הוכרזו: Galaxy A50 ו-Galaxy A30 – עם סוללות גדולות ומפרט מרשים

Galaxy A30 & Galaxy A50 (תמונה: סמסונג) Galaxy A30 & Galaxy A50 (תמונה: סמסונג)

תערוכת MWC ממשיכה להביא אלינו סמארטפונים חדשים ללא הפסקה וכעת אלו זוג דגמי ביניים מבית סמסונג, דגמי ה-Galaxy A30 וה-Galaxy A50 מביאים עמם מפרט מרשים, באריזה נאה במיוחד וחלקם אף עם מערך צילום משולש. דגם ה-Galaxy A50 הוא הדגם המשופר מהשניים, וככזה, נמצא אצלו מפרט משודרג ועיצוב מעט שונה.

Galaxy A30

דגם ה-Galaxy A30 הוא האח הקטן לדגם ה-A50, אך במובן התיאורטי בלבד. גודל מסכו עומד על 6.4 אינץ’, כשזה מגיע ברזולוציית +Full HD, עם פאנל מסוג Super AMOLED ובפריסה של 2340 על 1080 פיקסלים. עוד בחלקו הקדמי של המכשיר נוכל לראות כי תצורת המסך מתבררת כ-Infinity-U, ומעל המגרעת הקטנה אשר מכילה את מצלמת הסלפי נמצאת אפרכסת השמע.

מתחת למכסה המנוע פועמת בחוזקה מערכת השבבים Exynos 7885, המיוצרת בתהליך 14 ננו-מטר וכוללת זוג ליבות מסוג Cortex-A73 הרצות בתדר מירבי של 2.2 גיגה-הרץ ו-6 ליבות מסוג Cortex-A53 אשר רצות בתדר מירבי של 1.6 גיגה-הרץ.

יחד עם מערכת השבבים משלבת החברה רכיב זיכרון עבודה על סך 3 או 4 גיגה-בייט, זאת בנוסף ל-32 או 64 גיגה-בייט של נפח אחסון הניתן להרחבה בהתאמה. את המערך כולו מנהלת סוללה בקיבולת 4000 מיליאמפר/שעה, ובה תוכלו להשתמש לאחר שתפתחו את המכשיר דרך סורק טביעות האצבע הממוקם בחלקו האחורי.

במעבר למערך הצילום של המכשיר נוכל להבחין בזוג חיישני 16 ו-5 מגה פיקסל התופסים מקום בחלקו האחורי, כשחיישן ה-16 מגה פיקסל הינו הראשי מבין השניים ומגיע במפתח צמצם של f/1.7. חיישן ה-5 מגה פיקסל אינו שם בשביל להיות חיישן עומק, וזה מסוגל לצלם בזווית רחבה במיוחד דרך מפתח צמצם של f/2.2. מצלמת הסלפי המתיישבת בתוך המגרעת שבחזית מציעה רזולוציה של 16 מגה פיקסל, ללא תמיכה בפוקוס אוטומטי ובמפתח צמצם של f/2.0.

Galaxy A50

הדגם המשופר מהשניים הוא ה-Galaxy A50, אך לפחות בחלקו הקדמי, אנחנו לא רואים שינוי משמעותי בין הדגמים. גם כאן נמצא מסך בגודל 6.4 אינץ’, עם פאנל מסוג Super AMOLED, ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 2340 על 1080 פיקסלים. בחלקה העליון של התצוגה מתיישבת מגרעת ה-Infinity-U, וזו מאחסנת את מצלמת הסלפי.

גזרת הביצועים מביאה עמה שדרוג לעומת האח הקטן, וכאן פועמת מערכת השבבים Exynos 9610 המיוצרת בתהליך 10 ננו-מטר ומגיעה עם 4 ליבות מסוג Cortex-A73 בתדר מירבי של 2.3 גיגה-הרץ, ו-4 ליבות נוספות מסוג Cortex-A53 בתדר מירבי של 1.7 גיגה-הרץ. למערכת הזו סמסונג מוסיפה רכיב זיכרון עבודה על סך 4 או 6 גיגה-בייט, כשנפח האחסון ניתן להרחבה ועומד על 64 או 128 גיגה-בייט בהתאמה.

Galaxy A50 (תמונה: סמסונג)
Galaxy A50 (תמונה: סמסונג)

מערך הצילום עבר שדרוג גם הוא, וכעת ניתן לראות בתפקיד הראשי חיישן 25 מגה פיקסל, עם תמיכה בפוקוס אוטומטי ובמפתח צמצם של f/1.7. מתחתיו נכנס חיישן 5 מגה פיקסל במפתח צמצם f/2.2 המשמש כחיישן עומק, ואחרון להיכנס למערך הינו חיישן ה-8 מגה פיקסל במפתח צמצם f/2.2 המצלם בזווית רחבה. מצלמת הסלפי זוכה לרזולוציה גבוהה אף יותר בדגם זה, ועומדת עם 25 מגה פיקסל במפתח צמצם של f/2.0.

את התזמורת כולה מחזיקה סוללה בקיבולת 4000 מיליאמפר/שעה התומכת בטעינה מהירה, וזוכה לשיתוף פעולה מצידה של העוזרת האישית Bixby. לעומת דגם ה-A30, ה-A50 כולל את ביקסבי, וזו תוכל להפוך את חיי היום-יום שלכם לקלים יותר. שיפור נוסף אותו אנחנו רואים בדגם זה הוא המעבר של סורק טביעות האצבע מגבו של המכשיר אל מתחת למסך. עקב המהלך המוזכר, סמסונג גורמת לדגם הביניים הנ”ל להגיע עם פיצ’ר שעד כה היה שמור ברובו הסמארטפונים בשוק למכשירי דגל בלבד.

זמינות וצבעים

את ה-Galaxy A30 וה-Galaxy A50 תוכלו למצוא תחת עיצוב ה-3D Glasstic (פלסטיק עם מראה של זכוכית) בצבעים שחור, כחול ולבן לדגם ה-A30 ושחור, כחול, קורל (ורוד-כתום) ולבן לדגם ה-A50. זמינותם של הדגמים הללו עדיין לא ידועה, אך אנחנו משערים כי אלו יצאו למכירה בחודשים הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים