מיליארד דולר).

עם זאת, החברה רשמה הפסד נקי בגובה 43.9 מיליארד יואן (כ-6.6 מיליארד דולר) בשנת 2017.

מקורות
CNBC
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
עוד על הכותב
author-image
רונן מנדזיצקי
ronen@gadgety.co.il
עורך ראשי בגאדג’טי. בעל תואר ראשון במדעי המחשב, בעבר עסק בתכנות ובניהול תיקים. אובססיבי במיוחד בנוגע לניסיון הבלתי נגמר להבין כיצד דברים עובדים ומקווה להמשיך ולחקור ללא סוף.
סלולרי: Huawei Mate 20 Pro | מחשב: Apple Macbook Pro
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות