גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy Note 9 בפתיחת קופסה

Galaxy Note 9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ה-Galaxy Note 9 של סמסונג כבר נחשף באופן רשמי, אך יגיע לחנויות בישראל רק לקראת סוף החודש, כשבסמסונג מתכננים השקה גלובלית ב-24 באוגוסט. פרטים מלאים אודות המכשיר נוכל ללמוד במסיבת עיתונאים אותה קבעה סמסונג ישראל ליום רביעי, ה-22 באוגוסט בשעות הערב, אז נדע אילו גרסאות יושקו בארץ ומה יהיו המחירים.

עד שנגיע למועד ההשקה בישראל, לקחנו את ה-Note 9 לפתיחת קופסה זריזה. מדובר במכשיר בצבע הכחול, אשר מגיע עם עט סטיילוס בצבע צהוב ובגרסת הבסיס המציעה זיכרון פעולה (RAM) בנפח 6 גיגה-בייט ורכיב זיכרון אחסון בנפח 128 גיגה-בייט עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון MicroSD.

הקופסה עצמה נראית כמו קופסאות מכשירי דגל רבים אחרים מבית סמסונג. היא בעלת מידות קטנות ובצבע השחור, אך הפעם מחליפה החברה את עיטור שמו של המכשיר בחלקה העליון בהטבעה של עט הסטיילוס S-Pen, אשר קיבל יכולות חדשות יחד עם מכשיר ה-Note 9 ודרך קישוריות בלוטות’ הנתמכת על ידי העט החדש.

Galaxy Note 9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Galaxy Note 9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בקופסה עצמה נוכל למצוא:

  • מכשיר Galaxy Note 9 בגרסת 128GB
  • סיכה להוצאת מגירת ה-SIM והרחבת הזיכרון (MicorSD)
  • עט סטיילוס S-Pen בצבע צהוב
  • מטען עם תמיכה בטעינה מהירה
  • כבל נתונים USB-C ל-USB
  • מתאמים ל-USB-C
  • אוזניות תוך-אוזן (In-Ear) של AKG
  • כלי להחלפת ראש עט סטיילוס
  • ספרות: הוראות הפעלה, כתב אחריות

מסיבותיה שלה בוחרת סמסונג שלא להציב את המכשיר בחלק העליון של הקופסה לאחר פתיחתה, כך שלא נוכל להתרשם ממנו באופן מיידי. הבחירה ממשיכה להיות תמוהה עבורנו, בעיקר עקב התמקדותה של החברה בעיצוב, ובעיקר עם הדגש המיוחד על עט הסטיילוס, שהיה נחמד לראות אפילו לבדו, מחוץ למכשיר, ישר עם פתיחת הקופסה.

S-Pen

לאחר ביצוע ההגדרות הראשוניות ביצעתי בחינה גם לתהליך הגדרת קישוריות בלוטות’ בין עט הסטיילוס למכשיר. הפעולה לא מתבצעת דרך חלון הגדרות הבלוטות’ הסטנדרטי הזמין במערכת ההפעלה, אלא כפעולה ראשונית עם הוצאת העט מגוף המכשיר בפעם הראשונה, אז נתבקש להחזיר את העט חזרה פנימה לצורך הפעלת קישוריות הבלוטות’.

עט הסטיילוס של Galaxy Note 9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
עט הסטיילוס של Galaxy Note 9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לאחר ביצוע ההגדרה, ניתן להתחיל להשתמש בכפתור הפיזי הממוקם על גבי עט הסטיילוס כדי לבצע פעולות כמו צילום תמונות או החלפה בין מצלמת הסלפי למצלמה הראשית בגב המכשיר, פעולות שמתבצעות באופן כמעט מיידי ומאפשרות תפעול נוח למדי בזמן צילום. סמסונג מוסיפה אפשרויות לשימוש בעט גם במקומות נוספים, כך שתוכלו, למשל, לזוז בדפי מצגת כשהעט משמש כשלט רחוק, לשלוט בסרטונים ביוטיוב או לנוע בין תמונות בגלריה.

אך הדבר לו אנו מחכים יותר מכל הוא פרסום SDK לשימוש בעט לכלל המפתחים, על מנת שאלו יוכלו להציג יכולות עבור העט גם באפליקציות צד שלישי. בשלב זה עובדת סמסונג עם מספר מצומצם של מפתחי אפליקציות על מנת להציג יכולות מותאמות של עט הסטיילוס לאפליקציות שלהם.

על מנת שנוכל להשתמש בקישוריות הבלוטות’ של העט, יש להטעינו בגוף המכשיר, דבר שעשוי לרמוז לכך שיהיה עלינו להמתין זמן רב או לדרוש חיי סוללה ארוכים מהמכשיר עצמו. בפועל, לא הבחנתי בירידה במחוון הסוללה בעת טעינת ה-S-Pen, זו נמשכת פחות מדקה ומאפשרת, לדברי סמסונג, עד 200 לחיצות לפני שתדרוש טעינה חוזרת. בבדיקה מהירה שעשיתי הצלחתי לצלם 181 תמונות לפני שהאפשרות הפסיקה לעבוד ונדרשתי לטעון את העט מחדש.

Galaxy Note 9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Galaxy Note 9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שימוש שוטף

מי שהשתמש בעבר במכשיריה של סמסונג יגיע לעולם מוכר למדי, כאשר ממשק המשתמש זהה לזה שהופיע בדגמי ה-Galaxy S וה-Galaxy Note הקודמים, כאשר השינוי העיקרי בצד הממשק הינו ההתממשקות עם עט הסטיילוס.

מצד המסך נוכל לשלוף את חלון קיצורי הדרך “Edge” על מנת לבצע פעולות מהירות של שיחות לאנשי קשר נבחרים או הפעלה מהירה של אפליקציות, כאשר מגירת האפליקציות ניתנת לשליפה מהירה בגרירת אצבע על מסך הבית כלפי מעלה או מטה.

ממשק המשתמש מרגיש מהיר למדי, אם כי זהו אינו הממשק המהיר ביותר אותו חוויתי, והפעלה ראשונית של אפליקציה היא מהירה מאוד גם כן, וכך גם המעבר בין האפליקציות.

לנושאים נוספים כמו חיי סוללה, הדורשים בחינה ארוכה יותר, אתייחס בסקירה המלאה, אך רשמים ראשוניים מהמצלמה תוכלו למצוא בכתבת ההתרשמות הראשונה שלי מהמכשיר בלחיצה כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים