תקן Bluetooth 5.1 מוסיף תמיכה לזיהוי מיקום בתוך מבנים

התמצאות במרחב Bluetooth 5.1 (מקור Bluetooth) התמצאות במרחב Bluetooth 5.1 (מקור Bluetooth)

ארגון ה-Bluetooth SIG (ר”ת Special Interest Group), ארגון הגג העולמי האחראי על תקן הבלוטות’, הכריז על ה-Bluetooth 5.1. תקן ה-5.1 החדש לחיבור האלחוטי הפופולרי מוסיף אפשרות להשתמש בהתקני Bluetooth לצורך חישוב מיקום והתמצאות במרחב ושיפורים נוספים.

בעוד רובנו מכירים ומשתמשים בטכנולוגיות המיקום השונות, דוגמת ה-GPS ואפילו רשתות WiFi, לשם קבלת מיקום, ארגון ה-Bluetooth SIG מנסה להוסיף את תקן ה-Bluetooth כפתרון נוסף לזיהוי מיקום בדגש על מיקום “תוך מבני” במצבים בהם רכיב ה-GPS איננו יכול לספק פתרון.

בעוד כיום תקן ה-Bluetooth מאפשר זיהוי של מרחק למקור האות לפי עוצמת האות, ,Bluetooth 5.1 יאפשר זיהוי גם של הכיוון ממנו מגיע האות, כשלפי הארגון התקן החדש יאפשר זיהוי מיקום ברמה של סנטימטרים בתוך מבנים, מה שיוכל לשמש מקומות כמו מחסנים, מוזיאונים ועוד.

זיהוי כיוון בתקן Bluetooth 5.1 (מקור Bluetooth)
זיהוי כיוון בתקן Bluetooth 5.1 (מקור Bluetooth)

שיפור נוסף בתקן ה-Bluetooth 5.1 הוא קיצור זמן “לחיצת היד” (handshake), תהליך החיבור בין התקני ה-Bluetooth השונים תוך ייעול זמן החיבור מחדש להתקנים אליהם המכשיר חובר קודם לכן. הדבר מתבצע על ידי אחסון חלק מהמידע המועבר במהלך התהליך בזיכרון המכשיר.

בנוסף, תקן ה-Bluetooth 5.1 משפר את “מצב הפרסום” (Advertising mode), המאפשר למכשירים התומכים בתקן לשדר מידע ללא צורך בחיבור להתקן בצורה ישירה. דוגמה לכך הוא מד חום שיוכל לשדר באופן ציבורי את הטמפרטורה ללא צורך שהמכשיר שמקבל את המידע יבצע התחברות למד החום.

מצב "פרסום" בתקן Bluetooth 5.1 (מקור Bluetooth)
מצב “פרסום” בתקן Bluetooth 5.1 (מקור Bluetooth)

בזמן שתקן ה-WiFi, על גרסאותיו השונות, נועד להעברת מידע במהירות גבוהה ומרחקים גדולים, תקן ה-Bluetooth שומר על הפופולריות שלו בזכות צריכת החשמל הנמוכה שלו והעובדה שהוא עובד לטווחים קצרים יותר ונחשב לבטוח יותר. התוספות שמגיעות עם תקן 5.1 מאפשרות לתקן ה-Bluetooth לספק פתרונות נוספים מעבר לשידורי מידע בין 2 מכשירים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים