גאדג’טי מסקר: Jabra Elite 65e – עם חיי סוללה ארוכים וסינון רעשים אקטיבי

אוזניות בלוטות' Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אוזניות בלוטות’ Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אז סקירה על Jabra Elite 65e… בחודש שעבר הגיעו לישראל במקביל שני דגמים של אוזניות אלחוטיות מבית חברת ג’אברה, אלו הן האוזניות נטולות החוטים Jabra Elite 65t בדגם הספורט שלהן ואוזניות ה-Elite 65e אשר מגיעות בעיצוב קלאסי יותר, חיי סוללה ארוכים וסינון רעשים אקטיבי. לקחנו לבדיקה את דגם ה-Jabra Elite 65e הנמכר בישראל בכ-800 שקלים לשימוש ביבשה וגם תחת הרעש הכבד של מטוס בעודו באוויר.

עיצוב ונוחות

אוזניות ה-Jabra Elite 65e האלחוטיות מגיעות בעיצוב הכולל קשת גמישה, את זו מניחים על העורף וממנה נמשכים שני כבלים קצרים היישר אל האוזניים. האוזניות בקצה הכבלים מגיעות במבנה ספורטיבי הכולל קשתות שיחזיקו אותן טוב יותר באוזן, מה שיעזור במהלך פעילות ספורטיבית. משקלן אינו גבוה ומסתכם בכ-51 גרם וגם לאחר שעות רבות של שימוש לא מצאתי כי הקשת היושבת על העורף מפריעה לי.

תפעול האוזניות נוח למדי עם כפתורים הממוקמים על הקשת משני הקצוות, כאשר בצד אחד נמצא כפתורים לחיצים לשליטה על הווליום, הפעלה (Play/Stop) וקישור הבלוטות’ ובצד השני כפתור להפעלה וביטול סינון הרעשים האקטיבי (ANC) וכפתור מענה לשיחות המשמש גם להפעלת העוזרת הקולית בטלפון.

אוזניות בלוטות' Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות בלוטות’ Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

על גבי הכבל היוצא מתוך הקשת בצידה הימני נוכל למצוא מיקרופון המשמש לביצוע שיחות וכן מתן פקודות לעוזרת הקולית, כאשר על גב האוזניות עצמן ממקמת ג’אברה זוג מגנטים המאפשרים לאוזניות להיצמד זו לזו בזמן שאינן בשימוש וגם לעצור באופן אוטומטי את השיר המתנגן כשהן מחוברות יחדיו, פעולה נוחה למדי שמייתרת את הצורך ללחוץ על כפתור ההפעלה לשם עצירת השיר המתנגן וכזו שתימנע מהאוזניות להשתולל מצד לצד כאשר הן אינן בשימוש.

אוזניות בלוטות' Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות בלוטות’ Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

על גבי הקשת עצמה ניתן למצוא חריץ MicroUSB המשמש לטעינה.

בתוך אריזת האוזניות תוכלו למצוא:

  • אוזניות Jabra Elite 65e
  • נרתיק לנשיאה
  • מגוון מתאמים מסיליקון בגדלים שונים
  • כבל MicroUSB ל-USB לצרכי טעינה
  • חוברות הפעלה וכתב אחריות.

סינון רעשים וחיי סוללה ארוכים

אחת מהתכונות החשובות המגיעות עם אוזניות ה-Jabra Elite 65e הינו ביטול הרעשים האקטיבי, זה ניתן להפעלה מהירה דרך כפתור הממוקם על גבי קשת האוזניות או באמצעות האפליקציה בסמארטפון. אל פעולת ביטול הרעשים מצטרפת גם אפשרות להפעלת מצב Hear Through, המאפשר לרעשים מבחוץ לחדור פנימה עבור מי שמעוניין להאזין לסביבה לצד ההאזנה למוסיקה באוזניות.

ביטול הרעשים משמעותי והיווה עבורי יתרון גדול בזמן טיסה, כאשר צמצם באופן משמעותי את רעשי מנועי המטוס ורעש הנוסעים בו. הפעלת סינון הרעשים האקטיבי מדגימה הבדל משמעותי עוד לפני הפעלת שירים והפכו עבורי את האוזניות לאטמי אוזניים משודרגים, כאשר בעת הפעלת מוסיקה להאזנה דרכן, לא הצלחתי לשמוע את הרעשים סביבי כלל, גם בעוצמות שמע בינוניות. ועם זאת, לא מדובר באטימה הגבוהה במיוחד של רעשי רקע אותה תקבלו באוזניות Over Ear בעלות סינון רעשים אקטיבי, שכן מדובר באוזניות תוך-אוזן בלבד.

מן הצד השני, אפשרות ה-Hear Through איכזבה אותי מעט, כאשר לא הצלחתי לשמוע כמעט כלל את קול הכרוז במטוס בעת הפעלת הפונקציה לצד השמעת מוסיקה בעוצמת שמע נמוכה עד בינונית.

חיי הסוללה של האוזניות הוכיחו עצמם היטב, וסיפקו עבורי אפילו מעבר ל-8 השעות המובטחות של פעילות יחד עם סינון הרעשים האקטיבי במצב פעיל, כאשר ללא שימוש בסינון הרעשים קיבלתי כ-12 שעות שימוש בממוצע. זמן הטעינה ארך מעל לשעתיים דרך חיבור MicroUSB.

אוזניות בלוטות' Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות בלוטות’ Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

איכות שמע

עוצמת השמע באוזניות יותר ממספקת ובמרבית זמן השימוש בהן עמדה הגדרת העוצמה עבורי על בינונית. איכות השמע גם היא מרשימה והצלחתי להבחין בדיוק בצלילים הגבוהים ובמידים, כאשר בצד הבסים קיבלתי איכות מספקת, אך רחוקה מלהיות תואמת לחובבי בסים ברמה גבוהה. יחד עם זאת, ניתן לשנות את הגדרות השמע באוזניות דרך אפליקציית +Jabra Sound בטלפון על מנת להגביר את הבסים.

במקומות רועשים כמו ברחוב, ברכב (כשאתם לא נוהגים!) או במטוס, ישנו יתרון חשוב עבור סינון הרעשים האקטיבי, זה מחזיר את הצליל הנקי חזרה לאוזניים, כאשר במקומות שקטים ישנה תוספת לסינון הרעשים בתרומה קלה לדיוק בצלילים הנשמעים.

בזמן שיחות הצלחתי לשמוע צליל נקי למדי ומגוון של שלושה מיקרופונים הממוקמים באוזניות מסייעים לסינון רעשים אחרים ברמה שלא איפשרה לנוכחים בצד השני של השיחה להבחין כי ביצעתי את זו בעזרת האוזניות בחיבור בלוטות’ במקום דרך הטלפון עצמו.

אוזניות בלוטות' Jabra Elite 65e (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

שימוש בזמן פעולות ספורטיביות הוכיח עצמו באופן חלקי, כאשר בזמן הליכה או ריצה האוזניות לא החליקו מהאוזניים, אך בזמן ריצה הקשת הממוקמת על העורף קיפצה לה והפריעה בשימוש השוטף. ה-Elite 65e תומכות בתקן IP54 להגנה מפני אבק והשפרצות מים, כך שלא יתאימו לאימוני ספורט הכוללים הרבה זיעה.

השורה התחתונה

אוזניות ה-Jabra Elite 65e מספקות את הסחורה עבור המחיר שלהן ומציעות רמת שמע טובה יותר מזו שתקבלו באוזניות נטולות החוטים Elite 65t, כאשר הקשת הממוקמת על העורף קלת משקל ונוחה למדי גם לשימושים ארוכי טווח. עם חיי סוללה ארוכים שיספיקו ליום עבודה ואף לטיסה ארוכה ויחד עם סינון רעשים אקטיבי, מדובר בהצעה אטרקטיבית למדי.

מחיר האוזניות המומלץ עומד על 799 שקלים, אך תוכלו למצוא אותן גם במחירים נמוכים במעט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים