אפל תפסיק לספר לנו כמה אייפונים היא מוכרת

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במסגרת שיחת הועידה שערכה אפל עבור אנליסטים ומשקיעים עם פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, חשפה החברה כי החל מהרבעון הבא (4Q/2018) תפסיק לחשוף את נתוני הכמות למכירות מוצריה, בהם האייפון, האייפד ומחשבי המקינטוש. אפל נהגה לדווח על נתוני כמות היחידות שנמכרו ממוצריה השונים לצד הצגת ההכנסות והרווח עבור כל אחת מהחטיבות, אך כעת מצטרפת לשורה ארוכה של יצרניות שכבר לא מציגות נתונים מסוג זה מידי רבעון.

אפל אינה לבד במערכה, כאשר עוד ברבעון הקודם חדלה חברת LG אלקטרוניקס מדיווח מספרי על כמות המשלוחים ביחידות של הסמארטפונים, ובשלב זה החברה היחידה שעדיין ממשיכה לדווח על נתון זה הינה סוני, שרק לפני מספר ימים חשפה נתון של 1.6 מיליון יחידות ממכשירי האקספריה שלה שנשלחו במהלך הרבעון השלישי של השנה.

הבחירה של אפל לשנות את הנוהג של פרסום נתוני המכירות הכמותיות של המכשירים ברורה למדי לאור הירידה שספגה מניית החברה במסחר המאוחר לאחר פרסום נתוני המכירות הכמותיים של האייפון ברבעון השלישי, אלו פספסו את תחזיות האנליסטים והובילו לירידה של קרוב ל-5% במחיר המניה במסחר המאוחר בבורסת הנאסד”ק. אף הפספוס, אפל הצליחה להתעלות על תחזיות האנליסטים בצד ההכנסות מחטיבת האייפון עם עליה של 29% משנה לשנה, ובנתון זה, כמו גם בנתון מחיר המכירה הממוצע למכשיר שעלה מ-724 דולר ברבעון השני ל-793 דולר ברבעון השלישי של השנה, מבקשת אפל להתמקד.

במהלך שיחת הועידה נשאל מנהל הכספים של החברה בנושא, והשיב כך:

כמות היחידות שנמכרו לא משקפת את החוזק הכללי של עסקיה של אפל בשלוש השנים האחרונות – אין קורלציה בין כמות היחידות שנמכרו ובין ההישגים של החברה […] יחידות שנמכרו אינן רלוונטיות כפי שהיו בעבר בגלל שישנו גיוון גדול יותר בסל המוצרים של החברה. המתחרים הגדולים [שלנו] לא מספקים נתונים מספריים ביחידות. בעתיד, אם אפל חושבת כי ישנה עבורה משמעות בשיתוף מספרים מסוימים במצבים מסוימים, היא תעשה זאת.

על מנת שתוכל להדגיש את פועלה בחטיבות המוצרים האחרות, תשנה אפל את שמה של חטיבת ה”מוצרים האחרים” לשם המשקף את המוצרים עצמם, וזו תיקרא מעכשיו חטיבת המוצרים הלבישים, מוצרי הבית והאביזרים (Wearables, Home, and Accessories). בחטיבה זו נוכל למצוא מוצרים כמו שעוני ה-Apple Watch, מוצרי בית חכם כמו רמקול ה-HomePod ואביזרים רבים אותם מוכרת החברה, כולל אוזניות Beats. חטיבות האייפון, אייפד והמקינטוש ימשיכו לקבל התייחסות נפרדת מצד החברה, אך זו לא תספק עוד נתונים כמותיים של מכירות, אלא רק הכנסות ורווחיות החברה מכל חטיבה.

למטה תוכלו למצוא את גרף המעקב שמלווה אותנו לאורך השנים, עם נתוני המכירות של האייפון והאייפד, בפעם האחרונה:

את תמליל שיחת הועידה המלא תוכלו למצוא באתר SeekingAlpha.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים