הצצה ראשונה: מבט מקרוב ל-Huawei Mate X המתקפל

Huawei Mate X (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

תערוכת המובייל MWC 2019 בברצלונה נפתחה עם לא מעט הכרזות, אך בין הבולטות שבהן היה Huawei Mate X, הסמארטפון המתקפל הראשון של וואווי אשר מגיע עם מסך OLED בגודל של 8 אינץ’, מער צילום משולש בגבו ויכולת להתקפל לתצורת סמארטפון הנוחה יותר לאחיזה, תוך שמירה על גודל מסך מרשים של 6.6 או 6.3 אינץ’, תלוי באיזה חלק מהמסך המתקפל תסתכלו.

חברת וואווי הזמינה את גאדג’טי אל מאחורי הקלעים על מנת לראות את ה-Mate X המתקפל מקרוב, ובזמן הקצר בו שיחקנו עם המכשיר גילינו כי מדובר בסמארטפון קל למדי יחסית לגודלו ונוח למדי לאחיזה הן במצב מקופל כסמארטפון דק שאינו רחב במיוחד והן במצב פתוח, אז משקלו הנמוך מאפשר לאחוז אותו ולקרוא בנוחות מהמסך הגדול בתצורת ספר.

המסך של המייט X הינו אחיד, כלומר לא מדובר בשני מסכים נפרדים, אלא במסך יחיד שחלקו האמצעי מתקפל. זוהי גם הסיבה בגינה וואווי עדיין לא מציגה את המכשיר בפני הקהל הרחב, וזה הוצג במסגרת התערוכה רק מאחורי מחסומי זכוכית או בידיים של נציגי החברה בלבד. אף שנראה כי לוואווי ישנם עדיין תיקונים שונים לעשות במכשיר ובממשק המשתמש טרם תשיק אותו מאוחר יותר השנה, ה-Mate X מצליח להרשים באופן פעולתו כבר בשלב זה.

אחד היתרונות של המסך המתקפל מגיע דרך היכולת לפתוח אותו לתצורת ספר, מה שגורם לממשק המשתמש להרחיב את התוכן הנצפה בו למסך המלא בגודל 8 אינץ’. אם התחלתם לקרוא כתבת תוכן באתר גאדג’טי ורציתם לראותה פרוסה במסך מלא, הממשק שפיתחה וואווי עבור המכשיר יעשה זאת עבורכם באופן מיידי עם פתיחת הקיפול של המכשיר.

תכונה נוספת הנתמכת על ידי השימוש במסך המתקפל מאפשרת לכם לצלם תמונות סלפי באמצעות מערך הצילום הראשי במכשיר, כך שתקבלו תמונות סלפי ברמה הגבוהה ביותר שיודעות מצלמות החברה לספק כיום. את צילום הסלפי תוכלו לראות תוך כדי צילום, כמובן, אך גם אדם העומד מהצד השני שלכם יוכל לראות אתכם מצטלמים על גבי הצד השני של המסך המתקפל. לשם מה זה טוב? אם אתם רוצים שמישהו אחר יצלם אתכם, אבל עדיין רוצים לראות איך אתם נראים לפני הצילום, זהו הפיתרון עבורכם.

במפרט הטכני של המכשיר המתקפל שלה מוסיפה וואווי את מערכת השבבים Kirin 980, מודם התומך ברשת הדור החמישי (5G), תמיכה בסים כפול, זיכרון 8GB RAM ורכיב אחסון על סך 512GB וזוג סוללות בקיבולת כוללת של 4500mAh, הנטענות דרך מחבר מסוג USB Type-C התומך בטעינה המהירה בעולם בהספק של 55 וואט.

Huawei Mate X (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Huawei Mate X (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

את ה-Huawei Mate X תוכלו להשיג בצבע כחול (Interstellar Blue), עבור כ-2600 דולר (כ-9400 שקלים) החל מהמחצית השניה של 2019.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים