גאדג’טי מסקר: Nokia 7.1 – חזק במסך ובמצלמה

Nokia 7.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Nokia 7.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מכשירי המותג נוקיה החלו להיות יותר ויותר נפוצים בעולם, ועם כניסתה של בעלת הבית החדשה, HMD Global הפינית, התחלנו לראות יותר ויותר סמארטפונים בקטגוריות שונות, החל ממכשירים פשוטים שנמכרים בכמה עשרות דולרים ומתחקים אחר העיצוב הקלאסי של נוקיה ועד מכשירי דגל. ה-Nokia 7.1 הוא אחד מהדגמים האחרונים שראינו, ופונה אל שוק הביניים, כשהייחוד הגדול ביותר הוא מסך ה-Pure Display החדש.

מה בקופסה?

הקופסה של הנוקיה 7.1 גדולה וצבעונית ובראשה מוצג הסמארטפון בצבע אותו תמצאו בקופסה, במקרה שלנו מדובר במכשיר בצבע הכחול. בתוך הקופסה תוכלו למצוא:

  • סמארטפון Nokia 7.1
  • סיכה להוצאת מגירת הסים \ הרחבת זיכרון MicroSD
  • אוזניות In-Ear עם מיקרופון
  • כבל נתונים USB-C ל-USB A
  • מטען

עיצוב, מסך ומולטימדיה

אף שמדובר במכשיר המיועד עבור שוק הביניים, בחברה בחרו לשלב עיצוב המרגיש כ”פרימיום” ככל האפשר תוך שילוב מסגרת מתכתית ומבנה קטן דיו על מנת לספק נוחות אחיזה ושימוש גם ביד אחת. מידותיו של הנוקיה 7.1 נפרסות ל-150 מ”מ לגובה, 72 מ”מ לרוחב ועוביו 8 מ”מ, כשמשקלו עומד על 159 גרם בלבד.

את חלקו הקדמי של המכשיר תופס מסך די גדול שמסתכם ב-5.84 אינץ’ ומציע רזולוציית תצוגה +Full HD. סביב המסך נמצא שוליים דקים, אם כי לא הדקים ביותר שראינו בסמארטפון, כאשר השול התחתון עבה יותר ומשלב את לוגו Nokia ובחלקו העליון של המסך נמצא מגרעת קטנה הפולשת לתוך שטח המסך ובה משולבת מצלמת סלפי ואפרכסת השמע.

ה-Nokia 7.1 הוא הדגם הראשון בו משלבת החברה את מסך ה-PureDisplay החדש. מסך זה מציע יחס ניגודיות דינמי גבוה במיוחד של 1,000,0000:1, תומך בתקן HDR10 ומאפשר המרת תכנים ל-HDR בתצוגה על גבי מסך הטלפון גם במידה ואלו משודרים ב-SDR.

אף שמדובר בתצוגת LCD, המסך מציע ניגודיות ברמה מרשימה הודות לתמיכה ב-HDR ומספק צבעים עשירים ורמת תאורה טובה. לצד זאת ישנם מצבי תאורה שונים המאפשרים התאמת התאורה באופן אוטומטי על פי האור הזמין בחדר ואפשרות להגדרת “תצוגת לילה” שתשנה את טמפרטורת הצבע של המסך לגוונים צהבהבים על מנת להקל על הקריאה ממנו כאשר תאורת החדר נמוכה.

Nokia 7.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Nokia 7.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

תכונה מעניינת נוספת במכשיר נקראת Ambient Display, זו מאפשרת הצגת התראות נכנסות על גבי תצוגת המסך גם כאשר זה כבוי. אנו מכירים תכונה זו ממכשירים בעלי מסכי OLED בעיקר, שם היא נקראת Always On Display, אך במקרה של הנוקיה 7.1 לא מדובר בתצוגה הדולקת תמיד, אלא רק בכזו המציגה טקסטים על גבי המסך השחור כדי שנוכל לצפות בהתארות שקיבלנו גם מבלי להדליק את התצוגה במלואה. אפשרות נוספת לתכונה זו היא צפייה בשעון בהרמת המכשיר מהשולחן.

אף שהתמיכה ב-HDR תורמת רבות לשימוש השוטף במסך ה-Nokia 7.1 ומספקת תמונה נהדרת בזמן משחק, צפיה בתמונות וסרטים, היא בעלת חשיבות נמוכה הרבה יותר עבור צפייה בתכנים התומכים ב-HDR באופן מובנה. תוכלו לצפות בתכני HDR ביוטיוב היכן שאלו זמינים, אך אם אתם צופים בתכנים מאפליקציית נטפליקס בסמארטפון, אתם יכולים לשכוח מהיכולת לנצל את התמיכה ב-HDR בתכנים שמשודרים בשירות הזרמת התוכן. נציגי נוקיה סיפרו לנו כי תכני HDR עדיין לא נתמכים במכשיריה וכי לפחות בשלב זה גם לא ידוע מתי יהיו אלו זמינים לצפייה.

הנוקיה 7.1 מציע חריץ בגודל 3.5 מ”מ להזנת אוזניות חוטיות, יתרון משמעותי עבור מי שמשתמש באוזניות שאינן אלחוטיות, והחברה אף מצרפת אוזניות In-Ear פשוטות עם מיקרופון מובנה לביצוע שיחות. איכות השמע באוזניות אינה טובה במיוחד, הבסים חסרים והצלילים עמומים וחלשים למדי באופן כללי. הן יכולות להספיק לצורך ביצוע שיחות, אך המבנה שלהן אינו נוח במיוחד והן נוטות ליפול מהאוזניים די בקלות.

Nokia 7.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Nokia 7.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הרמקול הראשי במכשיר מציע צלילים חזקים למדי ואיכות השמע בו טובה, אם כי עשויה לצרום מעט בעוצמה הגבוהה ביותר. השמע דרך האפרכסת בזמן שיחות מצויין, בעוצמה טובה ואיכות תואמת, רק חבל שלא נעשה ברמקול זה שימוש משני כרמקול נוסף גם בהאזנה למוסיקה מהסמארטפון לאפקט ה”סטריאו”.

אנדרואיד נקי עם עדכונים מהירים

מכשיר ה-Nokia 7.1, כמו יתר המכשירים ממותגי נוקיה, מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת Android One הנקייה. הדבר אומר כי לא תקבלו ממשקים כבדים עם אפשרויות רבות שלעיתים יותר מכבידות על הפעולה השוטפת במכשיר מאשר תורמות לנוחות השימוש בו, ולצד זאת תוכלו ליהנות מהתמיכה בעדכונים שוטפים שיגיעו גם מהר יותר בהשוואה לדגמים המשתמשים בממשקים מותאמים.

ה-Nokia 7.1 מגיע באופן מובנה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 8.1 ויחד עם עדכון האבטחה של גוגל לחודש נובמבר. גרסת אנדרואיד 9 כבר החלה לעשות דרכה למשתמשים במכשיר בעולם, אך בישראל זו עדיין לא הושקה ועל פי היבואן הרשמי המקומי, ח.י. אלקטרוניקה, צפויה להגיע בשבועות הקרובים ותלויה במפעילות הסלולר הדורשות התאמות מיוחדות. אנדרואיד 9 תביא עימה מספר עדכונים משמעותיים למכשיר בגזרת התוכנה, בהם ניהול חיי סוללה טוב יותר ושינויים בממשק שיאפשרו גישה נוחה יותר לביצוע פעולות שונות.

התנועה במכשיר זריזה למדי, הן בפתיחה הראשונה של האפליקציות והן במעבר ביניהן, אך ניתן להבחין כי המכשיר מתקשה לעיתים בהפעלה של אפליקציות, ובעיקר משחקים, כבדים, שם תמצאו זמני עליה ראשונים ארוכים יותר.

הסוללה המשולבת במכשיר מגיעה בקיבולת 3,060mAh וישנה תמיכה גם בטעינה מהירה, אם כי באריזת המכשיר לא תוכלו למצוא מטען תומך, מה שהופך את חוויית הטעינה לארוכה ומייגעת למדי (מעל 3 שעות לטעינה מלאה). ניתן להשתמש במטען מהיר התומך בטכנולוגיית ה-Quick Charge של קוואלקום, אז תקבלו ביצועים מרשימים למדיי בטעינה (קרוב ל-70% תוך חצי שעה), אך המטען המהיר יהווה רכישה נוספת ונפרדת מזו של הנוקיה 7.1.

Nokia 7.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Nokia 7.1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חיי הסוללה של הסמארטפון אינם מהמרשימים בשוק. בשימוש קלים ניתן לקבל יום עבודה שלם ולהיוותר עם כ-15-20 אחוזי סוללה בשעות הערב המאוחרות, אך עבור שימושי יום-יום רגילים הכוללים שיחות, משלוח הודעות, שימוש באפליקציית ניווט עם GPS, צפייה בסרטונים ומעט משחקים, תיאלצו להטעין את המכשיר מחדש כבר בשעות אחה”צ. משתמשים כבדים יותר? תתכוננו להטעין את המכשיר כבר בשעות הצהריים, בעיקר אם לא רכשתם מטען מהיר בנפרד.

צילום

המצלמות ב-Nokia 7.1 מגיעות במערך כפול עם עדשות של חברת ZEISS וכוללות חיישן 12 ראשי במפתח צמצם f/1.8 וחיישן משני של 5 מגה-פיקסל במפתח צמצם f/2.4. ההפרדה בין שתי המצלמות מאפשרת הפקת אפקט מצויין של טשטוש הרקע סביב מושא הצילום, בין אם מדובר באדם או בעצם כלשהו, כשהתמיכה באפקט הבוקה (Bokeh) דרך מצלמת הסלפי גם היא מציגה תמונות עם הפרדה ברמה גבוהה למדיי.

מצב ה-HDR במצלמה מוגדר באופן אוטומטי או לא בכלל, ולא מצאתי אפשרות להגדרה ידנית מהירה של מצב זה, אלא מתוך הגדרות הצילום הכלליות הדורשות הפעלה אוטומטית של המצב בלבד. הצילום המתבצע בעזרת מצב ה-HDR האוטומטי מספק תאורה נוספת באיזורים החשוכים יותר בתמונה, אך פרט לזאת לא הבחנתי ביתרונות בהדגשת פרטים רבים על פני המצב הרגיל. כך או כך, כנראה שתרצו להשאיר את מצב ה-HDR האוטומטי פעיל, כך שתקבלו תמונות מעט טובות יותר בעזרתו.

צילומים בתאורה נמוכה מספקים תוצאה מרשימה למדי בהתחשב בכך שלא מדובר במכשיר דגל. תאורה הזמינה בתמונה לא נמרחת יתר על המידה ועל גבי מסך הטלפון עצמו תוכלו לראות פרטים רבים ואיכות מרשימה. במבט מקרוב ניתן להבחין בגרעון רב בתמונות, מה שניתן למצוא כמעט בכל מצלמת סמארטפון כיום, אך בסה”כ ישנה תוצאה טובה בצילומים בתאורה נמוכה ובלילה.

השורה התחתונה

במחיר של 1,500 שקלים מציע ה-Nokia 7.1 עסקה די טובה. מסך ה-PureDisplay מפיק צבעים עשירים, ניגודיות נהדרת והוא גדול דיו על מנת שנוכל ליהנות ממנו בעת צפייה בסרטים ובמשחקים. אם תגיע אי שם בעתיד גם התמיכה בתכני HDR באפליקציית נטפליקס, נודה על כך.

בצד הצילום מספק המכשיר רמה גבוהה למדיי, בעיקר בצד ההפרדה המצוינת בצילומים עם אפקט הבוקה, כאשר מערכת ההפעלה בגרסתה הנקייה חוסכת מאיתנו את הרעש של אפליקציות ופיצ’רים שאנו לא תמיד צריכים יחד עם ההצעה של עדכוני תוכנה מהירים יותר.

הייתי שמח לראות חיי סוללה טובים יותר במכשיר, אך נראה כי אפליקציות ומשחקים תובעניים דורשים יותר מהסוללה ומרוקנים אותה במהירות, אז גם מורגש במיוחד החוסר של מטען התומך בטעינה מהירה שאינו מגיע באריזת הסמארטפון.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
6/10
מצלמה
9/10
8.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך PureDisplay
  • מצלמות
  • עיצוב
  • מחיר
מה פחות אהבנו
  • חיי סוללה
  • ללא מטען מהיר באריזה
  • רמקול צורם ברמות שמע גבוהות

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי (ח.י): 1,499 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים