פרטנר TV רושמת 100 אלף מנויים והרווח התפעולי ברבעון השני צונח

שלט פרטנר צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

קבוצת פרטנר פרסמה היום (ד’, 15.8) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של השנה ומדווחת על המשך עליה במנויים לשירות הטלוויזיה פרטנר TV לצד הרחבת פריסת רשת הסיבים האופטיים, אך לצד זאת מציגה החברה ירידה קלה בהכנסות וירידה חדה ברווח התפעולי משנה לשנה.

בתום הרבעון השני, שהסתיים ב-30 ביוני, 2018, רשמה פרטנר 83 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה פרטנר TV, אולם בחברה מציינים כי נכון למועד פרסום התוצאות הכספיות לרבעון, מספר זה כבר עבר את 100 אלף המנויים. בפרטנר מזכירים בדוח גם את הגידול בפריסת רשת הסיבים האופטיים המיועדת להאצת מהירות חיבור האינטרנט הביתי עד ל-1,000 מגה-ביט בשנייה ומציינים כי הרשת זמינה כיום למעל מ-170 אלף בתי אב בעשרות ערים בישראל.

ממיר פרטנר TV (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ממיר פרטנר TV (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סך הכנסות החברה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-797 מיליוני שקלים, ירידה של 1% בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל אשתקד. בפרטנר מציינים כי מגזר השירותים העיב על התוצאות בשל נטרול הפרשה חד-פעמית בהכנסות סלולר כתוצאה מתביעה ייצוגית. תוצאות ההכנסות משירותים בפועל עמדו ברבעון האחרון על 620 מיליוני שקלים (לעומת 625 מיליון בשנה הקודמת), כאשר על פי פרטנר היו עומדות ההכנסות מחטיבת השירותים על 635 מיליוני שקלים לפני ההפרשה החד-פעמית.

הרווח התפעולי של החברה הצטמצם לכדי 22 מיליוני שקלים ברבעון השני, ירידה של 81% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2017, כאשר הרווח הנקי הסתכם ב-2 מיליון שקלים, ירידה של 96% משנה לשנה והרווח למניה הסתכם ב-0.01 שקלים (לעומת 0.29 שקלים בשנה הקודמת).

בסיס המנויים של פרטנר בסוף התקופה עמד על 2.645 מיליון מנויים, מהם 2.345 מיליון מנויי Post-Paid, עליה של 9,000 מנויים בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, ו-300 אלף מנויי Pre-Paid, ירידה של 31 אלף מנויים מרבעון לרבעון.

סך ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ירדה מ-58 שקלים ברבעון הראשון ל-57 שקלים ברבעון השני, כאשר בפרטנר מציינים כי גם כאן נובעת הירידה כתוצאה מההפרשה החד-פעמית, אשר בלעדיה, לטענת החברה, היה עומד המספר על 59 שקלים למנוי. ברבעון השני של 2017 עמד נתון ה-ARPU על 62 שקלים.

השוואת מפרטים