חברת Creative תשיק כרטיס קול יעודי לאודיופילים ב-300 דולר

כרטיס קול Sound BlasterX AE-9 (מקור pcworld) כרטיס קול Sound BlasterX AE-9 (מקור pcworld)

חברת קריאטייב (Creative), שהייתה ידועה בעבר בתור יצרנית כרטיסי קול גדולה, מנסה את מזלה בחזרה אל תחום האודיו באיכות גבוהה לאחר מספר שנים עם ה-Sound BlasterX AE-9, כרטיס קול שנועד למשתמשים אודיופילים עם תג מחיר גבוה של 300 דולר ומפרט מרשים במיוחד לכרטיס קול.

תחום כרטיסי הקול היעודיים הפך זניח יחסית בשנים האחרונות, כאשר יותר משתמשים מעדיפים לנצל את כרטיס הקול המובנה בלוחות האם כשהאיכות שלהם עולה מדור לדור. אך עם זאת, עדיין קיים שוק נישה גם לכרטיסים יעודיים עבור משתמשים המעוניינים באיכות שמע גבוהה במיוחד ולא רק מתחום האודיו המקצועי.

לנישה הזאת מכוונת קריאטיב עם ה-Sound BlasterX AE-9, כרטיס הקול היעודי של החברה למשתמשים האודיופילים מזה כ-6 שנים, אשר מבוסס בחלקו על כרטיס ה-Sound BlasterX AE-5 שנועד בעבור שחקני המחשב.

כרטיס קול Sound BlasterX AE-9 (מקור pcworld)
כרטיס קול Sound BlasterX AE-9 (מקור pcworld)

בתור כרטיס קול לאודיופילים, ה-AE-9 מציע אפשרות להחלפה פשוטה של שבבי ההגברה (opamps) בכרטיס בהתאם לצרכי המשתמש, מגיע עם רכיב DAC (ר”ת digital analog converter) חיצוני ומשתמש בשבב ESS Sabre 32 Pro להמרת האודיו הדיגיטלי לאנלוגי עם יחס אות לרעש SNR (ר”ת signal-to-noise ratio) של 129dB ו-XAMP להגברת סטריאו נפרדת לכל ערוץ.

החלק המפתיע בכרטיס קול הוא השימוש בחיבור 6 פינים, הנפוץ יותר בכרטיס מסך, על מנת לספק עד 75W לכרטיס הקול בעבור הגברה והעמדה החיצונית שלו בה אפשר למצוא חיבורי TRS, XLR, חיבור פנטום של 48V, חיבור אוזניות ומיקרופון 3.5 סטנדרטי כמו גם חיבור אוזניות 1/4 וחוגה לשליטה על הווליום.

כרטיס ה-Sound BlasterX AE-9 צפוי להיות זמין למכירה בסוף דצמבר הקרוב במחיר של 300 דולר.

בעוד רוב המשתמשים אינם זקוקים לכרטיס קול יעודי, במיוחד לא לכזה המגיע עם מחיר גבוה של 300 דולר, עבור משתמשים המעוניינים באיכות שמע גבוהה במיוחד, ה-AE-9 הוא בין האפשרויות היחידות כיום, כאשר תחום כרטיס הקול היעודיים קטן משנה לשנה לטובת כרטיסי הקול המובנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים