הוכרז: Huawei Mate 20 – עם מסך ענק ושלוש מצלמות בגבו

Huawei Mate 20 (תמונה: Huawei) Huawei Mate 20 (תמונה: Huawei)

סדרת הדגל החדשה של וואווי למחצית השנייה של 2018 נחשפה באופן רשמי היום (ג’, 16.10) באירוע שערכה החברה בלונדון, אנגליה, כאשר דגם ה-Huawei Mate 20 בעל מסך הענק מהווה את כרטיס הכניסה לסדרה זו, בעוד דגם ה-Mate 20 Pro מציע מגוון טכנולוגיות מתקדמות ודגם ה-Mate 20 Lite שהוצג עוד לפני כחודש משמש כגרסת שוק הביניים בסדרה.

דגם ה-Mate 20 הוא הגדול מבין מכשירי הסדרה ומתהדר במסך LCD בגודל 6.5 אינץ’ ומציע רזולוציית תצוגה +Full HD בפריסה של 1080×2244 פיקסלים. הסמארטפון הענק מאמץ את העיצוב הכולל מגוון צבעים, חלקם אף משלבים צבעים מתחלפים בגבו, כפי שראינו בדגם ה-P20 Pro מוקדם יותר השנה ותומך בתקן IP53 לעמידות בפני השפרצות. בראש התצוגה נמצא מגרעת “טיפת מים” קטנטנה אשר בתוכה ממוקמת מצלמת סלפי בעלת חיישן 20 מגה-פיקסל המאפשרת גם זיהוי פנים של המשתמש לשם פתיחת הנעילה של המכשיר.

על גב המייט 20 נמצא מערך צילום משולש אותו מציגה וואווי בשיתוף פעולה נוסף עם חברת הצילום הגרמנית לייקה (Leica), זה ממוקם בחלקו העליון בתוך מרובע אשר אותו משלים מבזק LED. מתחת למערך הצילום נמצא קורא טביעות אצבע ביומטרי על גבי צלוחית עגולה, כאשר את אפשרויות הזיהוי הביומטרי המתקדמות יותר כמו חיישן טביעות אצבע על גבי המסך וסורק פנים בתלת ממד, שומרת החברה לדגם המייט 20 פרו.

Huawei Mate 20 (תמונה: Huawei)
Huawei Mate 20 (תמונה: Huawei)

מתחת למכסה המנוע של דגם ה-Mate 20 נוכל למצוא את מערכת השבבים Kirin 980, זו מיוצרת בתהליך חסכוני בגודל 7nm ומשלבת מעבד המורכב מ-2 ליבות Cortex-A76 הפועלות בתדר 2.6GHz ומיועדות למתן הביצועים הגבוהים ביותר, 2 ליבות Cortex-A76 נוספות הפועלות בתדר 1.92GHz ומיועדות עבור חיסכון בצריכת חשמל בעת ביצוע פעולות תובעניות ו-4 ליבות חסכוניות מסוג Cortex-A55 הפועלות בתדר 1.8GHz וישמשו לפעולות היומיומיות.

לצד המעבד נמצא את המאיץ הגרפי Mali-G76 MP10 וכן יחידות עיבוד יעודיות (Dual NPU) עבור ביצוע פעולות בתחום החשיבה העמוקה, אלו ישמשו לצורך שיפור יכולות זיהוי הסצינות דרך מצלמת המכשיר וכן עבור מפתחי צד-שלישי שיוכלו לנצל את יחידות העיבוד היעודיות להצגת יכולות מתקדמות באפליקציות שיפתחו.

לצד מערכת השבבים נמצא במכשיר זיכרון עבודה (RAM) בנפח של 6 גיגה-בייט, עם בחירה בין נפחי אחסון שונים, החל מ-64 גיגה-בייט ועד 128 גיגה-בייט, וסוללת 4,000mAh עם תמיכה בטעינה מהירה בטכנולוגיית SuperCharge.

מערך צילום משולש

אם בסדרת ה-P20 שמרה וואווי את שלוש המצלמות עבור דגם הפרו בלבד, הרי שבסדרת ה-Mate 20 מספקת החברה גם למשתמשים הבוחרים בדגם הסטנדרטי (והזול יותר) את מערך הצילום המשולש. מערך הצילום הראשי שונה מעט מזה שנמצא בדגם ה-Mate 20 Pro ומשלב מבנה חיישנים שונה הכולל חיישני 16, 12 ו-8 מגה-פיקסל עם אפשרות לביצוע זום אופטי עד פי 2.

בדומה לדגמים אחרים מבית החברה, גם מערך הצילום ב-Mate 20 מציע תמיכה בתפיסת תמונות פורטרט עם אפקט הבוקה (Bokeh), המטשטש את הרקע סביב המצולמים, כאשר בעזרת מעבד ה-Dual NPU במערכת השבבים החדשה מסוגל המכשיר לברור בין סצינות צילום שונות על מנת להתאים את הגדרות הצילום באופן הטוב ביותר למה שנצלם.

מועדי השקה ומחירים

סמארטפון ה-Mate 20 החדש מצטרף לדגם ה-Mate 20 Pro ויהיה לאחד מהראשונים של החברה שיגיעו היישר מהקופסה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 9.0 פאי של גוגל יחד עם ממשק המשתמש המותאם EMUI 9.0.

את המכשיר תשיק החברה תחילה באירופה החל מהיום, כאשר לישראל הוא צפוי להגיע במהלך חודש נובמבר. מחירו בשוק האירופי מתחיל ב-799 אירו עבור גרסת 4GB RAM ואחסון 128GB ו-849 אירו עבור גרסת 6GB RAM ו-128GB אחסון, וייקבע בישראל במועד ההשקה בשוק המקומי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים