סקירה: Sony Bravia AF8 – טלוויזיית OLED עם אנדרואיד TV

Sony Bravia AF8 (צילום: צחי הופמן) Sony Bravia AF8 (צילום: צחי הופמן)

ענף הטלוויזיה בארץ מורכב מארבע יצרניות גדולות: סמסונג, LG, סוני והייסנס וארבע מערכות הפעלה: טייזן, webOS, אנדרואיד TV ו-VIDAA. סוני היא זו שבחרה כבר לפני מספר שנים להשיק את הטלוויזיות שלה עם אנדרואיד TV, במטרה להציע חוויה שמשלימה את זו שבמכשירי האנדרואיד ועכשיו גם משתלבת עם תחום העוזרות הקוליות. מסך ה-Bravia AF8 של סוני הוא אחד מדגמי הפרימיום של החברה, המגיע עם טכנולוגיית OLED, כך שמדובר במסך המהווה אלטרנטיבה לשחקנית ה-OLED העיקרית בשוק – LG.

עיצוב וממשק משתמש

טלוויזית ה-AF8 מגיעה בעיצוב לו סוני קוראת – One Slate Concept. העיצוב כולל רגלית שכמעט ואינה נראית והתחושה היא שהמסך ממש יושב על השולחן ואין רגלית שמחזיקה אותו. זה נראה מרשים והמבנה הדקיק רק מוסיף לחוויה. הרמקולים מוטמעים בתוך המסך ולא תופסים מקום נראה לעין והמסך עצמו דקיק ומיוחד, אבל בגב הטלוויזיה ישנה בליטה גדולה שם, מרוכזת כל החומרה.

Sony Bravia AF8 (צילום: צחי הופמן)
Sony Bravia AF8 (צילום: צחי הופמן)

ה-AF8 מגיעה עם אנדרואיד TV בגרסת נוגט (7.0), המציעה מספר יתרונות שיגרמו לחובבי גוגל להעדיף אותה על פני מערכות הפעלה מתחרות. קודם כל, גוגל אסיסטנט – העוזרת הקולית מגיעה באופן מובנה בטלוויזיה, כאשר בצד האפליקציות נוכל למצוא את נטפליקס, סלקום TV, סטינג TV, פייסבוק וידיאו, יוטיוב, אמזון פריים וידיאו, דיזר, ספוטיפיי, קודי ו-Plex.

משתמשי אפל TV מכירים את שומר המסך המעולה של החברה המציג סרטונים ברזולוציה גבוהה מאוד של נופים ממקומות שונים בעולם, כשבאנדרואיד TV מדובר בשומר מסך עם תמונות של נופים או ציורים. חוויית השימוש בממשק ידידותית, אבל נראה כי המערכת קצת פחות מעודכנת בשפה העיצובית שלה בהשוואה למתחרות.

מערכת ההפעלה אנדרואיד TV כבר כוללת בתוכה את גוגל אסיסטנט, זאת עובדת בשפה האנגלית, אבל בניגוד למסכי הטלוויזיה החדשים של LG, בסוני לא חוסמים את האפשרות לעבוד איתה בישראל. אם כבר יש לכם מכשיר Google Home בבית, תוכלו לבצע עם האסיסטנט את אותן הפעולות, רק מהטלוויזיה, כאשר הכל מתבצע בלחיצה על כפתור המיקרופון הממוקם על גבי השלט הרחוק. היתרון של שילוב הגוגל אסיסטנט בטלוויזיה בסלון מתבטא בעיקר עבור אנשים שלא מחזיקים רמקול Google Home בחדר בו ממוקמת הטלוויזיה.

השלט הרחוק מעוצב במראה סטנדרטי, כאשר הוא כולל שני כפתורים מרכזיים: נטפליקס וגוגל Play. לחיצה על כפתור נטפליקס כאשר הטלוויזיה כבויה, תזניק ישר את שירות הסטרימינג. לחיצה על הגוגל Play מביאה ישר לחנות האפליקציות. בחלק העליון נמצא כפתור להפעלת המיקרופון ובחלק התחתון מרוכזים הכפתורים לשליטה בצפייה (אחורה, קדימה ונגן). היה חסר לי משהו ייחודי בשלט, סמסונג מציעה שלט רחוק קומפקטי עשוי אלומיניום ול-LG יש את ה-Magic Remote המאפשר שליטה בעכבר אוויר. סוני צריכה לשפר מעט את החוויה כאן, אבל זה לא קריטי.

שלט רחוק Sony Bravia AF8 (צילום: צחי הופמן)
שלט רחוק Sony Bravia AF8 (צילום: צחי הופמן)

תמונה וצליל

ה-AF8 מציעה צפייה ברזולוציית 4K ותמיכה בתקן HDR המשפר את טווח הצבעים. התמונה נהדרת וטכנולוגיית ה-OLED מציעה כאן צבע שחור מוחלט, כשיש מי שאפילו טענו שהשחור יותר מדי חזק – לי אישית זה לא הפריע. הצבע הלבן נקי עם פירוט רב ורמת תאורה טובה ולא נתקלתי בבעיות צפייה בחדר מואר. איכות התמונה מגיעה בזכות מעבד התמונה X1 Extreme Processor המשפר את איכות התצוגה.

אם עד היום טלוויזיות ה-OLED של LG היו עם התמונה הטובה ביותר, עכשיו סוני עומדת איתן ראש בראש. כאן חשוב לציין כי פאנלי ה-OLED בהם עושה סוני שימוש הינם פאנלי מסך בייצור של LG Display, אך בסוני דואגים לבצע שיפורים משלהם לצורך הצגת תמונה באיכות שונה מזו שנראה בטלוויזיות ה-OLED המקבילות של LG.

הרמקולים של ה-AF8 מוטמעים בתוך המסך ולא תופסים מקום ומדובר בטכנולוגיית Acoustic Surface ההופכת משטחי טלוויזיה לרמקולים. העיצוב אולי מרשים, אבל הצליל בינוני, כך שכדאי מאוד שתחברו את הטלוויזיה למקרן קול או שתשתמשו באוזניות בלוטות’. ניסיתי לשחק עם ההגדרות של הסאונד ולבחור מצבים שונים, אבל הצלילים הבוקעים מהרמקולים הקשו בהבנת קולות השחקנים.

חיבורים: לא חסרים חיבורים ב-AF8, אפשר למצוא כאן: 4 חיבורי HDMI, אופטי, LAN ועוד 2 כניסות USB.

Sony Bravia AF8 (צילום: צחי הופמן)
Sony Bravia AF8 (צילום: צחי הופמן)

השורה התחתונה

ה-Bravia AF8 של סוני היא טלוויזיה מרשימה ואיכות התצוגה שמסך ה-OLED מספק מצויינת, כאשר חוויית האנדרואיד מספקת המון יכולות, כולל עוזרת קולית (באנגלית).

מחיר: 9,500 שקלים לגודל של 55 אינץ’ (יבואן רשמי ישפאר)

*הסקירה פורסמה במקור באתר The Gadget Reviews, לסקירות על טלוויזיות חכמות נוספות – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים