מיקרון, סמסונג ו-SK Hynix מואשמות בתיאום מחירי זכרונות DRAM

שבבי DRAM בייצור 10nm דור 2 (מקור סמסונג) שבבי DRAM בייצור 10nm דור 2 (מקור סמסונג)

הממשל הסיני, באמצעות מנהל הרגולציה שלו, טוען כי חשף עדויות משמעותיות על צעדים אנטי תחרותיים של סמסונג (Samsung), מיקרון (Micron) ו-SK Hynix, האחראיות במשותף על רוב שוק זכרונות ה-DRAM העולמי. שלוש החברות מואשמות בתיאום מחירים ושליטה באספקת הזכרונות העולמית.

לפי מידע שמסר Wu Zenghou, ראש הלשכה נגד מונופולים בממשל הסיני, התגלו ממצאים רבים במהלך חקירה נגד שלוש החברות בגין התנהלות כקרטל, כשהן מואשמות בתיאום והעלאת מחירים תוך כדי הורדת אספקת שבבי הזיכרון כסיבה לעליית המחירים. בעבר, סמסונג ו-SK Hynix נקנסו על ידי משרד המשפטים האמריקאי, ה- DOJ (ר”ת Department of Justice) ב-2005 ועל ידי הוועדה האירופאית ב-2010.

במידה והחברות ימצאו אשמות בתיאום מחירים הן צפויות לשלם קנס של למעלה מ-2.5 מיליארד דולר. עם זאת, חלק מהאנליסטים חושבים כי כל החקירה נגד שלוש החברות היא צעד של הממשל הסיני נגד ארה”ב כחלק ממלחמת הסחר אותה התחיל הממשל האמריקאי או אף ניסיון לחזק את Fujian Jinhua, יצרן שבבי זיכרון סיני הנמצא כיום תחת חקירה על גניבת סודות מסחריים ממיקרון.

בין אם ההאשמות הללו נכונות או לא, החברות נמצאו אשמות בעבר בצעדים דומים, מה שלא יכול לחזק את הטענה כי הן ביצעו את אותה העברה שוב. אי אפשר להכחיש את העובדה כי מחירי זכרונות ה-DRAM בעולם עלו בשנים האחרונות, מה שייקר את כלל המוצרים המשתמשים בשבבי זיכרון היום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים