הוכרז: Huawei Mate 20 Pro – עם טעינה אלחוטית ואנדרואיד 9.0 פאי

Huawei Mate 20 Pro (תמונה: Huawei) Huawei Mate 20 Pro (תמונה: Huawei)

באירוע שנערך היום (ג’, 16.10) בלונדון, חשפה חברת וואווי את מכשיר הדגל המוביל שלה לשנת 2018, זהו דגם Huawei Mate 20 Pro אשר מציע עיצוב מרשים בשלל צבעים לצד מסך גדול ברזולוציה גבוהה, קורא טביעות אצבע הממוקם על המסך, מערך צילום מתקדם עם שלוש מצלמות, תמיכה בטעינה אלחוטית, ומפרט טכני מהמתקדמים כיום בשוק הסמארטפונים.

הסמארטפון החדש יהיה גם לאחד מהראשונים של החברה שיגיעו היישר מהקופסה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 9.0 פאי של גוגל יחד עם ממשק המשתמש המותאם EMUI 9.0.

עיצוב חדש

עיצובו של דגם ה-Mate 20 Pro ממשיך את זה שהציגה וואווי מוקדם יותר השנה עם ה-P20 Pro, זה זכה לעיצוב מוקפד יחד עם הצגת שילוב בין צבעים על גבו של המכשיר. גם בדגם החדש מציגה החברה שילוב בין צבעים, כאשר לצד צבע כחול מוברש ודגם בצבע השחור נוכל למצוא גרסה בצבע ה-Twilght המשלב בין הצבעים כחול, סגול ושחור וכן גרסה בצבע הירוק.

בחלקו הקדמי של המייט 20 פרו ניתן למצוא מסך OLED בגודל 6.39 אינץ’ אשר מציע קפיצה ברזולוציה מרמת +Full HD שראינו בדגם ה-Mate 10 Pro בשנה שעברה אל עבר +Quad HD בפריסה של 1440×3120 פיקסלים עם תמיכה ב-DCI-P3 HDR, כאשר הזכוכית המצפה את התצוגה מעוצבת עם קימורים קלים בצדדים עם מסגרת בעובי של 2.1 מ”מ סביב המסך בלבד. הקימורים של המכשיר מגיעים גם בגבו של ה-Mate 20 Pro לשם אחיזה נוחה יותר, עם רוחב של 72.3 מ”מ, ועם ציפוי Hyper Optical חדש שלפי החברה יעזור במניעת הצגת טביעות אצבע על גבי גב המכשיר.

בחלקו התחתון של המסך ממקמת וואווי חיישן טביעות אצבע ביומטרי, זה הוצג לראשונה עם דגם ה-Mate RS Porsche Design, אך קיבל מאז שדרוגים ומציע כעת פתיחה מהירה הרבה יותר של המכשיר עם 10 רמות של מדידת לחץ לשם זיהוי מדויק ומהיר יותר. הבחירה בחיישן טביעות האצבע על גבי המסך מייתרת את הצורך בחיישן שהופיע בעבר בגבו של המכשיר, את זה לא נמצא בדגם המייט 20 פרו.

Huawei Mate 20 Pro (תמונה: Huawei)
Huawei Mate 20 Pro (תמונה: Huawei)

בחלקה העליון של התצוגה שומרת וואווי על עיצוב הכולל מגרעת, בה משלבת החברה את מצלמת הסלפי בעלת חיישן ה-24 מגה-פיקסל וכן חיישן חדש לזיהוי פנים בתלת ממד, שיספק אבטחה מוגברת על פני הטכנולוגיות שהציגה החברה לזיהוי פנים בשנים קודמות, ויפתח את המכשיר במהירות גבוהה של כ-0.6 שניות בלבד. אפשרות סריקה חדשה תאפשר לכם לסרוק מודלים מהחיים האמיתיים כך שאלו יהפכו לדמויות מונפשות בתלת ממד על מסך הסמארטפון.

בדגם ה-Mate 20 Pro, ממש כפי שעשתה קודם לכן עם ה-P20 Pro, משלבת וואווי זוג רמקולים שיעבדו יחדיו, כאשר הרמקול הראשי ממוקם בחלקו התחתון של המכשיר, על גבי המסגרת התחתונה, והרמקול המשני משולב באפרכסת השמע המוגברת באופן משמעותי על מנת לספק צלילים נוספים בעוצמה גבוהה יותר.

במעבר לגבו של המכשיר נוכל למצוא את עיצובו מחדש אל מול הדור הקודם. שילוב 3 המצלמות בגבו של ה-Mate 20 Pro הביא את וואווי לשלב את מערך הצילום במסגרת מרובעת, זו משלבת את המצלמות ומבזק ה-LED יחד. פרט לזאת, נוכל למצוא בגב המכשיר רק את לוגו החברה בחלקו התחתון, כאשר משטח המגע ששימש גם כחיישן לטביעות אצבע בדגם המייט 10 פרו לא מופיע בדגם החדש.

יותר מצלמות, יותר פיקסלים

עם מכשיר הדגל Mate 20 Pro מאמצת Huawei את מערך הצילום המשולש, זה מאפשר למשתמשים במכשיר לבצע זום אופטי של עד פי 3 וזום היברידי עד פי 5 ללא פגיעה באיכות התמונה, זאת לשם קירוב למושא הצילום גם כשזה רחוק מהמצלם וכן עבור ביצוע צילומי מאקרו. אך החברה אינה עוצרת כאן ומוסיפה לסמארטפון החדש יכולת נוספת – צילום בזווית רחבה.

מערך הצילום החדש מגיע כחלק משיתוף הפעולה המתמשך של וואווי עם חברת הצילום הגרמנית לייקה (Leica) ומורכב מחיישן 40 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8, אשר בשילוב עם חיישני הצילום הנוספים יאפשר כניסה נוספת של אור לצורך קליטת פרטים נוספים בתמונה ושיפור יכולות המצלמה בתנאי תאורה נמוכה. שתי המצלמות הנוספות במכשיר מציעות האחת חיישן 20 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2 והשניה חיישן 8 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4.

המצלמות יאפשרו ביצוע זום אופטי של עד פי 3 וזום היברדי של עד פי 5 ללא פגיעה באיכות התמונה, עם אפשרות לזום של עד פי 10 באמצעים דיגיטליים, זאת לצד רמת בהירות גבוהה של עד ISO 102400.

Huawei Mate 20 Pro (תמונה: Huawei)
Huawei Mate 20 Pro (תמונה: Huawei)

על מנת להוסיף ליכולות הצילום, מתמקדת וואווי באפשרויות תוכנה בשילוב עם מעבד ה-Dual NPU החדש המשולב במערכת השבבים Kirin 980. יחידות העיבוד החדשות יאפשרו ניתוח טוב ומהיר יותר של המופיע בתמונה, זאת לשם התאמת הגדרות הצילום בצורה הטובה ביותר לשם הפקת התמונה הטובה ביותר שניתן. בצילומים בתאורה נמוכה תאפשר החברה שיפור התוצאה הסופית על ידי בחינה של נקודות שונות בה והגברת התאורה בתמונה כולה, תוך הפחתת הרעשים בה באמצעים תוכנתיים, כאשר צילומי מאקרו אפשריים ממרחק של 2.5 ס”מ בלבד.

מצלמת הסלפי הממוקמת בחלקו הקדמי של המכשיר תאפשר צילום באמצעות חיישן 24 מגה-פיקסל, זה יתמוך גם בביצוע אפקט הבוקה (Bokeh) לשם הפרדה בין מושא הצילום לסביבתו.

מפרט טכני

מתחת למכסה המנוע של ה-Mate 20 Pro נוכל למצוא מערכת על שבב חדשה מדגם Kirin 980 המיוצרת בתהליך חסכוני בגודל 7nm ומשלבת מעבד מתומן ליבות חדש המורכב מ-2 ליבות Cortex-A76 הפועלות בתדר 2.6GHz ומיועדות למתן הביצועים הגבוהים ביותר, 2 ליבות Cortex-A76 נוספות הפועלות בתדר 1.92GHz ומיועדות עבור חיסכון בצריכת חשמל בעת ביצוע פעולות תובעניות ו-4 ליבות חסכוניות מסוג Cortex-A55 הפועלות בתדר 1.8GHz וישמשו לפעולות היומיומיות.

לצד המעבד נמצא את המאיץ הגרפי Mali-G76 MP10 וכן יחידות עיבוד יעודיות (Dual NPU) עבור ביצוע פעולות בתחום החשיבה העמוקה, אלו ישמשו לצורך שיפור יכולות זיהוי הסצינות דרך מצלמת המכשיר וכן עבור מפתחי צד-שלישי שיוכלו לנצל את יחידות העיבוד היעודיות להצגת יכולות מתקדמות באפליקציות שיפתחו.

לצד מערכת השבבים נמצא במכשיר זיכרון עבודה (RAM) בנפח 6 או 8 גיגה-בייט, עם בחירה בין נפחי אחסון שונים, החל מ-128 גיגה-בייט ועד 512 גיגה-בייט. וואווי תאפשר למשתמשים להרחיב את זיכרון האחסון במכשיר באמצעות כרטיס חיצוני, אפשרות שלא ניתנה למשתמשים בדורות הקודמים של מכשיריה.

טעינה ושיקוף אלחוטי

אפשרות זו מגיעה עם הצגת כרטיסי ה-nanoSD של החברה, המגיעים בגודל של כרטיסי nano-SIM ומאפשרים להשתמש במגירת ה-nanoSIM הכפולה במייט 20 פרו לשם הזנת כרטיס הרחבת זיכרון ייעודי לצד כרטיס הסים. הכרטיס החדש יהיה ייעודי עבור מכשיריה של וואווי, כך שלא ניתן יהיה לעשות שימוש בכרטיסים אחרים מסוג זה יחד עם המכשיר. ה-nanoSD יציע מהירות קריאה גבוהה הנמדדת ב-90 מגה-בייט בשנייה ויימכר לצד המכשיר בעלות של 50 אירו עבור כרטיס בנפח 128 גיגה-בייט.

Huawei Mate 20 Pro (תמונה: Huawei)
Huawei Mate 20 Pro (תמונה: Huawei)

הסוללה בדגם המייט 20 פרו מקבל קפיצה של 5% בקיבולת אל מול הדור הקודם, זו מסתכמת ב-4,200mAh ומציעה תמיכה בטעינה מהירה (40W) בטכנולוגיית SuperCharge של וואווי, המאפשרת טעינה של 70% מהסוללה תוך 30 דקות בלבד. בנוסף, מציע המכשיר תמיכה בטעינה אלחוטית מהירה ב-15W. מעבר לזאת, מאפשרת החברה לבצע טעינה אלחוטית של מוצרים אחרים המונחים על גב המכשיר.

את הצד האלחוטי לא עוצרת החברה כאן ומפתיעה עם יכולת חדשה נוספת, כאשר שנה לאחר שהציגה החברה את אפשרות הרחבת יכולותיו של הסמארטפון דרך מסך חיצוני בחיבור מתאם HDMI פשוט למכשיר ה-Mate 10 Pro, חושפת כעת החברה כי ה-PC Mode שלה עולה שלב ויאפשר כעת חיבור אלחוטי לחלוטין למסך חיצוני דרך קישוריות Miracast או בחיבור דונגל Huawei אלחוטי.

מועדי השקה ומחירים

את דגם ה-Mate 20 Pro תחל וואווי לשווק החל מהיום, וזה צפוי להגיע החל ממחיר של 1049 אירו באירופה עבור גרסה הכוללת זיכרון 6GB RAM ואחסון של 128GB, כאשר לישראל צפוי המכשיר להגיע בנובמבר כשמחירו מוערך בשלב זה על כ-4,000 שקלים. את מחירו הסופי בישראל וכן את מועד ההשקה הרשמי בארץ טרם חשפה החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים