אפל מזהירה מפתחי אפליקציות ב-iOS בעקבות מקרי הקלטות המסך ללא ידיעת המשתמשים

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת אפל (Apple) הגיבה רשמית לחשיפה של אתר הטכנולוגיה TechCrunch שהראתה כי ישנן אפליקציות המשלבות הקלטה של פעילות המשתמש באפליקציה (session replay) ללא ידיעת המשתמשים, כאשר היא מורה לחברות להסיר את אפשרות הקלטת המסך או להתריע על כך בפני המשתמשים, ולא, האפליקציות יוסרו מחנות היישומים של אפל.

התחקיר של TechCrunch הראה כי אפליקציות דוגמת Expedia, Hotels.com ועוד השתמשו בשירותי חברת אנליטיקה בשם Glassbox, המבצעת ניתוח של הקלטות פעילות משתמש באפליקציות, ולא הצליחו להגן כראוי על פרטיות המידע של המשתמשים, כולל פרטי האשראי שלהם ועוד, זאת בנוסף לכך כי ההקלטות מבוצעות ללא ידיעת המשתמשים כלל.

נציג אפל מסר לאתר TechCrunch כי החברה יצרה קשר עם המפתחים של האפליקציות שפוגעות בהנחיות הפרטיות של אפל באפליקציות וכי החברה צפויה לפעול באופן מיידי במידה והדברים לא יתוקנו כשהוא מדגיש ש:

הגנה על פרטיות המשתמש היא הדבר החשוב ביותר במערכות אפל. ההנחיות הרשמיות של אפל מחייבות אפליקציות לבקש הסכמה מפורשת מהמשתמש ולספק אינדיקציה חזותית ברורה בעת ההקלטה, רישומי לוג או כל רישום אחר של פעילות המשתמש.

בתגובה לפרסום הראשון בנושא, ציינה חברת גלאסבוקס כי היא “מחויבת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחה ואבטחת נתונים”, כשלפיה “בשום שלב נתוני הגלישה אינם נאספים ומוקלטים על ידי שרתי גלאסבוקס או כל גורם צד שלישי אחר – אלא מוחזקים ומנוהלים בכל העת על ידי בעלי האתר בלבד.”

ניתן לצפות כי מפתחי האפליקציות השונות שהשתמשו בשירותי ה-session replay יסירו אותן במהירות או יוסיפו התראה למשתמשים מאחר והאיום בהסרה מחנות האפליקציות של אפל מהווה “עונש חמור” ובעייתי בעבור החברות השונות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים