גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy A9 – מענה אמיתי לשוק הביניים?

Samsung Galaxy A9 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סמארטפון ה-Samsung Galaxy A9 דגם 2018 אמור להיות המענה של היצרנית הדרום קוריאנית למגוון המכשירים הסינים הזולים שמציפים את השוק עם תג מחיר אטרקטיבי ומפרט של מכשיר דגל. זאת היא בחרה להשיג באמצעות דגש על יכולות הצילום של הגלקסי A9, בו שילבה החברה מערך צילום אחורי הכולל 4 מצלמות. לגבי שאר המפרט יש לנו לא מעט ספקות. התקווה של סמסונג כפי שאנו מפרשים זאת, היא שמכשירי שוק ביניים מוצלחים יצליחו לעצור את זליגת נתח השוק לטובת היצרניות הסיניות.

שיאומי, מייזו ו-OnePlus הן דוגמאות לחברות המצליחות למשוך תשומת לב רבה ולצבור נתח שוק וקהל מעריצים בזכות מכשירים איכותיים עם תג מחיר אטרקטיבי מאוד (הרחק הרחק מ-1000 דולר). מנגד, סמסונג לא מצליחה לצבור נתח משוק הביניים הצומח, שגורם לה לאבד מנתח השוק הכללי של הסמארטפונים בעולם. האם ה-Galaxy A9, חמוש בחמש מצלמות, יהיה זה שישנה את המגמה עבור סמסונג? התחרות קשה מאי-פעם!

עיצוב ותצוגה

הסמסונג Galaxy A9 מגיע במגוון צבעים, כאשר אנחנו קיבלנו לידנו את הצבע הורוד הבוהק. אני חייב לציין שמדובר במכשיר נאה מאוד, העשוי זכוכית מלפנים ומאחור, שבמבט ראשון נראה כאילו נלקח מקו מכשירי הדגל של סמסונג. יחד עם זאת, מדובר במכשיר גדול מאוד, הדומה במידותיו ל-Galaxy Note 9, עם שוליים רחבים ממה שהורגלנו אליהם בסדרת הגלקסי S, בעיקר בגלל מסך ה-6.3 אינץ’ שסמסונג בחרה לשלב בו. גודל המכשיר לא יהיה נוח לאחיזה לרבים בגלל הרוחב והגובה שלו (מנגד, הוא די דק) אז קחו זאת בחשבון.

מבחינת איכות הבניה, כלפי חוץ, הוא נראה בדיוק כמו שציפינו ממכשיר דגל של סמסונג, אף שמדובר במכשיר שוק ביניים. לצערנו, הוא נופל פה די בגדול, מכיוון שכאשר תנערו מעט את ה-Galaxy A9, תשמעו קול חריקה הבוקעה מתוכו כאילו יש בפנים איזה בורג משוחרר. נתקלנו במכשירים עם צלילים דומים, אך חלשים בהרבה, שרוב רובם נגרמים ממבנה המצלמה עם מייצב התמונה האופטי. לצערנו, כאן אין מייצב תמונה אופטי.

אם בחזית המכשיר סמסונג שילבה מסך עצום, בגבו תמצאו מערך צילום יוצא דופן הכולל ארבע מצלמות המסודרות בצורה אנכית. אני חייב לציין שבשלב זה, התחושה הייתה שסמסונג בחרה במספר המצלמות וגודל המסך כדי שימכרו את המכשיר כפרימיום זול. עוד תמצאו בגבו את קורא טביעות האצבע המציג ביצועים מהירים ודיוק גבוה. לא היינו מופתעים שגם לכאן פלשה ביקסבי, העוזרת הקולית של סמסונג, לצערנו גם הפעם לא ניתן להגדיר את הכפתור בצידו הימני של המכשיר לפעולות אחרות. חלקכם ישמחו לגלות, אמנם, שחיבור ה-3.5 מ”מ נשאר איתנו גם כאן, ולטעינה תעשו שימוש בחיבור USB-C.

Samsung Galaxy A9 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy A9 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מסך ה-6.3 אינץ’ של המכשיר נראה נפלא וכמובן שלא ציפינו לפחות מכך מסמסונג. מדובר במסך AMOLED ברזולוציה של 1080×2220, המקנה לו את המראה המוארך. הניגודיות מעולה והצבעים נראים חיים מאוד ומוקצנים במעט, כמו שאנחנו רגילים ממסכי ה-AMOLED של סמסונג. אנחנו אוהבים זאת, אך תוכלו לשנות לפרופילי צבע אחרים בהגדרות.

הרזולוציה נמוכה מזו של מכשירי הדגל, אך כל המכשירים בקטגוריה לרוב מקריבים אותה. יתרון שיש לסמסונג עם ה-Galaxy A9 לעומת המתחרים, היא בהירות המסך, המורגשת מאוד. מתחרים בעלי תג מחיר דומה לרוב מציעים מסכים שמרגישים לא ממש טוב באור שמש. בדומה לשאר מכשירי סמסונג, גם כאן תמצאו את תכונת ה-“Always On”, המאפשרת הצגה של מידע על מסך המכשיר גם כשהמסך מכובה מבלי לבזבז כמעט סוללה.

ביצועים, ממשק משתמש וסוללה

מתחת למכסה המנוע של ה-Galaxy A9 תמצאו את מערכת השבבים Snapdragon 660 מבית קוואלקום, המיועדת לשוק הביניים. זוהי מערכת שבבים שלא תככב במבחני הביצועים ולצערה של סמסונג, אנחנו יכולים למצוא רשימה יפה של מכשירים בעלי מחיר דומה המציעים את מערכת השבבים מסדרת הדגל של קוואלקום. מנגד, אנחנו חייבים להודות, שבשימוש יום יומי נדיר שתחושו בהאטה. גלישה באינטרנט מרגישה דומה מאוד, פתיחת האפליקציות מהירה ולמעשה רוב הפעולות השגרתיות מתבצעות כאן נהדר.

הבעיה בביצועים תחל כאשר תרצו להפעיל אפליקציות תובעניות ובעיקר משחקים. אחד מאלו שניסינו היתה הגרסה החדשה של משחק המירוצים Asphalt, שהמכשיר התקשה להריץ. הייתה פגיעה גם בגרפיקה וגם בביצועים עצמם של המשחק. נדגיש שוב, בשימוש רגיל לאורך היום, לא תחושו בתקיעות או בעיות מיוחדות. בעת משחק ניתן לחסום את הרמקול נורא בקלות מכיוון שהוא ממוקם למטה, גם האיכות שלו אינה כה מרשימה (צורם לעיתים בווליום גבוה), אמנם העוצמה שלו סבירה בהחלט.

Samsung Galaxy A9 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy A9 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לזכותה של סמסונג, כולל הגלקסי A9 זיכרון פנימי 6GB RAM ונפח אחסון מובנה של 128GB. מדובר בנפחים משמעותיים, שנדיר למצוא במכשירי שוק ביניים. כמו כן, כולל המכשיר גם אפשרות להרחבת אחסון עם חריץ MicroSD.

הסמארטפון מצוייד בסוללת 3,800mAh, שבשילוב עם מסך ברזולוציה שמרנית של 1080P ומעבד שוק ביניים, ציפינו שתתן תוצאות טובות. לשמחתנו, זה אכן המצב. הגלקסי A9 מצליח לשרוד בקלות יום שלם ולא היינו כלל בתחושה של פאניקה לאורך היום, אפילו בשימוש די אינטנסיבי. יחד עם התמיכה בטכנולוגיית הטעינה המהירה של המכשיר, אתם יכולים להיות רגועים איתו לאורך היום.

ממשק המשתמש של הסמסונג גלקסי A9, ה-Samsung Experience, זהה לזה שאנחנו רגילים אליו מסמסונג בשנים האחרונות, ישנן מגוון סקירות באתר של מכשירי סמסונג המתארים אותו. לצערנו, הוא רץ על גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד 8.0 ולא גרסה 9 העדכנית ביותר המגיעה יחד עם ממשק המשתמש One UI החדש של החברה. מדובר בממשק סטנדרטי מאוד, שאנחנו די אוהבים – הוא פונקציונלי, עושה את עבודה וסמסונג הצליחה להסיר הרבה מהסחות הדעת שהיו בו בעבר.

צילום

אז מה איכות הצילום שיודעות לספק ארבע המצלמות בגבו של הגלקסי A9? נתחיל מאלו מצלמות כלולות כאן. אז סמסונג בחרה לשלב עם המכשיר (לפי סדר המצאותן מהגבוהה ביותר לנמוכה ביותר):

  • מצלמת 8 מגה-פיקסל בעלת עדשה רחבה F2.4
  • מצלמת 10 מגה-פיקסל בעלת עדשת טלפוטו 2X זום F2.4
  • מצלמת 24 מגה-פיקסל ראשית בעלת עדשה עם מפתח צמצם F1.7
  • מצלמת 5 מגה-פיקסל F2.2 שתפקידה לאסוף מידע על עומק

המערך המרשים הזה של מצלמות, התגלה כאכזבה גדולה מאוד, כאשר את הדבר הבסיסי ביותר של לצלם תמונה הוא לא עושה טוב. איכות התמונות המופקות פשוט רחוקה מלספק את הסחורה, מרבית התמונות לא יוצאות טוב מספיק והצילום עצמו והמעבר בין מצבי צילום איטי. היתרון הגדול של המערך הזה, היא הגמישות שיש לכם בצילום – תוכלו ליצור סצנות מעניינות כמעט בכל מצב. אני באופן אישי מאוד אוהב עדשות רחבות בסמארטפונים, אך איכות התמונה מעיבה מאוד על החבילה.

קשה למצוא איפה לפרגן לאיכות הצילום של ה-A9, הצללים מאבדים פרטים רבים מאוד, התמונה נראה שרופה כאשר התאורה גבוהה. אפילו במצב של אור יום, רוב המצלמות (למעט הראשית) מספקו תמונה רכה מאוד. חדות היא מצרך נדיר כאן. מצב הפורטרייט (Live Focus) כמעט ולא שמיש, צריך לצלם מספר פעמים על מנת להגיע לתוצאה סבירה.

אותן מחלות חלות גם על צילום הוידאו של המכשיר, אפילו שאפשר לצלם ברזולוציית 4K הדבר אינו מבטיח תמונה חדשה. הבעיה, שכאן היא גם יוצאת מאוד רועדת בהעדרו של מייצב התמונה האופטי.

משום מה, המצלמה הקדמית נדבקה גם בחלק מהמחלות, קשה נורא להפיק תמונה טובה איתה. זה אפשרי, אבל קשה. אנחנו חיים בעולם שבתנאי תאורה טובים, של אור יום, כל מצלמה אמורה לספק תוצות טובות, אמנם בצורה לא אופיינית לה, סמסונג מתקשה. הבעיה האמיתי היא, שמכיוון שסמסונג שמה כל כך הרבה דגש על יכולות הצילום ושילבה 4 מצלמות, זה הופך את החוויה לאפילו הרבה יותר מאכזבת.

סיכום

התחרות על שוק הביניים לוהטת מאי-פעם, במיוחד לאור העובדה שהוא גדל מאוד בעקבות העלייה החדה במחירים של מכשירי הדגל. אם עד לא מזמן מכשיר דגל עלה 700-800 דולר, היום הם יכולים להגיע למעל 1000 דולר, מה שמשאיר את מכשירי השוק הגבוה-ביניים עם טווח מחירים עצום של בין 300 ל-700 דולרים, בו תוכלו למצוא מגוון רב של מכשירים עם מפרטים דומים מאוד לשל הפרימיום.

סמסונג היא אחת היצרנית המצליחות ביותר, ובצדק, מכשירי הדגל שלה באופן קבוע נחשבים לטובים ביותר שמריצים אנדרואיד. הבעיה היא שבמצב השוק הנוכחי, עם ה-Galaxy A9 היא לא יכולה להתחרות במכשירים של היצרניות הסיניות עם המפרטים המרשימים. הם עוצמתיים יותר, זולים יותר (חלקם) ובעלי מצלמות טובות יותר.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
9/10
מצלמה
6/10
8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך
  • סוללה
  • עיצוב
מה פחות אהבנו
  • מצלמות
  • ביצועים במשחקים תובעניים
  • רמקול

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 2229 שקלים
  • שוק פתוח: 1800 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים