גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy J6 – מסך מרשים וחיי סוללה ארוכים

Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סדרת ה-Galaxy J של סמסונג זכתה לאחרונה לעדכון עם מספר דגמים חדשים. נבצע סקירה על Galaxy J6 שזכה להשקה בישראל במהלך החודש הקודם. המכשיר מציע הצצה ליכולות של מכשירי הדגל של החברה כמו תצוגת 18:9, יכולת זיהוי הפנים והעוזרת הקולית ביקסבי, לצד מערכת ההפעלה האחרונה מבית גוגל, אנדרואיד 8 אוראו, ומחיר הנמוך מ-1,000 שקלים.

מכשירים המיועדים לשוק הבינוני-נמוך בדרגת המחיר שלהם לא זוכים לחומרה המתקדמת אותה מציעים מכשירים במחירים כפולים ומשולשים, אך נמדדים ביכולתם לספק ערך עבור המחיר הנמוך יותר אותו הם מציעים. קיבלנו את ה-Galaxy J6 לבדיקה ובדקנו האם מצליח המכשיר לספק ערך בשימוש היומיומי גם במחירו הנמוך.

מה בקופסה?

  • סמארטפון Samsung Galaxy J6
  • סיכה לפתיחת מגירת ה-SIM וחריץ הרחבת הזיכרון
  • כבל טעינה MicroUSB ל-USB
  • מטען 5V / 1A (לא תומך בטעינה מהירה)
  • ספרות (הוראות הפעלה, כתב אחריות ועוד)

עיצוב ואיכות בנייה

הגלקסי J6 מקבל עיצוב המזכיר רבים ממכשיריה של סמסונג מהתקופה האחרונה. הוא משלב את תצוגת ה-18.5:9 בעלת השוליים הדקים ומבנהו קטן ועשוי מתכת ומאפשר אחיזה נוחה בו גם ביד אחת. בגבו של המכשיר נוכל למצוא את חיישן טביעות האצבע הביומטרי, זה ממוקם מעט גבוה מהמיקום האידאלי, את זה משאירה סמסונג ללוגו החברה.

את הרמקול הבודד הקיים במכשיר ממקמת סמסונג על גבי מסגרתו מן הצד הימני ומעל כפתור ההפעלה\כיבוי, כאשר על גבי המסגרת השמאלית נוכל למצוא את כפתורי השליטה בווליום, את מגירת ה-nanoSIM ומגירה נוספת בה ניתן להזין כרטיס זיכרון חיצוני מסוג microSD. בתחתית המכשיר נמצא שקע 3.5 מ”מ לחיבור אוזניות ואת מחבר הטעינה מסוג MicroUSB.

Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חומרה ומולטימדיה

בליבו של הגלקסי J6 פועמת פלטפורמת העיבוד Exynos 7870 בייצור סמסונג, זו מספקת את כח העבודה למכשיר לצד זיכרון 3GB RAM ואחסון בנפח של 32GB עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני. ביצועי המכשיר אינם מהמרשימים ביותר בהם נתקלתי, גם ברמת מחיר זו, והוא נוטה להציע גמגומים מסויימים בעת ביצוע פעולות תובעניות יותר כמו עבודה עם מספר אפליקציות במקביל או בזמן משחקים.

בזמן משחק ב-PUBG על גבי המכשיר נבחרו באופן אוטומטי ההגדרות הנמוכות ביותר, אלו מורידות באופן משמעותי את חווית המשחק בשל הרזולוציה הנמוכה עוד טרם ניתקל בגמגומים נוספים במהלך המשחק עצמו. לא אוכל להגדיר את המכשיר כתואם למשחקים כבדים, אלו יצליחו לרוץ עליו, אך לא היטב.

הרמקול הבודד שמשלבת החברה על גבי מסגרת המכשיר מציע עוצמת שמע גבוהה, אם כי הצלילים הבוקעים ממנו מעט צורמים ברמות הגבוהות. היתרון ברמקול הוא מיקומו, זה נמצא בראשו כאשר נצפה בסרט או נשחק במשחק בעת שהמכשיר במצב מאוזן, מה שמאפשר לצלילים לזרום ללא הפרעות או חסימות מקריות עם האצבע.

Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

נפח האחסון הבסיסי של המכשיר (32GB) רחוק מלספק את השימושים היום-יומיים ומהר מאוד מצאתי עצמי ללא מקום לצילום תמונות נוספות או התקנה של אפליקציות. מי שמעוניינים לצלם הרבה או לשמור קבצים גדולים במכשיר, רצוי שישקלו לרכוש כרטיס זיכרון נוסף לצורך אחסון או לאחסן תמונות וקבצים בשירותי ענן שונים שיעזרו להקל את העומס המקומי על זיכרון האחסון במכשיר.

מסך ה-Super AMOLED של סמסונג מוסיף המון למכשיריה ועובד היטב ברמות תאורה גבוהות כמו גם בנמוכות. בגלקסי J6 מציעה המסך רזולוציית תצוגה סטנדרטית של +HD בפריסה של 720×1480 וניצול המסך במכשיר מתבצע היטב הודות לצמצום השוליים. צד אחד מאכזב הוא חוסר היכולת בהתאמה אוטומטית של תאורת המכשיר. סמסונג לא שילבה בדגם זה חיישן שיאפשר זיהוי תאורת החדר לצורך התאמת תאורת המסך באופן אוטומטי ואנחנו מתבקשים לווסת את התאורה לא מעט פעמים ביום כדי לקבל את התוצאה הדרושה.

בקדמת המכשיר ממוקמת מצלמה המאפשרת פתיחת הנעילה של המכשיר באמצעות זיהוי פנים. לא מדובר בפונקציה ביומטרית, אך היא עובדת היטב ופותחת את המכשיר במהירות. מצאתי פונקציה זו עדיפה על פני חיישן טביעות האצבע הביומטרי הממוקם בגב המכשיר. אף שמדובר בכלי בעל רמת אבטחה גבוהה יותר שגם מציע ביצועים טובים ומהירים יותר, מיקומו הקשה על העבודה השוטפת עם המכשיר.

חיי הסוללה של המכשיר מרשימים למדי והצלחתי להשיג יום שימוש מלא ואף מעבר לכך בין טעינה לטעינה. הסוללה מגיעה בקיבולת של 3,000mAh, שוות ערך לזו המגיעה עם הגלקסי S9, אך השימוש ברזולוציית תצוגה נמוכה ובמעבד חסכוני מוסיף לחיי הסוללה במקרה של הגלקסי J6. אף שהמכשיר מספק לעיתים אף יותר מיום שימוש בודד, מצאתי עצמי מטעין אותו כל לילה, זאת בשל מחזור הטעינה האיטי במיוחד. לא קיימת כאן טעינה מהירה ודרך מחבר ה-MicroUSB תידרשו לטעינה בת שעתיים לפחות.

Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J6 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

צילום

בשל שמדובר במכשיר שאינו ברף העליון, לא חיפשתי בו מצלמת דגל בה הייתי מצפה לראות תוצאות צילום מושלמות, אלא מצלמה שמסוגלת לספק תמונות טובות מספיק כדי לחלוק עם החברים והמשפחה, וכאלו שיראו טוב באינסטגרם.

צילום באור יום נראה טוב במצב הצילום האוטומטי וישנו שיפור מסוים בעת השימוש במצב ה-HDR, את זה בחרה סמסונג להפריד ממצב הצילום האוטומטי, לצערי. דווקא במצלמות שלא נמצאות בראש הרשימה במכשירים כמו ה-Galaxy J6, הייתי מצפה לראות את מצב ה-HDR כשהוא מופעל באופן אוטומטי ועוזר לכיוונון התאורה יחד עם שאר רכיבי התוכנה שהטמיעה החברה בטלפון, אבל הסתפקתי גם במה שיש.

צילום לילי קשה יותר על מצלמת ה-J6 ובעוד קיים מצב לילה ייעודי באפליקציית המצלמה, זה נוטה להציג תמונות מגורענות ומרוחות הרבה יותר ודורש מהצלם להקפיד לא לבצע אפילו תזוזה קטנה בעת השימוש בו. התוצאה, באם התאמצתם מספיק, תהיה תמונה מוארת יותר בחשיכה, אך לרוב לא הצלחתי להפיק תמונה בה הייתי גאה והעדפתי להישאר עם תמונה חשוכה יותר בצילום ללא מצב הלילה המיוחד.

צילום תמונות סלפי מהווה אתגר עבור מצלמת ה-Galaxy J6. המכשיר מציע תמונות עשירות בפרטים, אך לא מסתדר היטב עם תנאי תאורה משתנים. צילום בנוכחות תאורה חזקה או חלשה מציג מריחות אור בלתי רצויות והייתי צריך לבחור את זוויות הצילום היטב כדי לקבל תוצאות טובות, כאשר בנוכחות תאורה חזקה ניתן להבחין בהלבנה כמעט מוחלטת של איזורים מסוימים בתמונה. פיתרון שמציעה סמסונג הינו בשילוב מבזק (פלאש) LED בקדמת המכשיר, זה יאפשר לכם לצלם תמונות סלפי גם בחושך.

השורה התחתונה

הגלקסי J6 מציע כמה נקודות חוזקה עבור מחירו, אשר נע מ-1,000 שקלים ומטה. הוא מגיע במבנה קומפקטי ונוח לאחיזה ותמצאו בו מסך Super AMOLED באיכות מרשימה וחיי סוללה ארוכים שיספיקו בקלות ליום עבודה מלא. היינו שמחים לראות שיפורים במצלמות המכשיר, במיוחד בכל הנוגע לצילומים בתנאי תאורה קשים, אך לפחות עבור צילומי הסלפי הליליים מוסיפה סמסונג מבזק (פלאש) LED קדמי.

האריזה ותכולתה
7/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
8/10
מצלמה
6/10
7.6
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך
  • פלאש קדמי
  • מבנה קומפקטי
  • חיי סוללה
מה פחות אהבנו
  • ביצועים
  • צילום בתנאי תאורה נמוכה
  • מיקום חיישן טביעות אצבע

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 999 שקלים
  • שוק פתוח: 750 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים