הסוף ל-BeautyGate: אפל מתקנת את בעיית ייפוי הפנים במצב סלפי

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בין שלל הבעיות שסובבות את מכשירי האייפון החדשים, נמצאת בעיית ה-BeautyGate. הבעיה המוזכרת מתוארת בכך שבזמן צילום סלפי באמצעות אחד מהאייפונים החדשים, תתקלו בכך שהתמונה המופקת נראית ככזו שלכאורה הוחל עליה פילטר המייפה את פני המשתמש ומחליק את הפרטים הנגלים לעין. אומנם, על פי דבריה של אפל לאתר The Verge, נראה כי סופה של הבעיה קרב.

על פי הדיווח האחרון, אפל טוענת כי בעדכון i,OS 12.1 אשר נמצא כרגע בשלבי בטא, ישנו פיתרון לבעיית החלקת התמונות. אפל אינה קוראת לבעיה בשם שקיבלה – BeautyGate, אך אומרת כי זו נגרמת עקב תקלה באלגוריתם ה-Smart HDR אשר משולב באייפונים החדשים.

התקלה מתבטאת בכך שהאלגוריתם החדש (המצלם מספר תמונות במקביל), מתבסס על תמונה שצולמה עם זמן חשיפה ארוך יותר, מה שגרם לכך שהתמונה הסופית הגיעה אל המשתמש עם פחות פרטים. (זוג התמונות שלהלן צולמו לפני העדכון לגרסה המוזכרת).

בהסבר פשוט, זמן חשיפה הוא הזמן בו החיישן מקבל את האור מבחוץ. במצלמות DSLR ניתן לראות את התריס נפתח ונסגר, אך בסמארטפונים הכל נעשה באמצעות תוכנה. זמן חשיפה ארוך יותר דורש יציבות טובה יותר, ובמידה ואין כזו, התמונה תצא מטושטשת ועם מעט פרטים. זמן חשיפה קצר מסוגל ללכוד יותר פרטים, אך בדרך כלל פחות אור. מנגנון ה-HDR עוזר לנו לקחת את הטוב מהשניים ולשלב בין האור שנכנס בפריים שצולם בחשיפה מעט ארוכה, לפרטים שנלכדו בחשיפה הקצרה.

את הבעיה מתכננת אפל לפתור באמצעות התבססות נכונה על הפריים בחשיפה הקצרה, ולקיחת האור מהפריים שצולם בחשיפה ארוכה. בעיות שכאלו אנחנו לא רואים בדרך כלל במצלמות הראשיות שנמצאות בגב המכשירים, זאת עקב העובדה שאלו מצוידים במייצבים אופטיים אשר מונעים את הרעידות ומאפשרים חשיפה ארוכה בעלת פרטים.

את גרסת הבטא של iOS 12.1 ניתן להוריד כבר ברגעים אלו בהרשמה לתכנית הבטא של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים