סמסונג תשיק את סדרת מסכי הטלוויזיה QLED 8K Q900R החל מספטמבר

מסך טלוויזיה Samsung QLED 8K Q900R (תמונה: סמסונג) מסך טלוויזיה Samsung QLED 8K Q900R (תמונה: סמסונג)

לקראת פתיחתה של תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית IFA 2018 בברלין, חושפת סמסונג אלקטרוניקס את סדרת מסכי הטלוויזיות החדשה שלה המגיעה ברזולוציית 8K ותוצע למכירה ראשונית לציבור כבר בחודש ספטמבר. סדרת המסכים החדשה, ה-Samsung Q900R, תשתמש בטכנולוגיית ה-QLED של החברה ותוצע במגוון גדלים, בהם 65, 75, 82 ו-85 אינץ’ וברזולוציית תצוגה של 4320×7680 פיקסלים עם תמיכה בסטנדרט התמונה הפתוח +HDR10, בהירות מירבית של 4,000nit וסך של כ-30 מיליון פיקסלים.

מסכי ה-QLED 8K החדשים של החברה יעשו שימוש בטכנולוגיית Samsung AI, את זו חשפה החברה מוקדם יותר השנה במסגרת תערוכת CES 2018. כעת, מוכנה החברה להשקה רשמית של המסכים החדשים בסדרה, אל כולם תגיע הטכנולוגיה החדשה על מנת לשדרג תכנים קיימים ברזולוציות נמוכות יותר, כך שיתאימו לרזולוציה הגבוהה שמציעה סדרת ה-Q900R.

לדברי החברה, טכנולוגיית Samsung AI תשפר את איכות הצפיה דרך מגוון רחב של מקורות, בין אם מדובר בתוכן המגיע מכונן USB נייד, חיבור HDMI, ממיר או שירות הזרמת תוכן ובין אם משודר ברזולוציית HD, Full HD או UHD 4K, אולם בסמסונג מדגישים כי התמונה הטובה ביותר תופיע כאשר התוכן משודר במקור ב-UHD. טכנולוגיית ה-AI כוללת גם אפשרות לביצוע אופטימיזציה של הקול המלווה את התמונה וכפי שציינה בעבר, יאפשר הדבר להגביר את עוצמת הקול במשחק כדורגל כאשר הקהל יריע לקבוצה.

מסך טלוויזיה Samsung QLED 8K Q900R (תמונה: סמסונג)
מסך טלוויזיה Samsung QLED 8K Q900R (תמונה: סמסונג)

בסמסונג בונים על טכנולוגיית ה-AI על מנת להתאים תכנים קיימים לרזולוציות הגבוהות, כפי שנעשה גם עבור מסכי 4K בעבר על ידי יצרניות שונות, זאת עד שתחל חדירת התכנים ב-8K להגיע אל השוק הרחב. החברה מציינת גם את שמו של מעבד חדש, Quantum Processor 8K, אשר יהיה אמון על התאמת התכנים לרזולוציות הגבוהות, אך אינה מוסרת מידע אודותיו מעבר לזאת בשלב הנוכחי.

סמסונג מאשרת כי מספר תכונות הקיימות בסדרות המסכים שלה יגיעו גם לדגמי ה-8K, וביניהן אפשרות זיהוי המוצרים המחוברים לטלוויזיה באופן אוטומטי, מצב ה-Ambient Mode המאפשר להפוך את המסך לתמונת רקע בסלון וה-One Invisible Connection, כבל שקוף בודד המאפשר חיבור לקופסת חיבורים חיצונית לשם חיבור לחשמל ולמוצרים השונים.

השקת המסכים תחל בחודש ספטמבר, אם כי רק בשווקים מסוימים בעולם, כאשר בסמסונג לא מספקים מידע אודות מחירי המסכים בשלב זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים