חברת SK Hynix מכריזה על גמר פיתוח שבבי זיכרון 16Gb DDR5 DRAM

זיכרון DDR5 (מקור SK Hynix) זיכרון DDR5 (מקור SK Hynix)

יצרנית שבבי הזיכרון SK Hynix הכריזה על גמר פיתוח שבב זיכרון 16Gb DDR5 DRAM התואם במלואו לתקן ה-DDR5 של ארגון ה-JEDEC כשהוא יהיה מבוסס על ייצור בתהליך 10nm ויספק פתרון מהיר ויעיל יותר לעומת שבבי ה-DDR4 DRAM של היום.

זכרונות ה-DDR5 צפויים לרשת את מקומם של זכרונות ה-DDR4 הוותיקים אשר נמצאים היום ברוב המחשבים הביתיים כשהמעבר ל-DDR5 צפוי להתחיל בשנת 2020. המגזר הראשון שישתמש בהם הוא המגזר העסקי ולאחר מכן השוק הביתי.

שבב ה-DDR5 של SK Hynix מציע מתח עבודה של 1.1V, לעומת 1.2V של DDR4, מה שמתורגם לצריכה נמוכה ב-30%. השבב החדש יספק מהירות העברה של 5200Mbps, שיפור מהירות של 60% לעומת זכרונות DDR4, זו תסתכם ב-3200Mbps, מה שמאפשר העברת 41.6GB של מידע או כ-11 סרטים מלאים ברזולוציית Full HD בשניה אחת.

זיכרון DDR5 (מקור SK Hynix)
זיכרון DDR5 (מקור SK Hynix)

לפי Joohwan Cho, סמנכ”ל וראש תחום הייצור ההמוני ועיצוב (בתרגום חופשי לעברית):

בהתבסס על ההתקדמויות הטכנולוגיות שאיפשרו את ייצור ה-DDR5 DRAM הראשון בתעשייה שעומד בתקן של JEDEC. חברת SK Hynix מתכננת להתחיל בייצור המוני של הזיכרון החל משנת 2020, כאשר שוק זיכרונות ה-DDR5 צפוי להיפתח, כשהחברה תגים באופן פעיל לדרישות הלקוחות.

בעוד אנו נראה זכרונות DDR5 רק לקראת 2020, השיפורים שהשבבים החדשים מציעים צפויים לקדם את תחום הזכרונות במחשבים בהם נעשה היום שימוש בטכנולוגייה ותיקה, אך פחות מתקדמת, מסוג DDR4 ו-DDR3.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים