סמסונג מכריזה על שבבי זיכרון V-NAND מהדור החמישי

שבבי V-NAND דור 5 (מקור סמסונג) שבבי V-NAND דור 5 (מקור סמסונג)

ענקית המוליכים למחצה סמסונג (Samsung) הודיעה רשמית כי היא החלה בייצור המוני של שבבי זיכרון V-NAND מהדור החמישי של החברה שישתמשו לראשונה בטכנולוגיית הממשק Toggle DDR 4.0, כששבבי ה-256Gb יוכלו להגיע למהירות של 1.4Gbps, שיפור של 40% במהירות לעומת הדור הקודם.

סמסונג הצליחה להוריד את מתח העבודה של השבבים החדשים מ-1.8V ל-1.2V תוך כדי הגדלת זמן הכתיבה ל-500μs (מיקרו-שניות), ומדובר בשיפור של כ-30% לעומת הדור הקודם יחד עם הורדת זמן התגובה לקריאה ל-50μs. בתוך שבבי ה-V-NAND החדשים יהיה ניתן למצוא יותר מ-90 שכבות של תאי 3D CTF (ר”ת charge trap flash), הכמות הגבוהה ביותר לשבבי NAND בתעשייה כשביחד מדובר ביותר מ-85 מיליארד תאי CTF השומרים 3 ביטים (bit) של זיכרון כל אחד.

שבבי V-NAND דור 5 (מקור סמסונג)
שבבי V-NAND דור 5 (מקור סמסונג)

שיפורים שסמסונג הצליחה ליצור בייצור שבבי ה-V-NAND הובילו להגדלת פריון היצור ביותר מ-30% תוך הפחתת הגובה של כל שכבת תאים ב-20% עם מניעה בזליגת מידע בין התאים והגדלת יעילות עיבוד המידע, מה שמאפשר להשתמש בכמות גדולה יותר של שכבות ולפיכך גם בנפח גבוה יותר.

לפי Kye Hyun Kyung, סמנכ”ל בכיר בתחום הייצור וטכנולוגיית זכרונות ה-Flash בסמסונג:

פתרונות ומוצרי סמסונג מבוססי שבבי ה-V-NAND מהדור החמישי יספקו את שבבי ה-NAND המתקדמים ביותר בתחום זכרונות הפרימיום הגדל במהרה. בנוסף להתקדמות הטכנולוגית עליהן אנו מכריזים עם שבבי ה-V-NAND החדשים אנו מצפים להציג את שבבי ה-1Tb ותאי QLC (ר”ת quad-level cell) למגוון מוצרי ה-V-NAND של החברה שימשיכו את ההתקדמות לדור הבא של זכרונות ה-NAND לשוק הגלובאלי.

שבבי ה-NAND השונים נמצאים בכל מוצר חשמלי היום הזקוק לאחסון כשקיימת חשיבות גדולה לא רק לנפח של השבבים אלא גם למהירות והאמינות שלהם. הדור החמישי של שבבי ה-V-NAND של סמסונג יאפשרו לחברה להמשיך ולקדם את תעשיית השבבים הלאה ולספק לנו הצרכנים שבבי זיכרון טובים יותר במוצרים שאנו קונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים