-פרסומת-

קהילת מפתחי Unreal הישראלית: המחתרת הבועטת של מפתחי האינדי

| יום רביעי, 8 באוגוסט 2018, 18:00 | טכנולוגיה, משחקים

תמונה: רפאל בן-ארי

הגעתי למקום המפגש, אי שם בלב תל אביב, במתחם עבודה מרווח ומעוצב לעילא. על השולחן חיכתה שורת פיצות חמות, במקרר הסמוך היתה שתיה קרה לכל דורש, אך למרות חיבתי לפחמימות, לב העניין היה במרכז המבואה הצבעונית: אחד אחרי השני הצטרפו אלינו מפתחים מזן נדיר וחמקמק, במיוחד בישראל – מפתחי Unreal. תוך זמן קצר היינו קבוצה מכובדת ומגוונת באופן מרשים, מקשקשים ומכירים אחד את השני. בעוד כמה דקות ניכנס לחדר גדול יותר, שם יתחיל המפגש עצמו.

מנוע Unreal הוא ההיצע של Epic במלחמת המנועים הגדולה המתרחשת כרגע מאחורי הקלעים של תעשיית המשחקים. במשך שנים אנריל היה מנוע מקצועי בלבד, שהיה זמין רק למפתחים של משחקי AAA גדולים תמורת תשלום גבוה. יוצרי האינדי נהרו בהמוניהם למנועים הניתנים להורדה בחינם, כמו Unity, עד ש-Epic הבינה כי עליה להצטרף למסיבה הזו, ולשחרר את המנוע לציבור בחינם. ואכן, לאחר המעבר למודל חינמי מבוסס עמלות, שהתבצע לפני כמה שנים, מנוע אנריל צובר תאוצה.

בישראל אין ממש פיתוח של משחקי AAA, לכן מנוע Unreal היה נדיר בנוף המקומי, ורוב המפתחים המקומיים עובדים עם Unity. כעת, כש-Unreal סוף סוף מוצע ליוצרי האינדי ולסקרנים מזדמנים ללא תשלום, קבוצה של מפתחים ישראלים החליטה ללכת נגד הזרם, ולעבוד עם המנוע המתקדם של Epic. הם מתמידים בכך כבר זמן מה: המפגש האחרון, שהתקיים ביום ראשון, הוא המפגש ה-16 במספרו.

צילום: רפאל בן-ארי

את המפגשים, ואת מרבית פעילות הקבוצה, מארגן מזה שנתיים אריה קרויטורו הפעלתן, יחד עם אמיר גרין (שלא יכל להגיע הפעם). לבוש בחולצת Unreal שלא ניתן לטעות בה, אריה דואג שההדגמות ירוצו היטב, משלים ציוד שחסר למציגים, ומיידע את כל האורחים מתי אפשר להיכנס. הוא גם מכין תוכן למפגשים, יש לו חזון מעניין לעתיד התעשייה, והוא נטוע עמוק בנוף של Unreal: אריה משתמש בו בחברה שהקים, VirtU VR, המספקת חוויות מציאות מדומה, כמו הדמיות ליזמי נדל”ן שרוצים להרשים קונים.

הגיעה העת להצגת הפרויקטים של חברי הקהילה. בתור המצטרף ה”חדש”, הצגתי ראשון. הראיתי פרויקט מאחד הקורסים בלימודים (מדעי המחשב): ניסוי פסיכולוגי ב-VR באמצעות מנוע אנריל. הפרויקט מדגים שימוש במציאות מדומה בפסיכולוגיה, ושם את הנסיינים בסיטואציה עצמה, במקום לתת להם לענות על שאלון פסיבי. על הדרך ניצלנו את האפשרויות הגרפיות המתקדמות של אנריל ליצירת סביבת מדע-בדיוני מהנה, בסגנון Blade Runner. לאחר מכן, בהפסקה, באו כמה מהנוכחים להתנסות בעצמם ולהנות מהסביבה שיצרנו.

אחריי הציגו אהרון ודורון, שני מפתחים שעובדים על משחק בשם Purgatory Guardian, המשלב תפקידים עם פעולה מגוף ראשון. המשחק, או לפחות חלקו הראשון, מתרחש בראשה של הדמות הראשית, ולכן הסביבה כולה יכולה להיות משוגעת למדי. אהבתי במיוחד מעין סוג של סרטנאי חמוד, שכל רגליו נראות כמו אצבעות אנושיות גדולות. הצורה בה הוא נע על החול היתה מפתיעה, הזויה ומהפנטת. בהחלט יש כאן מקוריות רבה, ונראה כי תהיה גם אפשרות למשחק מרובה משתתפים, לדברי המפתחים.

צילום: Purgatory Guardian

לאחר מכן, שי מחברת ARound הציג את פרויקט ה-AR שלהם, אפליקציה המאפשרת לצרכנים לראות כיצד יתאימו רהיטים חדשים בסלון, במציאות רבודה. האפליקציה עובדת על הסמארטפון באמצעות מנוע Unreal כמובן. שי ענה בסבלנות על כל השאלות וסיפר על אתגרים בפיתוח למובייל עם Unreal, על השימוש במציאות רבודה, ועל איך הם פתרו כמה מהבעיות שעלו בזמן הפיתוח. בתור בונוס סיפר שי איך החברה עברה מסימולטורים לעולם הקמעונאות, ועל המסלול שעברה – מעניין מאוד.

אחרי הפסקה קצרה הגיע זמן ההרצאות. אריה פתח את הסבב עם הרצאה שהכין על מציאות רבודה, והראה לנו איך בקלות (יחסית) ניתן להתחיל לעבוד עם AR ב-Unreal, החל מהגדרות בטלפון ועד למיקום עצמים במרחב. אחריו עלה לבמה בחור בשם לאון, והציג את Niagara, המערכת החדשה של Unreal ליצירת אפקטים ויזואליים, המבוססים על Particles. ההרצאות עברו באופן אינפורטיבי, והיו טכניות בחלקן, מה שהתקבל בברכה בקרב קהל הנוכחים.

למרות ההרצאות הנפלאות, לטעמי מי שגנבו את ההצגה אלה האורחים עצמם. מאוד נהניתי לשוחח עם המפתחים השונים, לראות על מה הם עובדים ולשמוע על האתגרים הטכניים עמם הם מתמודדים. ראיתי פלאגין חדש של חברת Anzu שיאפשר לשלב פרסומות דינאמיות במשחקי Unreal, וכמה משחקים שעדיין לא פורסמו בצורה רשמית בשום מקום. מחבורת המפתחים האקלקטית הזו עולה רוח יזמית ואנרגטית, ומעט מחתרתית כנגד ההגמוניה של Unity, וגם מבחינת יכולת טכנית הם לא פריארים, הישראלים האלה. שיהיה בהצלחה.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
רפאל בן-ארי
כתב ומפיק תכני גיימינג יותר מעשור, בעל היכרות עמוקה עם ההיסטוריה של תעשיית המשחקים. בזמנו הפנוי (הנדיר) יוצר מודים ומקדם יוזמות נוספות בתחום הגיימינג בישראל. מעדיף לשחק עם עכבר ומקלדת ויש לו את דיוק ניוקם בחיוג מהיר בנייד.
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות