אינטל מציגה את מפת הדרכים שלה לשנים הקרובות

אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה אינטל (intel) מסר ראג’ה קודורי (Raja Koduri), הארכיטקט הראשי של יצרנית השבבים, את חזון החברה לשנים הקרובות “לספק ביצועי מחשוב של 10 פטה-פלופ ו-10 פטה-בייט של מידע ב-10 מילי-שניות”, תוך שהוא מתייחס לנושא מעבר הייצור ל-10nm ואף ל-7nm ולטכנולוגיות עתידיות שונות.

קודורי מסר כי עולם המחשוב השתנה דרמטית בעשור האחרון כש-‘חוק מור’, שהיה התקן לשיפור הביצועים עם הכפלת צפיפות הטרנזיסטורים במעבדים בפרק זמן של כשנתיים הואט לעומת השינויים בעשורים הקודמים, וההתמקדות היום היא בשיפור הביצועים והטכנולוגיה ולא רק בהגדלת כמות הטרנזיסטורים.

חלק מתוכניותיה של אינטל לשנים הקרובות הן:

  • מעבר למיקרו-ארכיטקטורה חדשה בשם Sunny Cove שנוכל למצוא במעבדי ה-Ice Lake, המעבדים הראשונים של החברה ב-10nm, כשהארכיטקטורה תאפשר ביצועים משופרים עם צריכת חשמל נמוכה יותר ומיטוב ביצועים בעבור בינה מלאכותית וקריפטוגרפיה.
  • שימוש בטכנולוגיה חדשה לאריזת רכיבים תלת מימדית (3D stacking) במעבד בשם Foveros. מהנדסי אינטל הצליחו לשפר את ביצועי מעבדי ה-14nm באמצעות שיפורי ארכיטקטורה שצפויים להגיע גם לדור הבא של המעבדים, כשמוצרים המכילים את Foveros צפויים להגיע בחציון השני של 2019.
  • אינטל תשלב במעבדי ה-10nm הבאים ליבה גרפית חדשה תחת שם הקוד Gen11 שצפויה להכפיל הביצועים  בהשוואה ל-Gen9 מסדרת HD5XX. הליבה הגרפית החדשה צפויה לפרוץ את מחסום ה-1 טרה פלופ תוך כדי שילוב טכנולוגיות חדשות דוגמת ה-Adaptive Sync המקבילה ל-FreeSync של AMD.

בנושא מעבר לייצור 10nm ו-7nm קודורי מסר את הדברים הבאים:

למרות שתהליך ה-7 ננומטר הוא פרויקט נפרד מ-10 ננומטר, יישמנו לקחים רבים מהניסיון שרכשנו ב-10 ננומטר ועד כה אנו מרוצים מההתקדמות. כפי שמסרנו בעבר, אנו מצפים להשתמש ב-EUV על 7 ננומטר. לגבי 10 ננומטר – אנחנו מתקדמים והתפוקות משתפרות בהתאם ללוח הזמנים שצפינו. אנו ממשיכים לצפות שהמערכות יהיו זמינות על המדף בתקופת החגים של 2019.

נותר רק לראות איזה מידע חדש תציג אינטל במהלך תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2019 שתתקיים בינואר ומתי סוף סוף נזכה לראות את מעבדי ה-10nm של החברה שצפויים לקבל תחרות מצד AMD ומעבדי ה-Ryzen 3000 מבוססי ה-Zen2 בייצור 7nm.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים