הוכרז: Qualcomm 9205 LTE – מודם LTE למוצרי האינטרנט של הדברים

קוואלקום קוואלקום

קוואלקום (Qualcomm), אחת מיצרניות השבבים המובילות בעולם, הכריזה על Qualcomm 9205 LTE – מודם LTE חדש למוצרי האינטרנט של הדברים (IoT) בנפח הקטן ב-50% וצריכה חשמלית נמוכה ב-70% מהדור הקודם של החברה למוצרי ה-IoT.

מודם ה-9205 החדש הוא העדכון הראשון של החברה לתחום האינטרנט של הדברים מזה שלוש שנים, כשבאופן מפתיע מספר הדגם שלו נמוך מהמודם אותו הוא מחליף, ה-MDM9206. ה-9205 מגיע בגודל פיזי הקטן ב-50%, עם 40% פחות רכיבים וצריכה חשמלית מופחתת בעד 70%, מה שהופך אותו לשבב קטן, זול וחסכוני יותר לעומת הדור הקודם.

ה-9205 יציע מהירות הורדה של עד 588kbps והעלאה של עד 1119kbps, נמוך בהשוואה למודמים סלולריים רגילים אך מהיר עבור הצרכים של מוצרי IoT, כשבנוסף המודם יתמוך במספר מערכות ניווט לוויינית מסוג GNSS (ר”ת Global Navigation Satellite System) הכוללות את GPS, GLONASS, Beidou ו-Galileo לדיוק מיקום גבוה.

מודם qualcomm 9205 (מקור qualcomm)
מודם qualcomm 9205 (מקור qualcomm)

ה-9205 יציע תמיכה במגוון תקני “צריכה נמוכה, טווח רחב” LPWA (ר”ת Low Power Wide Area) הכוללים את LTE-M, NB-IoT ו-2G, עם תמיכה בספקטרום רחב של תדרים, מ-450MHz ועד 2.1GHz, מה שנותן למודם תמיכה ביותר מ-23 רצועות תקשורת סלולרית לקישוריות גלובלית.

בעוד רובנו לא נראה את מודם ה-9205 באופן ישיר, הוא ימצא את דרכו ללא מעט מוצרי IoT שיגיעו בשנת 2019 והלאה ויספק להם פתרון תקשורת זעיר ובעל צריכה חשמלית נמוכה מבעבר, מה שיבטיח זמן שימוש ארוך יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים