הילדים משחקים פורטנייט? סקר חדש מגלה שהורים מתעלמים מדירוגי גיל

מסקר שנערך לאחרונה בבריטניה עולה כי המלצות דירוג הגיל למשחקים השונים, נותרים ברוב המקרים המלצה בלבד. רוב מכריע מההורים שנסקרו מאפשרים לילדיהם לשחק בכותרים שלא נועדו לילדים, ובפרט – במשחקים המדורגים לגילאי 18 ומעלה.

הסקר נערך על ידי האתר Childcare.co.uk, ודגם למעלה מ-2000 הורים לילדים בני חמש עד שש-עשרה בבריטניה. לא פחות מ-86% מההורים ענו כי אינם מייחסים חשיבות להגבלות גיל במשחקי וידאו. בניגוד לכך, רק 23% מעדיפים להתעלם מדירוג הגיל של סרטי קולנוע – כלומר ההורים מתייחסים באופן שונה לדירוג הגיל של סרטים, מאשר דירוג הגיל של משחקים. כאשר נשאלו האם יסכימו שילדיהם (בני 10 עד 14) יצפו בסרט המדורג למבוגרים בלבד, רק עשרה אחוזים הסכימו.

בישראל התופעה מוכרת לכל מוכר בחנות משחקים. לעתים קרובות נכנסים הורים עם ילדיהם, וקונים עבורם משחקים עם דירוג גיל למבוגרים, כמו GTA. לעתים הילדים רוכשים בעצמם את המשחקים כאשר הם מבטיחים למוכר כי קיבלו הסכמה מהוריהם לקנות את המשחק (במקרה והמוכר מקפיד לשאול).

במקרה של פורטנייט הדבר קל פי כמה, היות וניתן להוריד את המשחק בחינם לכל פלטפורמה אפשרית: על המחשב, הקונסולות, וגם לסמראטפון. כיום, כשלילדים רבים יש סמארטפון משלהם בגיל צעיר, קשה יותר לעקוב אחרי פעילותם באינטרנט, ובוודאי קשה למנוע מהם להצטרף למשחק הפופולארי בעולם, ללא תשלום, גם אם דירוג הגיל שלו הינו לגילאי 12 ומעלה.

באופן מעניין, הסקר גם בדק את תגובת הילדים למשחקים הנועדו למבוגרים. 43% מההורים דיווחו כי לאחר שילדיהם שיחקו במשחק למבוגרים, הם הבחינו בשינוי לרעה בתנהגות הילדים. 22% סיפרו כי לאחר החשיפה למשחקים למבוגרים, הילדים החלו להשתמש יותר בקללות, ולהבין אותן טוב יותר. יש לציין כי 72% מהמשיבים לסקר הינן אמהות.

ריצ’ארד קונווי (Richard Conway), המייסד של Childcare.co.uk, אמר בעקבות הסקר: “בימינו קשה לשמור על התכנים להם נחשף הילד שלך, כי אם יש לך ילד בן עשר עם חברים שמשחקים פורטנייט (המדורג לגיל 12), תרצה שהוא ישתתף איתם ויהנה. אבל, תמיד משתלם לבחון את המשחק ולראות האם הוא מתאים לילד, מאשר לתת להם להתמודד עם ההחלטה בעצמם”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים