סמסונג חושפת פרטים רשמיים ראשונים אודות הסמארטפון המתקפל

Samsung Foldable Display (תמונה: Youtube) Samsung Foldable Display (תמונה: Youtube)

לאחר מספר שנים בהן שמענו לא מעט הבטחות לחשיפתו של הסמארטפון המתקפל תוצרת סמסונג, חושפת היום (ד’, 7.11) החברה בתערוכת המפתחים אותה היא מקיימת בסן פרנסיסקו פרטים חדשים אודות המכשיר המיוחל, אך זה לא יגיע אלינו במסגרת שנת 2018. עוד באירוע המפתחים, הכריזה סמסונג על מספר שיפורים לעוזרת האישית ביקסבי (Bixby) ולפלטפורמת האינטרנט של הדברים שלה.

סמארטפון מתקפל עם ממשק חדש

בנושא הסמארטפון המתקפל, סמסונג חושפת לראשונה את שמו של המסך המתקפל העונה למיתוג החדש Infinity Flex Display. התצוגה החדשה משתלבת בסמארטפון המתקפל אותו הציגה החברה באירוע, כאשר זו מאפשרת את פתיחת הקיפול של הסמארטפון ממבנה של מכשיר סלולרי לטאבלט המתפקד ומזכיר כל טאבלט אחר בשוק.

המעבר בין המצבים ילווה בהנפשה מותאמת כשלאחר המעבר למצב טאבלט המשתמש יוכל להריץ 3 יישומים במקביל אחד ליד השני. סמסונג מודעת לעובדה כי זה הוא לא מוצר מוגמר, ומיידעת אותנו בכך שהינה נמצאת בשיתוף פעולה עם גוגל ומפתחי אנדרואיד שונים על מנת להתאים את ממשק המשתמש של הסמארטפון המתקפל לשימוש יום-יומי.

לצד חשיפת התצוגה החדשה, ציינה סמסונג כי היא עובדת בצמוד לגוגל על מנת להתאים את מערכת ההפעלה אנדרואיד לגישה נוחה יותר עבור מפתחים לשם פיתוח אפליקציות והתאמתן עבור המסך המתקפל.

הממשק החדש אשר רץ על גבי הסמארטפון העתידי נקרא One UI וזה שומר על עיצוב מינימלי, בשעה שכל התוכן היום-יומי נמצא בחלק התחתון של המסך על מנת לאפשר שימוש נוח ביד אחת. סמסונג דאגה לעיצוב מחדש על מנת לחסוך סיבוכים בממשק המשתמש, ללא הצעות צד המפריעות ללקוחות להגיע לאן שרצו מלכתחילה. ממשק ה-One UI יהיה זמין בגרסת בטא בארצות הברית, גרמניה וקוריאה לשם בדיקה ושיפור הממשק לפני ההשקה הרשמית.

את הממשק החדש סמסונג תשחרר לדגמי ה-Galaxy S9/S9 Plus וה-Note 9 החל מינואר 2019.

Samsung One UI (תמונה: Youtube)
Samsung One UI (תמונה: Youtube)

יותר מביקסבי בכל מקום

לצד הדברים הללו, סמסונג הציגה גם מספר חידושים משמעותיים לעוזרת האישית Bixby, אשר כעת תוכל לעבוד על מספר פלטפורמות, ביניהן מוצרי בית חכם, טלוויזיות ומוצרים חכמים נוספים. על מנת לאפשר למפתחים להפוך את ביקסבי לחכמה יותר בכוחות עצמם, סמסונג משיקה את Bixby Developer Studio, מקום בו מפתחים יוכלו למצוא את הכלים ליצור יכולות חדשות לעוזרת האישית שלהם.

הפיצ’רים אותם ייצרו המפתחים יקראו Bixby Capsules ואותם הם יוכלו לשחרר דרך חנות הפיצ’רים החדשה אשר נקראת Bixby Marketplace. הסטודיו החדש מאפשר למפתחים להפוך את הפיצ’רים אותם הם יצרו לטובת ביקסבי לזמינים בכל המוצרים החכמים הקיימים בשוק. בנוסף, בסמסונג מודיעים כי החל מהחודשים הקרובים ביקסבי תתמוך בשפות אנגלית-בריטית, צרפתית, גרמנית, איטלקית וספרדית.

יחד עם זאת, סמסונג ממשיכה לפתח את מוצרי הבית החכם, ומאמצת דרך דומה לזו שעשתה עם ביקסבי גם במוצרים הללו. עקב כך, סמסונג משיקה את הפלטפורמה המעוצבת מחדש של SmartThings Developer Workspace הכוללת בתוכה מספר פיצ’רים חדשים כדוגמת SmarThings Cloud Connector, Device Kit ו-Hub Connector. מפתחים עם גישה לתוכנית ה-Works With SmartThings (ר”ת WWST), יוכלו ליהנות מגישה נוספת אל מומחים בתחום מוצרי ה-SmartThings של סמסונג אשר יספקו להם את המשאבים הנדרשים להם.

באמצעות יישומון ה-SmartThings הנמצא בחנות גוגל פליי ברגעים אלו, ויקבל פיצ’רים חדשים עם העדכון הקרוב, תוכלו לשלוט על המוצרים החכמים בבית, זאת בנוסף לטלוויזיה ולמוצרים נוספים. מעבר לכך, דרך האפליקציה ניתן לשלוט על טמפרטורת המזגן ברכב, להדליק את האורות במידה ושכחתם איפה חניתם ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים