באג ב-FaceTime מאפשר למשתמשי אייפון לראות ולשמוע את הצד השני ללא צורך במענה

iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone XR (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לאחר סערה קטנה שסבבה את האפשרות להאזין לסובבים דרך אוזניות ה-AirPods, סערה גדולה אף יותר מגיעה אחריה והרשת גועשת סביב העובדה שבאפליקציית ה-FaceTime מסתתר באג חמור במיוחד. הבאג מתאפיין בכך שמשתמש אייפון מצד אחד יכול להאזין ולהשתמש במצלמה של משתמש אייפון אחר, זאת באמצעות שיחת FaceTime פשוטה בלבד. בתגובה, ביטלה אפל את אפשרות ביצוע שיחות FaceTime קבוצתית.

הבאג נכנס לפעולה כאשר אדם מהצד הראשון מתקשר בשיחת FaceTime לאדם בצד השני. בזמן ההמתנה למענה מהצד השני, האדם בצד הראשון מוסיף את עצמו לשיחה, מה שגורם לאפליקציה לחשוב שהשיחה פעילה ובועטת. על ידי כך מתאפשרת גישה לכל משתתפי השיחה לשמוע מה מתרחש בצד השני, גם כאשר הצד השני כלל לא ענה לשיחה.

וזה רק מחמיר. לאחר שהבאג נכנס לפעולה בצד שיזם את השיחה, הצלצול יפסיק בצד השני ורק מסך המענה לשיחה יישאר. כך שבמידה ופספסתם את הצלצול, סביר להניח שתמשיכו להתעלם ממנו גם בהמשך והמאזין ימשיך לשמוע את המתרחש בצד של מקבלי השיחה. חושבים לנתק את השיחה באמצעות לחיצה על כפתור הנעילה? זה הוא לא רעיון מוצלח במיוחד. במידה ותלחצו על כפתור הנעילה במטרה לגרום לשיחה להיעלם, האדם המתקשר יקבל גישה למצלמת הסלפי שלכם ויוכל לראות כל מה שמתרחש בצד שלכם.

הבאג תקף רק למכשירי אייפון או מחשבי Mac התומכים בשיחות FaceTime קבוצתיות שהגיעו עם העדכונים האחרונים למערכת ההפעלה. כך שאם אתם מריצים את מערכת ההפעלה IOS 11 ומטה, סביר להניח שלא ניתן לנצל את נוכחותו של באג האבטחה על מכשירכם. במידה והרצתם את מערכת ההפעלה האחרונה של IOS או MacOS, אפל הודיעה על השבתת פונקציית השיחות הקבוצתיות באפליקציית ה-FaceTime עד לתיקון הבאג שיגיע בהמשך השבוע על פי תגובתה של אפל.

על מנת לכבות את שירות ה-FaceTime באייפון:

פתחו את אפליקציית ההגדרות > גללו מטה עד למציאת אפליקציית ה-FaceTime > לחצו עליה וכבו את המתג המופיע בראשית המסך.

על מנת לכבות את שירות ה-FaceTime במחשבי Mac:

פתחו את אפליקציית ה-FaceTime > לחצו על שמה בפס האפשרויות הממוקם מעלה > לחצו על “מאפיינים/Preferences” > בטלו את ה-V המופיע בתיבת הסימון המורה את הפעלת החשבון וצאו מהחשבון באמצעות כפתור ההתנתקות/Sign Out.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים