פלאפון מציגה עליה במספר המנויים, מוכרת פחות סמארטפונים

פלאפון צילום: גאדג’טי

חברת התקשורת בזק פירסמה היום (ה’, 23.8) את תוצאותיה הכספיות, בהן אנו מוצאים גם את תוצאותיהן של החברות הבנות פלאפון, שמציגה שחיקה בהכנסות וברווח ברבעון השני של השנה, זאת לצד תוצאותיה של חברת השידורים בלוויין yes (חברת די.בי.אס), המציגה עליה קלה במספר המנויים מרבעון לרבעון.

הכנסותיה של פלאפון במהלך הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני עמדו על 602 מיליון שקלים, ומדובר בירידה של 5% בהשוואה לנתון הכנסות של 632 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. מתוך סעיף ההכנסות, עמדו ההכנסות משירותי סלולר על 438 מיליון שקלים, ירידה של 2% משנה לשנה, כאשר ההכנסות ממכירות מכשירים ירדו ב-10% משנה לשנה והסתכמו ב-438 מיליון שקלים. בפלאפון מסבירים כי הירידה בהכנסות ממכירות מכשירים הגיעה כתוצאה מקיטון בכמות המכשירים שנמכרו, וייחסו את הירידה להפחתת שיעורי המיסוי על טלפונים במהלך השנה.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-2 מיליון שקלים בלבד בתום הרבעון השני, ירידה חדה של 93% ברווח בהשוואה לנתון של 30 מיליון שקלים ברבעון השני ב-2017.

מספר מנויי הסלולר של פלאפון בסוף התקופה עמד על 2.601 מיליון, לעומת 2.546 מיליון ברבעון הראשון ו-2.41 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון השני נוספו בסך הכל 55 אלף מנויים, מהם 40 אלף מנויי פוסט פייד ו-15 אלף מנויי פרי-פייד, כאשר ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 57 שקלים, בדומה לנתוני הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, נתון המציג ירידה שנתית של 7% אל מול נתון הכנסה ממוצעת למנוי של 61 שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה.

נתוני yes

בשונה מפרטנר וסלקום, לפלאפון אין שירות טלוויזיה משלה, כאשר חברת די.בי.אס, המפעילה את שירותי הטלוויזיה בלוויין yes, מהווה לשלוחת הטלוויזיה של חברת בזק לצידה של פלאפון.

הכנסותיה של yes עמדו ברבעון השני על 375 מיליון, בדומה לנתוני הרבעון הראשון, והציגו ירידה של 10% משנה לשנה. החברה רשמה הפסד תפעולי בגובה 17 מיליון במהלך הרבעון, לעומת רווח של 49 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

מספר המנויים של yes בסוף הרבעון השני עמד על 582 אלף, עליה של 2,000 מנויים בהשוואה לנתוני סוף הרבעון הראשון של 2018, וירידה מ-603 אלף מנויים ברבעון המקביל ב-2017.

ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי (ARPU) בסוף הרבעון הסתכמה ב-215 שקלים, עליה של 1 שקל מנתוני הרבעון הראשון וירידה מ-229 שקלים ברבעון המקביל אשתקד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים