שיאומי לא תאפשר התקנת רום גלובלי על מכשירים המגיעים עם רום סיני

MIUI 9 (תמונה: Xiaomi) MIUI 9 (תמונה: Xiaomi)

שיאומי יצאה בהודעה משמעותית למדי עבור מי שמתכננים לרכוש את מכשיריה, לפיה תבצע החברה הפרדה מלאה בין הגרסאות אותן היא מוכרת באופן מקומי בארץ מולדתה, סין, ובין גרסאות המכשירים אותם היא מוכרת בשוק הבינלאומי.

שיאומי מבצעת הפרדה בין הגרסאות שנמכרות בשוק המקומי ובין אלו הנמכרות בשוק הבינלאומי, כך שאם תרכשו מכשיר בסין (רום סיני), תקבלו גרסה שמגיעה עם תמיכה מועטת בשפות, בדרך כלל סינית ואנגלית בלבד, וללא חנות Google Play ואפליקציות נוספות של גוגל שאינן מורשות לשימוש בסין (מפות, חיפוש ועוד). הגרסה הבינלאומית של המכשיר (רום גלובלי) היא זו הזמינה דרך היבואנים המורשים של החברה מחוץ לסין, ובה ניתן למצוא את שפע השפות לו אנו רגילים מאנדרואיד, לצד חנות Google Play ויתר האפליקציות של החברה המגיעות עם המכשירים באופן מובנה.

בשיאומי מציינים מפורשות כי הם ממליצים לרכוש את המכשירים מהערוצים הרשמיים של החברה בכל מדינה, אך אין הדבר אומר כי נחתם הגולל על אפשרויות הרכישה מיבואנים מקבילים בחנויות בארץ או בחו”ל המציעים את הסמארטפונים במחירים נוחים יותר.

מה ההבדל בין הגרסאות?

מתן האפשרות מצידה של שיאומי להתקין גרסאות שונות (רומים) על גבי המכשירים שרכשתם, איפשרו לצרכנים לרכוש סמארטפון של החברה בכל מקום בעולם וליהנות מהאפשרות להתקין על גביו את הגרסה המותאמת עבור האיזור בו הם נמצאים. התהליך די פשוט, ואף רשמי ודורש הרשמה מול שיאומי עצמה, אך נראה שכעת מבקשת החברה לבצע הפרדה בין סוגי המכשירים, בין אם בשל בעיות שעלו כתוצאה מהחלפת הגרסאות או מתוך רצונה של החברה לחזק את הערוצים הרשמיים שלה בעולם.

קיימות שלוש גרסאות למכשיריה של שיאומי כיום:

  • רום סיני – הגרסה הנמכרת באופן מקומי בסין ואינה כוללת את החנות או האפליקציות האחרות של גוגל באופן מובנה. גרסה זו מגיעה עם תמיכה מוגבלת בשפות (אנגלית וסינית בלבד), אך מאפשרת את התקנת האפליקציות של גוגל, כולל חנות Google Play, דרך חנות האפליקציות האלטרנטיבית של שיאומי במכשיריה הסיניים, ובעוד תוכלו להשתמש במקלדת צד-שלישי להוספת העברית לשם כתיבת הודעות (ועוד) במכשיר, שפות הממשק לא מאפשרות את השפה העברית בגרסה זו.
  • רום גלובלי – מדובר בגרסת רשמית של שיאומי עבור השוק הגלובלי, בה נעשה שימוש גם לשם התקנה על גבי מכשירים שהגיעו בגרסאותיהם הסיניות. כך, גם מכשיר עם רום סיני יכול היה להפוך לאחד גלובלי עם התקנת הרום הגלובלי. חלק מהחנויות מכרו גרסאות שהומרו מהגרסה הסינית לזו הגלובלית באמצעות התקנה של אותו רום גלובלי, אשר תומך במגוון שפות וכולל את האפליקציות של גוגל באופן מובנה ותמיכה בעדכונים שוטפים מהאוויר (OTA), וחלק מוכרות את המכשיר עם הרום הגלובלי היישר מהקופסה ואלו הן הגרסאות הרשמיות המיועדות לשוק הבינלאומי.
  • גרסה בינלאומית (רום גלובלי) – גרסה זו נמכרת דרך המפיצים הרשמיים של שיאומי מחוץ לסין ומגיעה באופן מובנה עם הרום הגלובלי, אשר כולל את חנות Google Play ושלל האפליקציות האחרות של גוגל באופן מובנה. מכשירים אלו גם יוכלו ליהנות מעדכונים שוטפים מהאוויר (OTA), ככל שאלו ישלחו מטעם החברה.

מה צריך לדעת לפני רכישת מכשיר של שיאומי?

במידה ורכשתם את המכשיר בישראל ודרך היבואן הרשמי, קבוצת המילטון, או שרכשתם סמארטפון באחת מחנויות שיאומי בחו”ל בגרסתו הבינלאומית, אתם לא צפויים להיתקל בבעיות כלשהן.

ברכישה בחנויות בארץ או בחו”ל דרך מפיצים שאינם רשמיים יש לבדוק באיזו גרסה של המכשיר מדובר. בישראל, גם דרך חנויות המוכרות מכשירים ביבוא מקביל, תקבלו גרסאות בינלאומיות התומכות במגוון שפות ומציעות את האפליקציות של גוגל באופן מובנה, אולם מומלץ לבדוק עם החנות דרכה אתם רוכשים את המכשיר כי כך הדבר.

הודעת דואר אלקטרוני שקיבלנו לאחרונה מטעם אחת מהחנויות הגדולות בסין (Geekbuying) שמוכרת את המכשירים של שיאומי לשוק הבינלאומי, מסבירה על ההבדל בין הגרסאות השונות הנמכרות בחנות המקוונת:

  • גרסת Pure הנמכרת בחנות מבוססת על הרום הסיני. היא מציעה תמיכה ב-Google Play, Google Services, אפליקציות נוספות של גוגל, אך לא תקבלו עימה עדכוני מהאוויר (OTA).
  • גרסת Global ROM הנמכרת בחנות תומכת ברום הגלובלי, אך בחנות של Geekbuying מדובר בגרסה הסינית שהומרה לגרסה בינלאומית. היא תומכת בעדכונים מאוויר (OTA) וכן בחנות Google Play, Google Services ושלל האפליקציות האחרות של גוגל וכן בריבוי שפות.
  • גרסת Global Version (או International Version) הנמכרת בחנות הינה הגרסה הבינלאומית של המכשיר שהינה הגרסה הרשמית אותה מוכרת שיאומי מחוץ לסין. גרסה זו כוללת עדכונים מהאוויר (OTA), את חנות גוגל ויתר האפליקציות והשירותים של החברה ותמיכה בריבוי שפות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים