השוואה: Galaxy A9 2018 מול Galaxy A8 2018 – עיצוב, מפרט ומחיר 

Galaxy A8 (מימין) ו-Galaxy A9 (משמאל) (תמונות: סמסונג) Galaxy A8 (מימין) ו-Galaxy A9 (משמאל) (תמונות: סמסונג)

סמסונג מבצעת קפיצת ענק מדגם ה-Galaxy A8 2018 לדגם ה-Galaxy A9 2018, ולעומת העובדה שמכשיר ה-Galaxy A8 המוזכר הוכרז בסוף שנת 2017, הוא הגיע מוכן לשנה שאחריה ולפיכך קיבל את המיתוג הישיר אליה. ההבדל בין הזוג עצום, כאשר הדגם של השנה שעברה מציע מצלמה בודדת בגבו, מול הדגם החדש שכולל לא פחות מארבע מצלמות בגבו, אם כי עם הדגם החדש מוותרת סמסונג על זוג מצלמות הסלפי שהופיעו בדגם הקודם.

עיצוב

עיצובו של הסמארטפון העדכני מבית סמסונג שונה משמעותית מזה של הדגם האחרון. ה-Galaxy A9 מביא עמו שורה של מצלמות הממוקמת בחלקו השמאלי והעליון של הגב, כאשר דגם ה-Galaxy A8 כולל מצלמה בודדת הממוקמת בחלקו העליון של הגב, באופן סימטרי עם קווי האמצע של חלקו האחורי. זאת בניגוד לארבע המצלמות אשר מתיישבות באופן אנכי בדגם החדש.

גזרת המידות השתנתה גם היא באופן דרסטי בין הזוג, ובזמן שדגם ה-Galaxy A8 כולל מסך בגודל 5.6 אינץ’ ועד 6 אינץ’ בדגם ה-A8 Plus, הדור החדש בסדרה מגיע עם מסך בגודל 6.3 אינץ’ ששם את שניהם מאחור. בנוסף לכך, הדבר מעלה את גודל המכשיר הכולל וגורם לדגם החדש להגיע לאורך של 162.5 מילימטרים לעומת 149.2 מילימטרים שהשתלבו הדגם הקודם. כך גם רוחבו של הסמארטפון קפץ מ-70.6 מילימטרים ל-77 מילימטרים, כאשר גם מול דגם ה-A8 Plus מדובר בעליה קלה במידות המכשיר החדש.

Galaxy A8 (מימין) ו-Galaxy A9 (משמאל) (תמונות: סמסונג)
Galaxy A8 (מימין) ו-Galaxy A9 (משמאל) (תמונות: סמסונג)

בניגוד לאלו, עובי המכשיר ירד ל-7.8 מילימטרים (לעומת 8.3-8.4 מילימטרים), זאת בזמן שסמסונג משלבת סוללה גדולה יותר בדגם החדש. בעקבות שילוב הסוללה הגדולה, משקלו של המכשיר עלה ל-183 גרם מ-172 גרם, אך נשאר נמוך מזה של דגם ה-A8 Plus בעל משקל העולה על 190 גרם. זוג הסמארטפונים בסדרה עשויים זכוכית המקומרת בצדדיה, כאשר מידע אודות סוג הזכוכית אינו ידוע בשלב זה. יחד עם זאת, סמסונג לא מציינת כי דגם ה-Galaxy A9 מגיע עם עמידות בפני מים ואבק כדוגמת קודמו, כך שרוכשי הסמארטפון העדכני מתבקשים להשאיר את המכשיר הרחק ממקורות מים.

מפרט טכני

כבר במבט ראשון על זוג המכשירים נמצא את ההבדל העיקרי ביניהם וזה הוא המסך, גודלו בדגם הראשון עומד על 5.6 אינץ’ לדגם ה-A8 ו-6 אינץ’ לדגם ה-A8 פלוס, ברזולוציית +Full HD, עם פאנל מסוג Super AMOLED ובפריסה של 2220 על 1080 פיקסלים. באופן זהה, גם הדגם החדש בסדרה כולל מסך בעל רזולוציה העומדת על +Full HD, ומצויד בפאנל Super AMOLED, אך גודלו עומד על 6.3 אינץ’.

עם הדגם החדש עוברת סמסונג בחזרה ליצרנית השבבים הפופולרית קוואלקום, כשהדגם העדכני משלב את מערכת השבבים Snapdragon 660 הכוללת 4 ליבות עוצמתיות מסוג Kyro 260 הפועמות בתדר מרבי של 2.2 גיגה-הרץ, ו-4 ליבות חסכוניות בחשמל מסוג זהה הפועמות בתדר מרבי של 1.8 גיגה-הרץ. לעומתו, מערכת השבבים הפועמת בדגמי ה-Galaxy A8 הינה ה-Exynos 7885 אשר מגיעה עם 2 ליבות מסוג Cortex-A73 בתדר מרבי של 2.2 גיגה-הרץ, יחד עם 6 ליבות מסוג Cortex-A53 הפועמות בתדר 1.6 גיגה-הרץ.

זוג מערכות השבבים מיוצרות בתהליך 14 ננו-מטר, כך שרמת החיסכון בחשמל שלהן משוערת כזהה. מעבר לכך, מערכי הזיכרון של המכשירים שונים גם הם, ובזמן שה-Galaxy A8 מוצע ב-32 או 64 גיגה-בייט של נפח אחסון ו-4 או 6 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM), דגם ה-Galaxy A9 מגיע עם 128 גיגה-בייט של נפח אחסון ו-6 או 8 גיגה-בייט של זיכרון עבודה.

Qualcomm Snapdragon (תמונה: Vivo)
Qualcomm Snapdragon (תמונה: Vivo)

את התזמורת במכשיר ה-Galaxy A8 מנהלת סוללה בקיבולת 3000 מיליאמפר/שעה, ועבור דגם ה-Galaxy A8 Plus נמצא סוללת 3500 מיליאמפר/שעה, בזמן שעל הפעולות בדגם ה-Galaxy A9 לוקחת אחריות סוללה בקיבולת גבוהה יותר של 3800 מיליאמפר/שעה. יחד עם זאת, מערכת ההפעלה לוקחת גם היא חלק מרכזי בצריכת החשמל מהסמארטפונים, אך נדמה כי כאן היא אינה עומדת לשחק תפקיד מרכזי, כשזוג המכשירים כוללים את מערכת ההפעלה אנדרואיד 8.0 אוראו הוותיקה.

מערכי הצילום של הצמד הם השינוי המרכזי ביניהם, זאת בשעה שהדגם העדכני בסדרה כולל ארבע מצלמות בחלקו האחורי ואחת בחלקו הקדמי, לעומת דגמי ה-Galaxy A8 שמגיעים עם מצלמה בודדת בחלקם האחורי וזוג מצלמות בחלקם הקדמי. בתחילה, המצלמה הראשית ב-Galaxy A9 מגיעה ברזולוציית 24 מגה פיקסל ועם מפתח צמצם של f/1.7, כששאר המצלמות מגיעות ברזולוציית 8, 10 ו-5 מגה פיקסל, עם מפתחי צמצם של f/2.4 לחיישן ה-8 מגה פיקסל, f/2.4 לחיישן ה-10 מגה פיקסל ו-f/2.2 לחיישן ה-5 מגה פיקסל.

בחזרה למכשירים הנמכרים בארץ ברגעים אלו, נמצא חיישן בודד בחלקם האחורי ברזולוציית 16 מגה פיקסל ועם מפתח צמצם של f/1.7. במעבר לחלקם הקדמי של המכשירים נמצא מצלמת 24 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0 בדגם ה-Galaxy A9, וזוג חיישנים ברזולוציית 16 ו-8 מגה פיקסל במפתחי צמצם של f/1.9 במכשירי סדרת ה-Galaxy A8.

error

בהצגה שכזו, לא נדמה כי אנחנו עומדים לראות המון שינוי בתמונות בין המכשירים, אך ברמת הפונקציונליות, דגם ה-Galaxy A9 מאפשר מעבר בין החיישן הראשי שמציע אורך מוקד רגיל, לחיישן הרחב שמגיע עם אורך מוקד של 12 מ”מ, ולחיישן המשני (10 מגה פיקסל) שמציע אורך מוקד כפול מזה של החיישן הראשי, על מנת לאפשר זום אופטי של עד פי 2. תפקידו של חיישן ה-5 מגה פיקסל אינו מפואר במיוחד, וזה נועד על מנת לשפר את אפקט הפורטרט.

בחלקת השימושיות של ה-Galaxy A8 נוכל ליהנות רק מהחיישן הבודד שנמצא בגבו של המכשיר ומספק תמונות רגילות, ללא עזרה מחיישן נוסף וללא אפשרויות לביצוע זום אופטי או צילום רחב. לעומת זאת, בהסתכלות על צילום הסלפי נמצא זוג מצלמות בעלות אורך מוקד של 27 מ”מ לחיישן ה-16 מגה פיקסל ואורך מוקד של 24 מ”מ לחיישן ה-8 מגה פיקסל, זאת על מנת לאפשר סלפי רחב יותר. צילום הוידאו גם הוא שונה בין המכשירים, בזמן שדגם ה-Galaxy A9 מסוגל לצלם וידאו ברזולוציית 4K ב-30 פריימים לשנייה, לעומת ה-Galaxy A8 שמסוגל לצלם וידאו ברזולוציית Full HD עם כמות פריימים זהה.

מחירים

כבר ברגעים אלו נמכרים זוג דגמי ה-Galaxy A8 וה-Galaxy A8 Plus בארצנו הקטנה, כאשר אלו הושקו על ידי היבואן הרשמי בתחילת השנה במחיר מומלץ לצרכן של 1899 שקלים לדגם ה-Galaxy A8 ו-2199 שקלים לדגם ה-Galaxy A8 Plus.

מחירו של ה-Galaxy A9 עומד ברגעים אלו באירופה על 599 אירו (כ-2500 שקלים), מחיר הדומה לזה של דגם ה-Galaxy A8 Plus בעת השקתו באירופה בתחילת השנה, כך שהעלייה במחיר בשקלים בשוק הישראלי בהשוואה לשנה הקודמת אינה מובטחת, אם כי הייתה עליה קלה בשער האירו מול השקל מאז. הדגם החדש יושק בארץ במהלך חודש נובמבר הקרוב, אך תאריך מדויק אינו ידוע וכך גם מחירו שיומר לשקלים באופן רשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים