אפל מגיעה לשווי של טריליון דולר

iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במהלך המסחר בבורסת הנאסד”ק רשמה היום (ה’, 2.8) חברת אפל עליה אל מעבר למחיר מניה של 203.45 דולר ובכך קיבלה לראשונה שווי העולה על טריליון דולר. את ההישג רושמת אפל ימים בודדים לאחר שפירסמה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של השנה, עימן הצליחה החברה להתעלות על תחזיות האנליסטים. את העליה אל עבר שווי של טריליון דולר השיגה היום החברה לאחר עליה של מעל 5% במחיר המניה בתום המסחר אתמול, ולאחר פרסום תוצאותיה הכספיות.

אף ההישג, אפל אינה החברה הראשונה שהגיעה לשווי של טריליון דולר, הישג זה שמור לחברת PetroChina, שזכתה לשווי זה לאחר הנפקתה בשנת 2007. עם זאת, 10 שנים לאחר שהונפקה וזכתה לשווי חסר התקדים באותה עת, איבדה PetroChina כ-80% משוויה, או 800 מיליארד דולר.

בדוחותיה האחרונים הציגה אפל הכנסות של 53.3 מיליארד דולר לתקופה של שלושה חודשים שהסתיימה ב-30 ביוני, כאשר הרווח למניה עלה ב-40% משנה לשנה והרווח הנקי של החברה לרבעון עמד על 11.5 מיליארד דולר. אפל מכרה 41.3 מיליון אייפונים במהלך רבעון זה, מספר הנמוך במעט מזה שהציגה ברבעון המקביל אשתקד, אולם מחיר המכירה הממוצע לאייפון עלה באופן משמעותי ונקבע על 724 דולר. נתון זה הוביל את חטיבת האייפון לרשום עליה של 20% בהכנסות משנה לשנה עם סך של 29.9 מיליארד דולר.

אפל חוצה שווי של טריליון דולר ב-2.8.2018 (תמונה: Yahoo Finance)
אפל חוצה שווי של טריליון דולר ב-2.8.2018 (תמונה: Yahoo Finance)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים