נער אוסטרלי פרץ לשרתים מאובטחים של אפל

לוגו אפל, כניסה לחנות בברצלונה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בית המשפט לנוער באוסטרליה קיבל לידיו תיק יוצא דופן בימים האחרונים: נער בן שש-עשרה, ששמו נאסר לפרסום, מצא דרך לפרוץ לשרתים מאובטחים של אפל, ניצל את הפירצה וחדר למחשבי החברה. הנער נתפס לאחר שאפל דיווחה על הפריצה ל-FBI, והמשטרה הפדרלית של אוסטרליה פשטה על ביתו, בפרברי מלבורן. הנער עומד כעת למשפט פלילי.

לפי הדיווח, הנער חדר לרשת של אפל מספר פעמים לאורך כשנה, והוריד 90 גיגה-בייט של מידע מאובטח. בין היתר, הפורץ הצעיר גם הניח ידיו על חשבונות לקוחות של אפל, ועל מפתחות גישה המאפשרים למשתמשים להתחבר לשירותי החברה – מפתחות אלו אמורים להיות מאובטחים ברמה גבוהה מאוד. נראה כי הנער השתמש בשירותי VPN על מנת להסתיר את זהותו, וגם נהג להתרברב בהרפתקאותיו ב-WhatsApp.

לבסוף אפל גילתה את פעילותו, חסמה את הגישה שלו לשרתיה, והודיעה על המקרה ל-FBI. בשנה שעברה המשטרה הפדרלית של אוסטרליה פשטה על ביתו, שם גילתה שני מחשבים עם תוכנות פריצה, טלפון נייד וכונן קשיח שכולם נקשרו למקרה באמצעות מספרים סידוריים, כתובות האינטרנט שהיו בשימוש, והמידע שהתגלה על המכשירים. המשטרה הופתעה לגלות כי את כל המידע הרגיש שהוריד, שמר הנער בתיקיה ששמה “hacky hack hack“.

עורך הדין של הנער טען בפני בית המשפט כי מניעיו היו תמימים. לפי טענת ההגנה, הנער הוא בעצם מעריץ נלהב של החברה, ולא התכוון להרע לאפל. למעשה, כך נטען, הנער מאוד רצה לעבוד באפל, ואפילו חלם על כך. כרגע עומד הנער בפני פסק הדין של בית המשפט לנוער, שפוסק מתוך מטרה לשקם את הקטינים. ייתכן שלאחר מכן עוד יגשים הנער את חלומו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים