אנדרואיד בחודש אוקטובר 2018: איפה אנדרואיד 9 פאי?

אנדרואיד 9 פאי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אנדרואיד 9 פאי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

גוגל (Google) פירסמה את העדכון האחרון בנושא הפצת גרסאות מערכת ההפעלה שלה למכשירים ניידים, וחסרונה של אנדרואיד 9 פאי מורגש מתמיד. הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה כבר הספיקה להגיע למכשיריה השונים של גוגל בסדרות הפיקסל לפני כחודשיים, לדגמים מסוימים של מכשירי נוקיה, ולאחרונה גם לדגמי סדרת Mate 20 החדשה של וואווי ומכשירים נוספים של החברה הסינית, אך זו עדיין לא מופיעה ברשימת המעקב של החברה.

בעוד אנדרואיד פאי עדיין לא מופיעה על המפה, הגרסה הקודמת של מערכת ההפעלה, אנדרואיד 8 אוראו, ממשיכה לצמוח ותופסת לקראת סוף חודש אוקטובר נתח שוק של 21.5%. מדובר בגידול די מרשים עבור גרסת אוראו, אשר רק בחודש יולי חצתה את רף ה-10% מנתח השוק והספיקה להגיע לנתח של 14.6% באוגוסט, אך צמיחה זו עדיין לא מביאה את אוראו לראש הרשימה, את זו ממשיכה לאכלס אנדרואיד נוגט בגרסאות 7.0 ו-7.1 עם נתח של 28.2%, כאשר מאחור נגררת אנדרואיד 6.0 מרשמלו המתיישנת עם 21.3% מנתח השוק.

עד סוף השנה אנו צפויים לראות עוד מספר מכשירים המגיעים באופן מובנה עם גרסת אנדרואיד 9 פאי, בהם ה-OnePlus 6T שייחשף באופן רשמי ביום שני הקרוב, ה-29.10, כאשר ברבעון הראשון של השנה הבאה אנו צפויים לראות מכשירים נוספים מלבדו, בהם סדרת ה-Galaxy S10 של סמסונג.

גרסאות אנדרואיד באוקטובר 2018 (תמונה: Google)
גרסאות אנדרואיד באוקטובר 2018 (תמונה: Google)

בימים האחרונים נחשפו מסמכים פנימיים של גוגל המעידים על כך כי החברה תחייב יצרניות סמארטפונים המשתמשות במערכת ההפעלה אנדרואיד לספק עדכוני אבטחה תכופים יותר למכשירים, תוך התחייבות לספק לפחות שנתיים של עדכוני אבטחה שוטפים למכשירים. על פי המידע שנחשף, היצרניות יחויבו לספק לפחות 4 עדכוני אבטחה בשנה הראשונה של ייצור המכשיר, עם עדכוני אבטחה נוספים בשנה השניה, עם שאיפה כי לא תעבור תקופה של יותר מ-90 יום ללא עדכון אבטחה למכשירים מבוססי אנדרואיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים