סקירה: LG SK9500Y – טלוויזיה חכמה בגודל 65 אינץ’ עם איכות תמונה גבוהה

LG SK9500Y (צילום: צחי הופמן) LG SK9500Y (צילום: צחי הופמן)

LG מתגאה בטלוויזיות ה-OLED שלה, המציגות איכות תמונה מצוינת, אבל נמכרות במחירים גבוהים. לצד דגמי ה-OLED, מוכרים ב-LG את הטלוויזיות בטכנולוגיית ה-LED המוכרת. ה-SK9500Y היא הטלוויזיה בדרגה הגבוהה ביותר מסדרת ה-Super UHD 4K. מה שמפתיע בטלוויזיה הזו, הוא ש-LG הצליחה להציג איכות תמונה מצוינת בזכות מספר יכולות ששילבה כאן.

עיצוב וממשק משתמש

ל-SK9500Y יש שוליים דקיקים מאוד ולפעמים כשהתמונה המוצגת בטלוויזיה שחורה, זה מרגיש כאילו למסך בכלל אין שוליים. גם המסך עצמו דק, אבל עם בליטה המשפיעה על רוב הגב של הטלוויזיה. הגב של המסך מגיע בצבע כסוף כהה העשוי פלסטיק מוברש. זה נראה טוב, אבל כנראה שרוב האנשים לא יראו אותו. הרגלית עצמה היא חצי עיגול אשר עשויה מאלומיניום.

LG SK9500Y (צילום: צחי הופמן)
LG SK9500Y (צילום: צחי הופמן)

הפעלת הטלוויזיה מתבצעת כמעט באופן מיידי. מערכת ההפעלה היא WebOS 4.0, אשר זכתה בעיקר לשיפור מצד העוזרת הקולית של גוגל (שלא ניתנת להפעלה עם הדגם הזה בארץ). הממשק זהה לגרסאות הקודמות ובנוי כמעיין סרגל בצורה אלכסונית, עליו מופיעים האייקונים של כל האפליקציות והשירותים הקיימים. קל לתפעל את הממשק ולהבין את ההיגיון. הממשק מגוייר לעברית וגם מציע חיפוש קולי בעברית, פתרון נוח לילדים שרוצים לחפש סרטונים ביו טיוב ולא יודעים לכתוב. מי שיבחר להתקין את המסך עם ממשק באנגלית, יוכל להשתמש בפקודות קוליות לשליטה בעוצמת הצליל, השתקה, לעבור מקור ולהגדרות שונות של התצוגה.

הממשק של LG מציע גם מצב גלריה, המציג תמונות נוף מ-TripAdvisor. התמונות האלו רצות באופן אוטומטי כאשר אין מקור המתנגן בטלוויזיה – דרך נחמדה להשתמש במסך, כאשר נמצאים אורחים בסלון ולא רוצים להקרין שום תוכנית. אפשר למצוא כאן את רוב האפליקציות החשובות: סלקום TV, יו טיוב, Deezer, ספוטיפיי, נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, כאן ומאקו.

השלט רחוק של LG כולל שני כפתורים ייעודים לנטפליקס וגם לאמזון פריים וידיאו. לחיצה על כפתור נטפליקס בשלט תפעיל את הטלוויזיה ישירות בשירות עצמו. לא צריך לעבור בין אפליקציות ולא צריך לבצע לחיצות מיותרות. השלט עצמו ניתן לשליטה כמו עכבר אוויר, כך שקל לסמן לאן רוצים להגיע בממשק.

בין החיבורים הכלולים בטלוויזיה תמצאו 3 חיבורי HDMI, פלוס אחד נוסף מסוג ARC, אופטי, LAN ו-2 כניסות USB.

שלט רחוק למסך טלוויזיה LG 2017 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
שלט רחוק למסך טלוויזיה LG (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

תמונה וצליל

LG שילבה ב-SK9500Y אץ טכנולוגיית ה-Nano Cell, אשר מפיקה טווח צבעים שלם וגם מציגה צבעים הנאמנים למציאות ויחד עם מעבד ה-Alpha 7 של החברה מתקבלת תמונה עם פחות רעש ועומק צבע מוצלח יותר. אומנם מדובר במעבד מהדור הקודם, אבל עדיין הוא עושה עבודה מעולה.

טכנולוגיה נוספת בה משתמשת LG היא Full Array LED – עמעום במערך מלא ולא Edge LED, מה שאומר שתאורת ה-LED במסך זה היא מאחורי המסך כולו ולא רק סביב שולי הטלוויזיה. התוצאה היא צבע שחור עמוק יותר ללא אובדן של פרטי צללים. מדובר בצבע שחור מוצלח ביחס לזה שלא מדובר במסך בטכנולוגיית OLED. גם שאר הצבעים עשירים, עמוקים וחדים, כאשר הטלוויזיה מצליחה להתמודד עם חדר מואר באור יום. ה-SK9500Y תומכת בתקנים החשובים Dolby Vision ו-HDR10 המאפשרים ליהנות מצפייה בתכנים (בעיקר נטפליקס) עם טווח צבעים רחב יותר.

מבחינת סאונד, הטלוויזיה תומכת ב-Dolby Atmos – תקן של דולבי היוצר תחושה שהצליל עוטף אותך ומגיע מלמעלה. לא מקבלים חוויה כזאת במסך הזה, אבל כן מקבלים צליל עמוק וברור, הנשמע מעט רחב. אפשר להגיד זאת כך – לא מתבאסים מאיכות הצליל של הטלוויזיה הזאת. הטלוויזיה גם כוללת חיבור בלוטות’, המאפשר לחבר אוזניות אלחוטיות ולהמשיך להאזין בעוצמה גבוהה באיכות טובה יותר, מבלי להפריע לדיירי הבית.

השורה התחתונה

ה-LG SK9500Y מציגה איכות תמונה מצוינת, ממשק נוח ואפילו סאונד לא רע. הדבר נעשה בזכות מספר טכנולוגיות ש-LG שילבה כאן, המצליחות להפיק את המקסימום מהמסך הזה. הייתי שמח אם LG הייתה מאפשרת לגוגל אסיסטנט לרוץ כאן באנגלית (לפחות עד שתגיע התמיכה בעברית באסיסטנט).

מחיר: 8,400 שקל ל-65 אינץ’ (יבואן רשמי ח.י)

*סקירה זו פורסמה במקור באתר The Gadget Reviews, לחצו לסקירות טלוויזיות נוספות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים