לוגו מיקרוסופט סניף הרצליה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

מיקרוספט מכריזה על שירותי קורטנה לעסקים וכלי חדש לייעול תהליכי בינה מלאכותית

בכנס Ignite 2018 הכריזה מיקרוסופט על כמה פיתוחים חדשים המשלבים את יכולות הבינה המלאכותית שלה. פיתוחים אלה זמינים באופן אינטגרלי כחלק משירותי הענן Azure של החברה ומהווים המשך לקו בו בחרה מיקרוספט, ועוד חברות רבות אחרות, דרכו הן מנגישות את יכולות הבינה המלאכותית שהן מפתחות באופן פנימי, החוצה למפתחים או עבור אירגונים שאינם עוסקים במחקר מסוג זה.

העוזרת החכמה מגיעה לארגון

הפיתוח הראשון מגיע בדמות הרחבת יכולותיה של העוזרת האישית של מיקרוסופט, קורטנה (Cortana), ובעצם הפיכתה לכלי עבודה של ממש עבור ארגונים ברחבי העולם. מיקרוסופט הודיעה כי כעת כל ארגון יוכל לפתח אפליקציות קוליות מותאמות עבור הצרכים הספציפיים שלו, ובכך ליהנות מעוזרת אישית עם אפליקציות ייעודיות שרלוונטיות באמת לצרכים של הארגון.

המפתחים יוכלו להשתמש ב-Azure Bot Service ליצירת ההסכמה והחוקיות של האפליקציה הקולית ולאחר מכן להשתמש בשירותים כדוגמת Azure Cognitive Services כדי לנתח את הטקסט או האודיו שהתקבל ולפעול בהתאם להנחיות השונות. בכך, מיקרוסופט מאפשרת למפתחים ליצור שירותים בדרך מהירה וקלה, כאשר היא מטפלת בכל הטכנולוגיה המורכבת מאחורי הקלעים.

מאחר שמדובר בשירותים עבור ארגונים, המנהלים או אנשי ה-IT בחברה יכולים להגדיר הרשאות לכל סקיל (Skill) שכזה ולנהל מעקב אחר הגישה שהוא מקבל למידע רגיש בארגון ואפילו אילו משתמשים יהיו רשאים להשתמש בו. צוות ה-IT של מיקרוסופט אף הציג דוגמה לסקיל שכזה, המאפשר לפתוח כרטיס תקלה עבור משתמשים שמחשבם איננו עובד. בדרך זו הם יכולים לדבר ישירות עם קורטנה שתקשר אותם לאיש התמיכה המתאים בחברה. חשוב להדגיש כי מיקרוסופט אינה מכוונת רק לסקילים טכנולוגים, אלא שואפת שהשירות החדש ישמש מחלקות לא טכנולוגיות כמו משאבי אנוש, שיווק, מכירות ועוד.

מיקרוסופט אינה הראשונה שחשבה על האינטגרציה העמוקה של עסקים ועוזרות קוליות וגם אמזון השיקה תוכנית מיוחדת לארגונים דרכה הם יכולים לרתום אל אלכסה לצרכיהם הפנימיים. אנחנו ככל הנראה עתידים לראות את העוזרות הוירטואליות מופיעות עוד ועוד במשרדים השונים בארה”ב, כאשר הן מקבלות יותר סמכויות ומסייעות לצוותים נרחבים לנהל בצורה טובה יותר את זמנם.

ייעול תהליכי בינה מלאכותית

הפיתוח השני שהציגה מיקרוסופט הוא שירות שעתיד לסייע למדעני נתונים וחוקרים לבצע בצורה מהירה וקלה יותר את עבודתם. השירות, שנקרא Azure Machine Learning, הוא בעצם SDK עבור שפת Python המעניק למפתחים אפשרות התממשקות מהירה בין כלי העבודה של מיקרוסופט וסביבות פיתוח שונות.

המטרה העיקרית של Azure Machine Learning היא לבצע כמה שיותר אוטומציה בתהליך אימון המודלים בתחום הבינה המלאכותית ואף לבצע באופן אוטומטי את כל תהליך בחירת האלגוריתם/ארכיטקטורה וההיפר-פרטמרים. באופן זה, חוקרים יוכלו לנסות מספר גישות ומשתנים במקביל או בצורה סדורה, ובכך להריץ מספר גישות מחקר שונות מבלי להתאמץ.

פיתוח זה יאפשר לחוקרים מתחילים להרים תשתית מהירה וקלה לבדיקה, ולצד זאת, חוקרים מנוסים יוכלו להתרכז באלמנטים המורכבים במחקר ולא ב”עבודה השחורה” שמצריכה הרבה ניסוי וטעייה. עם הזמן, המערכת תהפוך חכמה גם כן ותדע להציע את האלגוריתמים או הפרמטרים המתאימים ביותר על סמך ניסיונות עבר וניסויים מקבילים שרצו עבור לקוחות אחרים.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות