הוכרזה: MediaTek Helio A22 – מערכת שבבים לשוק הנמוך בתהליך ייצור 12nm

MediaTek Helio A22 (תמונה: MediaTek) MediaTek Helio A22 (תמונה: MediaTek)

כחודש לאחר שהופצה דרך מכשיר ה-Xiaomi Redmi 6A, מערכת השבבים MediaTek Helio A22 נחשפת באופן רשמי דרך אתר החברה, ומציעה יכולות בינה מלאכותית, חיסכון בחשמל ותמיכה בגלישה ברשת ה-4G. על פי נתוני החברה, מערכת השבבים החדשה מהירה יותר ב-30 אחוזים בגזרת העיבוד וטובה יותר ב-72 אחוזים בחטיבת העיבוד הגרפי ממתחרתה הישירה.

מערכת השבבים החדשה כוללת ארבע ליבות מסוג Cortex-A53 אשר רצות בתדר מרבי של 2 גיגה-הרץ, בעודן דואגות לחיסכון מרבי בצריכת החשמל. המאיץ הגרפי המשולב במערכת השבבים הוא ה-PowerVR GE8320, כאשר זה מסוגל לרוץ יחד עם זיכרון עבודה מקסימלי של 4 גיגה-בייט מסוג LPDDR3 או 6 גיגה-בייט מסוג LPDDR4X.

כיאה לשנת 2018, בינה מלאכותית נמצאת בכל מקום וגם במערכת השבבים הזו. הבינה המלאכותית המוטמעת ב-Helio A22 מאפשרת הפעלת אפשרויות כמו תמיכה במצב פורטרט עם מצלמה אחת או זוג מצלמות, הורדת הגרעון בתמונות, תיקון עיוותים כלליים ופתיחת המכשיר באמצעות זיהוי פנים. עוד בגזרת הצילום נוכל למצוא תמיכה במצלמה אחת ברזולוציה מירבית של 21 מגה פיקסל או זוג מצלמות ברזולוציה מרבית של 13 ו-8 מגה פיקסל.

רזולוציית המסך המקסימלית אשר יצרניות הסמארטפונים המשתמשות במערכת השבבים יוכלו לשלב עומדת על +HD בלבד, בפריסה של 1600 על 720 פיקסלים. זאת בנוסף לתמיכה במסכים בתצורת אורך:רוחב של 20:9 ותרומה נוספת לחיסכון הכללי בחיי הסוללה. בגזרת הזמינות, אין צורך לחכות כלל עקב כך שמערכת השבבים עברה השקה מוקדמת דרך דגם ה-Redmi 6A המוזכר בראש הכתבה.

Helio A22 היא כעת כרטיס הכניסה של MediaTek לסדרה חדשה של פלטפורמות עיבוד ומצטרפת לסדרות ה-Helio P וה-Helio X אשר מיועדות לשוק הביניים והשוק הגבוה, בהתאמה. עם סדרת ה-Helio A מתכוונת החברה לספק פתרונות עבור מכשירי טלפון חכמים בשוק הנמוך המציעים מחירים אטרקטיביים עם חומרה מתקדמת ככל האפשר. ה-Helio A22 עושה זאת על ידי ייצור בתהליך מתקדם של 12nm שיגיע יחד עימה למכשירים המוצעים במחירים אטרקטיביים במיוחד, תוך חיסכון גבוה יותר בצריכת החשמל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים