הוכרז: Nokia 9 PureView – עם 5 מצלמות בגבו

Nokia 9 Pureview (תמונה: HMD Global) Nokia 9 Pureview (תמונה: HMD Global)

לאחר שעבדה על המכשיר לא מעט זמן ועם כמה סימני זקנה שמופיעים כבר בזמן הצגת המכשיר, כדוגמת מערכת השבבים מהשנה שעברה, מציגה בפנינו HMD GLOBAL את ה-Nokia 9 PureView, מכשיר הדגל המצופה של החברה בעל מערך צילום המציע חמש מצלמות בגבו. אך מלבד מערך הצילום שלו, הנוקיה 9 מציע גם לא מעט פיצ’רים מתחת למכסה המנוע.

בחלקו הקדמי של המכשיר מככב מסך בגודל 5.99 אינץ’, עם פאנל מסוג pOLED, ברזולוציית 2K ועם יחס תצוגה של 18 על 9. המכשיר אינו מציע עיצוב נטול שוליים כשאר מכשירי 2019, זאת כנראה עקב העובדה אותה הזכרנו בתחילה. בשולו העליון של ההתקן מתגלה לוגו החברה, כשאת שולו התחתון נוקיה בוחרת להשאיר ריק לחלוטין.

נקודת המכירה הראשית של המכשיר מתבססת על מערך הצילום שלו, וזה כולל 5 חיישני צילום בסך הכל המציעים רזולוציה זהה של 12 מגה פיקסל. שניים מהחיישנים הינם חיישנים המצלמים בצבע, עם מפתח צמצם של f/1.8, תמיכה בפוקוס אוטומטי וגודל פיקסלים של 1.25µm. בנוסף אליהם נוכל להנות גם משלושה חיישנים נוספים המצלמים בשחור לבן, ותפקידם ללכוד פי 10 יותר אור מכל חיישן בודד אחר מסוג זהה.

Nokia 9 Pureview (תמונה: HMD Global)
Nokia 9 Pureview (תמונה: HMD Global)

עוד בגזרת מערך הצילום נוקיה מאפשרת ייצור בוקה ברמה שלא ראינו עד כה, עם יצירת מפת-עומק על כל תמונה באמצעות כל החיישנים על מנת לאפשר טשטוש ברמה מדויקת במיוחד. לרמת הדיוק הזו נוקיה מגיעה באמצעות ייצור של תמונה ברזולוציה של 60 מגה פיקסל בכל קליק שלכם על המצלמה, ומיפוי המידע לתמונה סופית ברזולוציית 12 מגה פיקסל אותה תוכלו לערוך גם מבחינת הטשטוש באמצעות עורך התמונות המובנה של Google Photos.

יחד עם הדברים הללו, צלמים מקצועיים ישמחו לשמוע כי הנוקיה 9 מתיר צילום ב-RAW (מסתיים כ-DNG בסמארטפון) לא מעובד (Uncompressed), כך שתוכלו להוציא את המירב מהתמונה בזמן עיבוד בתוכנות העריכה המועדפות עליכם. בחזיתו של המכשיר אנחנו חוזרים אל מצלמת סלפי בודדת, ברזולוציית 20 מגה פיקסל עם תמיכה ב-Pixel Binning (שילוב 4 פיקסלים ל-1) מה שיפיק תמונה סופית ברזולוציית 5 מגה פיקסל עם גודל פיקסלים של 2µm במקום 1µm.

Nokia 9 Pureview (תמונה: Nokia)
Nokia 9 Pureview (תמונה: Nokia)

גזרת הביצועים של המכשיר רצה על גבי מערכת השבבים Snapdragon 845 מהשנה החולפת, המיוצרת בתהליך 10 ננו-מטר וכוללת 8 ליבות בחלוקה של 4 על 4. לצידה נמצא גם רכיב זיכרון עבודה על סך 6 גיגה-בייט מסוג LPDDR4x ו-128 גיגה-בייט של נפח אחסון מסוג UFS 2.1. על התזמורת כולה מנצחת סוללה בקיבולת 3320 מיליאמפר/שעה, הנטענת דרך מחבר מסוג USB Type-C בהספק של 18 וואט עם תמיכה בטעינה אלחוטית עד 10 וואט.

שאר הפיצ’רים ב-Nokia 9 PureView כוללים גוף זכוכית מלא עם הגנה מפני מים ואבק בתקן IP67, שלושה מיקרופונים המקיפים את המכשיר, סורק טביעות אצבע הממוקם מתחת למסך, אנדרואיד 9 פאי במסגרת פרויקט Android One וכל אלו ללא שקע אוזניות. מסכו של המכשיר תומך בתקן HDR10 להצגת ספקטרום צבעים רחב יותר, עם ניגודיות גבוהה וחדות משופרת.

את ה-Nokia 9 PureView משיקה החברה באופן גלובלי החל מהיום במחיר של 699 דולרים בצבע כחול בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים