נדפק ביציאה: נוקיה מחליפה מנכ”ל, בכיר ממיקרוסופט במקום אולי-פקה

סטיבן אלופ, המנכ"ל הנכנס. תמונה: יח"ץ

הענקית הפינית ויצרנית הסלולר הגדולה בעולם (מבחינה כמותית), נוקיה, מחליפה מנכ”לים, לאחר שאולי-פקה קאלאסוואו (Olli-Pekka Kallasvuo), המכהן בתפקיד משנת 2006, לא הצליח לעצור את הידרדרות החברה בנתח שוק הטלפונים הסלולריים והסמארטפונים העולמי. שמועות אודות פיטורים אפשריים של אולי-פקה אנו שומעים כבר מספר חודשים, כאשר ברור כי חבר המנהלים (הבורד) לא מרוצה מתפקודו של המנכ”ל לשעבר. אולי-פקה יעזוב את תפקידו באופן רשמי ב-20 לספטמבר 2010, ויפרוש מתפקיד המנכ”ל והנשיא, אולם עדיין יהיה בעל כיסא בחבר המנהלים של ענקית התקשורת נוקיה-סימנס. בנוסף, יקבל המנכ”ל היוצא חבילת פיצויים בגובה של כ-4.6 מיליון יורו (שהכותרת לא תטעה אתכם!).

החל מה- 21 לספטמבר 2010 יקבל על עצמו את תפקיד מנכ”ל נוקיה ראש החטיבה העסקית של מיקרוסופט – סטיבן אלופ הקנדי (Stephen Elop). בעברו של אלופ תפקידים בכירים במספר חברות אמריקאיות אחרות, ביניהן מקרומדיה (מפתחת פלאש) ואדובי אשר השתלטה עליה. הצגתו של סטיבן אלופ התרחשה אתמול, במהלך מסיבת עיתונאים שערכה החברה ואשר שודרה בשידור חי באינטרנט (וניתנת לצפייה בקישור הבא).

חילוף המשמרות בנוקיה נעשה ללא ספק מאוחר מאוד בתוך מהפיכת הסמארטפונים, כאשר אנדרואיד ומכשירי האייפון של אפל צוברים תאוצה בקצב הולך וגובר. חברת RIM מבוססת מאוד במעמדה ויצרניות ומערכות הפעלה שונות – דוגמאת Windows Phone 7 – עושים קולות של חדשנות והתעוררות. מנכ”ל חדש המגיע דווקא מענקית התוכנה מייקרוסופט יכול לעזור לנוקיה בדיוק בנקודת החולשה שלה – מערכת ההפעלה. סטיבן אלופ יהיה אולי זה שבאמת יוציא לגמלאות את סימביאן המיושנת ויתן דחיפה אמיתית ל-MeeGo. המפנטזים יכולים לחלום אפילו על הכנסת מערכות הפעלה חדשות לחברה. אין ספק כי כנס Nokia World 2010, שיחל ב-14 לחודש, מקבל עכשיו הרבה יותר תשומת לב ומעורר לא מעט עניין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים