הדלפה: Huawei P30 Pro יגיע עם מצלמת 38 מגה פיקסל בתצורה חדשה 

Huawei Mate 20 (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Huawei Mate 20 (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

לאחר שנטשה את חיישן המונוכרום עם דגם ה-Huawei P20 Pro, נראה כי וואווי מפתחת געגוע חדש אליו ועתידה להחזיר אותו, אבל בתצורה אחרת. את כניסת האור הנוספת אשר השיגה החברה עד דגם ה-Huawei P10 באמצעות חיישן המונוכרום, מקווה וואווי להשיג באמצעות חיישן חדש מבית סוני הכולל פיקסלים לבנים המיועדים לכניסת אור.

המידע החדש דולף לרשת דרך מסמך אשר הועלה ברשת החברתית הסינית Weibo, בזה נוכל להסתכל לכאורה אל תוך מסמך רשמי של סוני המגלה את כל פרטיו של חיישן ה-IMX607. על פי המסמך, נוכל לראות כי גודלו של החיישן עומד על 1/1.8 אינץ’, וזה כולל 38 מגה פיקסלים הנדחסים לתוכו ועתידים לשמש לביצוע טכניקת Pixel Binning.

חיישן ה-IMX607 מבית סוני (תמונה: gsmarena)
חיישן ה-IMX607 מבית סוני (תמונה: gsmarena)

לעומת החיישנים הנוכחיים הנמצאים במכשירי הדגל האחרונים של וואווי ומשתמשים בטכניקת ה-Quad Bayer, חיישן ה-IMX607 משתמש בטכניקת Dual Bayer אך כולל פיקסלים לבנים ביניהם. לפחות על הנייר, הפיקסלים הלבנים והמונוכרומטיים מאפשרים כניסת אור משופרת, כזו שניתן להשיג רק באמצעות העלמת הצבע והתמקדות בתנאי התאורה.

בנוסף לכך, זה הוא לא השינוי המשמעותי היחיד אותו סוני לכאורה ביצעה בחיישן ה-IMX607, ובמסמך ניתן לגלות כי זיהוי הפאזה מתבצע כעת באמצעות QPDAF ולא באמצעות זיהוי הפאזה הרגיל שאנחנו מכירים מהחיישנים הקודמים (PDAF). שוב על הנייר, טכנולוגיית ה-Quad Pixel Phase Detection Auto Focus עתידה לשפר את מהירות הפוקוס בתנאי תאורה קשים ואת מהירות ההתפקסות הכללית.

חיישן ה-IMX607 מבית סוני (תמונה: gsmarena)
חיישן ה-IMX607 מבית סוני (תמונה: gsmarena)

לצד הדברים הללו, החיישן מצוין ככזה המצטיין בצילום בתנאי תאורה קשים, וזאת באמצעות הטמעת יחס גבוה של אות לרעש (SNR). באמצעות היחס הגבוה, החיישן העתידי יוכל לצלם בנתוני ISO גבוהים ולייצר תמונות נקיות. יחד עם הפרטים שלעיל, חיישן ה-IMX607 מסוגל לצלם כמות מרשימה של 24 פריימים בשנייה ברזולוציה מלאה.

ובקטגוריה אחרת, המדליף המוכר Ice Universe צייץ לאחרונה כי דגמי ה-Huawei P30 וה-Huawei P30 Pro לא יכללו חור מצלמה במסך, זאת עקב כך שמסכים הכוללים חור במסך מסוג OLED זמינים כרגע רק אצל סמסונג, לדבריו. כתוצאה מכך, ייתכן שזוג הדגמים המוזכרים יגיעו עם מסכים מבית LG או BOE בעלי מגרעת ‘טיפת מים’ או עם שול מלא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים