סקירה: Sony WH1000XM3 – האם אלו האוזניות הכי טובות היום?

אוזניות Sony WH1000XM3 (צילום: צחי הופמן) אוזניות Sony WH1000XM3 (צילום: צחי הופמן)

לא קשה לראות בחברות ההייטק עובדים המשתמשים באוזניות Over The Ear בזמן העבודה שלהם או בזמן שהם מתניידים בתחבורה הציבורית. אחד הדגמים השולטים בשוק הוא ה-QC של Bose, אבל בשנה האחרונה אני רואה יותר ויותר אנשים המאזינים למוזיקה שלהם עם אוזניות של סוני וזה לא סתם קורה. כבר כמה שנים שסוני מצליחה לשפר את אוזניות הדגל שלה בקטגוריית Over The Ear. האוזניות של החברה זוכות קבוע לשבחים, כאשר הדגם החדש – WH1000XM3 בא לשדרג את החוויה.

עיצוב ושליטה

ה-M3 זהות בעיצוב שלהן לדור הקודם, לא שזה דבר רע, אבל צריך לאהוב את העיצוב השמרני הזה. מדובר באוזניות נוחות עם קשת הניתנת להתאמה וכיסוי עור הממוקמים גם בקשת וגם באזור האוזניים. אלו נעימים ורכים. בחלק העליון של הקשת יש ריפוד נוסף. האוזניות שוקלות 254 גרם והן נעימות על האוזניים. אומנם עכשיו חורף ופחות מזיעים, אבל לא הרגשתי איתן תחושת חוסר נוחות כאשר הסתובבתי איתן או עבדתי מול המחשב. האוזניות כוללות גם מנגנון סיבוב, המאפשר התאמה טובה לראש וניתן לקפל אותן ולהכניס לנרתיק נשיאה העשוי בד קשיח.

עבור החיבור הראשוני ניתן להשתמש בחיישן ה-NFC הממוקם באוזנייה השמאלית או לבצע שיוך בלוטות’ רגיל. אין אפשרות לחיבור שני מכשירים בו זמנית לאוזניות, למשל מחשב נייד וסמארטפון, חיסרון שהיה קיים גם בדור הקודם. ל-M3 יש שני כפתורים פיזיים: להפעלה/כיבוי ולמעבר בין מצבי נטרול הרעשים האקטיביים והאמביינט. על גבי האוזנייה הימנית קיים משטח מגע לשליטה בווליום, מעבר שירים ומענה/ניתוק שיחות.

הייתי שמח אם האוזניות היו גם עוצרות את השיר כאשר מורידים אותן מהאוזניים, אבל פונקציה זו לא קיימת בהן. אופציה נחמדה היא הנחת כף היד על האוזנייה הימנית, במצב זה, הווליום של המוזיקה יונמך ויכולת האמביינט תיכנס לפעולה, כך שהסאונד החיצוני יכנס פנימה וניתן יהיה לדבר עם אדם אחר או להקשיב לסביבה החיצונית. זוהי דרך נוחה לחסוך בהורדת האוזניות בכל פעם שמישהו רצה לשוחח איתי.

איכות שמע

ברגע ששמים את אוזניות ה-WH1000XM3 של סוני על הראש, חלק משמעותי מרעשי הרקע נעלמים וזה מדהים, אבל מה שאפילו יותר טוב מתרחש ברגע שמפעילים מוזיקה. השילוב של השתקת הרעשים, האטימה הפסיבית ואיכות הצליל, גורמים להרגיש כאילו נמצאים באולפן פרטי, גם כשהסביבה מאוד רועשת.

סוני משתמשת במעבד מיוחד משלה לצורך השימוש בנטרול הרעשים האקטיבי (ANC) ומצליחה להגיע לרמות גבוהות של השתקה והנמכה של רעשי רקע חיצוניים כמו דיבורים, רכבים וקולות אחרים. היא לא משתיקה את הצלילים האלו לחלוטין, אבל היא עושה עבודה נהדרת. היכולת הזו השתפרה לעומת הדור הקודם, בזכות מעבד ה-QN1 של סוני המיועד לצורך טיפול ברעשי הרקע החיצוניים ולשמירה על איכות הצליל. משתמשים קבועים באוזניות ANC מכירים את תחושת הלחץ שהאוזניות יוצרות עם דחיסת אוויר באוזניים, אך כאן כמעט שלא מרגישים את זה. כמו כן, האוזניות יודעות להרגיש לחץ אטמוספרי ולהתאים את עצמן לגובה בו נמצאים כאשר טסים.

ה-M3 מיועדות לחובבי הבאסים, אלו מורגשים כאן היטב. הצלילים הגבוהים חדים, קולות הזמרים נשמעים ברור והצליל עשיר. אין יותר מדי מה להוסיף, הסאונד מצוין. מבחינת הווליום, מדובר בצליל חזק שלטעמי מספק. כשמגבירים את הצליל קצת יותר מדי, זליגת הסאונד מהאוזניות ברורה ועלולה להפריע למי שיושב לידכם. לחובבי הצפייה בסרטים, לא נתקלתי בבעיות סינכרון קול באפליקציות יוטיוב או נטפליקס. דבר מפתיע הוא שסוני ציידה את ה-M3 בהתקן בלוטות’ 4.2 ולא 5. אם כבר מדובר באוזניות חדשות ויקרות, היה כדאי לצייד אותן בתקן הכי חדש.

איכות השיחות לא תמיד טובה ואנשים מן הצד השני של השיחה טענו ששמעו אותי בצורה עמומה חלק מהזמן, אבל זה לא היה באופן קבוע. כמובן שהשמע מושמע משתי האוזניות גם בזמן שיחה.

אוזניות Sony WH1000XM3 (צילום: צחי הופמן)
אוזניות Sony WH1000XM3 (צילום: צחי הופמן)

חיי סוללה ואפליקציה

הסוללה של ה-Sony WH1000XM3 מרשימה ומספיקה ל-30 שעות ניגון מוזיקה כולל ANC. יש גם טעינה מהירה, אשר בתוך 10 דקות טעינה תספק לכם 5 שעות עבודה. סוני משתמשת כאן במחבר טעינה מסוג USB-C, כך שניתן להשתמש במטען אחד גם לסמארטפון וגם לאוזניות.

באמצעות האפליקציה ניתן לקבוע שהאוזניות ידעו להתאים את כמות הרעשים החיצוניים הנכנסים פנימה (Adaptive Sound Control) בהתאם למיקום שנמצאים בו. למשל, אם נמצאים ברחוב או יושבים ברכב. ניתן גם לבצע התאמה טובה יותר לנטרול הרעשים האקטיבי, המזהה את המיקום שלכם וגם אם אתם שמים משקפיים, כשישנה אפילו התייחסות לכמות שיער, מבנה הראש וכל מה שמפריע בין האוזניות לאוזניים שלכם. כמובן שיש באפליקציה גם אקולייזר מובנה ואפילו אפשרות לדמות כאילו נמצאים במועדון, אולם קונצרטים או איצטדיון.

השורה התחתונה

ה-Sony WH1000XM3 הן אוזניות עם סאונד מעולה, נטרול רעשים אקטיבי מצוין, זמן סוללה ארוך, שליטה באמצעות משטח מגע והן גם נוחות. אז כן, כנראה מדובר באוזניות הטובות ביותר שתוכלו לרכוש היום, אבל החיסרון הגדול בהן, הוא חוסר היכולת להתחבר לשני מכשירים בו זמנית. בכל מקרה, בשביל הניתוק שתקבלו מרעשי הרקע החיצוניים, זה כנראה שווה את זה.

מחיר: 1,580 שקלים (יבואן רשמי ישפאר)

*הסקירה פורסמה במקור באתר TheGadgetReviews. לחצו כאן לסקירות אוזניות נוספות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים