גב לאנדרואיד: גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי

חברת גוגל הודיעה לפני זמן קצר על אחת הרכישות החשובות בהיסטוריה של עולם המובייל: “אני נרגש להודיע כי הסכמנו (גוגל) לרכוש את מוטורולה”, כך פרסם לפני זמן קצר לארי פייג’, מנכ”ל גוגל, בבלוג הרשמי של החברה. מיד לאחר מכן מסביר לארי פייג’ כי רכישת מוטורולה מוביליטי נועדה על מנת לתת “גב” לאנדרואיד, ככל הנראה לאור תביעות הפטנטים הרבות בהם נתקלת החברה מכל כיוון. גוגל תרכוש במסגרת ההסכם 63% ממניות מוטורולה ובכך תהפוך לבעלת השליטה בחברה, זאת לפי שווי שוק של $40 למניה וסך כל הרכישה מגיע לכ-$12.5 מיליארד דולר. כך למעשה גוגל שמה את ידיה על החברה בעלת פורטפוליו הפטנטים העשיר ביותר בתחום המובייל, עם כמות עצומה של 17,000 פטנטים.

חברת גוגל טוענת כי חברות כמו מיקרוסופט ואפל מונעות יחדיו את התחרות על ידי תקיפת אנדרואיד בתביעות פטנטים רבות, הן אפילו חברו יחדיו למכירה פומבית של פטנטים מבית Nortel ולטענת גוגל לא נתנה לה ההזדמנות להגיש הצעה גם כן. על מנת לאזן את המצב, לטענת גוגל, היא רוכשת את מוטורולה מוביליטי יחד עם הפטנטים הרבים שלה על מנת להגן על אנדרואיד ולהמשיך לאפשר תחרות.

גוגל מרגיעה את היצרניות האחרות (ואת המשתמשים כמובן) ומדגישה כי אנדרואיד תשאר פלטפורמה פתוחה. חברת מוטורולה תתנהל כעסק נפרד, זאת כנראה כדי לא לפגוע ביצרניות האחרות. עם זאת, אנחנו לא נהיה מופתעים אם מעכשיו מוטורולה תוביל את שוק האנדרואיד מבחינת הגרסאות הבאות.

חברת גוגל מזעזעת את עולם הטכנולוגיה והמובייל בפרט עם אחת הרכישות המשמעותיות ביותר שזכורות לנו, ההופכת את גוגל ליצרנית חומרה ומפתחת תוכנה בדומה לאפל. ההתרגשות בגוגל רבה כמו גם אצלנו, אנו מאמינים שבימים הקרובים התוכניות של גוגל לגבי מוטורולה יחשפו בצורה יותר ברורה – ואנחנו עוד חשבנו ששיתוף הפעולה של מיקרוסופט ונוקיה מפתיע.

(תודה רבה לאלעד ר. על הטיפ המהיר!)

*הידיעה פורסמה לראשונה בעמוד הפייסבוק של גאדג’טי, הצטרפו עכשיו!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים