דגמי ה-Huawei P30 וה-Huawei P30 Pro נחשפים בתמונות הכרזה 

Huawei P30 Pro (תמונה: Winfuture) Huawei P30 Pro (תמונה: Winfuture)

כשבוע בלבד לאחר שראינו את דגם ה-Huawei P30 Lite בהדמיה שעלתה לאתר חברת Spigen, דגמי ה-Huawei P30 וה-Huawei P30 Pro דולפים לרשת דרך המדליף הידוע Roland Quandt. כעת, מתברר שההדמיות אותן ראינו לפני כן היו נכונות רק בחלקן והחסירו פרטים משמעותיים אודות סדרת הדגל הקרבה.

בהדלפה החדשה נוכל לראות את חלקיו הקדמיים והאחוריים של ה-Huawei P30 Pro, כשזה כולל מערך צילום משולש בחלקו האחורי בעל חיישן ToF (ר”ת Time of Flight) מתחת לגזרת החיישנים שלימינו. מערך הצילום גם הוא מחולק ל-2 גזרות, כשהחלק העליון כולל את זוג החיישנים העגולים והראשיים, בעוד שהחיישן התחתון מזכיר באופן רב את פיתרון הפריזמה של Oppo אשר התיר לה להשיג זום אופטי מירבי עד פי 10.

גם וואווי עצמה הודתה שה-Huawei P30 Pro יביא עמו זום פי 10, אך רולנד טוען כי זה הוא זום היברידי ולא אופטי. לטובתה של החברה נוכל להזכיר כי גם דגמי ה-Mate 20 Pro וה-P20 Pro השתמשו בזום היברידי עד פי 5, וזה עבד בצורה נפלאה תוך שילוב החומרים המסופקים לחיישן מהזום האופטי. בדגמים החדשים נראה כי וואווי מתקדמת לזום אופטי עד פי 5, ושילוב המידע יחד עם שאר החיישנים להשגת זום היברידי עד פי 10.

תמונות ראשונות החשודות ככאלו שצולמו מה-P30 Pro הועלו לרשת על ידי מנהל המוצר של וואווי, ברוס לי (Bruce Lee), וזה דאג לשתף אותנו בתמונה אחת מכל חיישן. אמנם, עקב העובדה שהתמונות אינן בעלות חותמת המכשיר, אינן כוללות מידע Exif ובהיעדר אישורו של הבכיר, לא נוכל לאשר כי התמונות אכן צולמו על ידי המכשיר. בתמונות נוכל לראות את מגדל התקשורת אותו בנתה וואווי בשיתוף עם Vodafone.

תפקידו של המגדל מובן מאליו עקב התמונות, וזה מתגאה ביכולותיו לאספקת גישה לרשת הדור החמישי (5G). התמונה מהעדשה הרחבה אינה מרשימה במיוחד, וזו מציגה גישה לטווח דינמי מוגבל, כשחלק ניכר מהשמיים כמעט נשרפו לחלוטין ורוב הפרטים בתמונה נעלמו עקב עיבוד אגרסיבי שדאג להעלים כל רעש אפשרי שהוצג בתמונה. גם בתמונה מהעדשה הראשית אנחנו רואים חוסר בטווח דינמי, עם עיבוד שזקוק לשיפור ומנורה שהפכה כמעט שחורה לחלוטין עקב עיבוד לא נכון.

מנגד, התמונה שלכאורה צולמה דרך הזום האופטי המחומש של המכשיר מרשימה מאוד, עם פירוט מעולה ממרחק רב וחשיפה נכונה של כל האיזורים בתמונה. גם התמונה המגיעה אלינו בזום של פי 10 מציגה פירוט מרשים בכל האיזורים, אמנם, החשיפה בעלת סטייה קלה לאיזור החשוך ביחס לתמונה המציגה זום פי 5, אך לא באופן שמפריע לראות את התמונה בבירור.

מתחת למערך הצילום ניתן לקרוא בקלות את הכיתוב המפרט אודותיו, וזה מגלה לנו כי המערך המרובע של ה-P30 Pro מצויד באורכי מוקד הנעים בין 16 מ”מ לעדשה הרחבה ביותר עד 125 מ”מ לעדשת הזום. בפועל, הדברים מצביעים על זום אופטי עד פי 7.8~, אך התמונות מתוארות כפי 5 ופי 10, ללא כל תיאור המתקרב למספר אליו הגענו. עקב כך, ייתכן שוואווי מחשבת את הזום האופטי מהעדשה הראשית ולא מהעדשה הרחבה יותר.

גם מפתחי הצמצם נראים על גבי המכשיר, ואלה נעים בין f/1.6 לעדשה בעלת מפתח הצמצם הפתוח ביותר ל-f/3.4 לעדשה בעלת מפתח הצמצם הסגור ביותר. לעומת דגם הפרו, דגם ה-Huawei P30 מגיע עם מערך צילום משולש (ללא חיישן ToF) וכולל אורכי מוקד הנעים בין 17 מ”מ לעדשה הרחבה ביותר ל-80 מ”מ לעדשת הזום, מה שמזכיר את מערך הצילום מדגם ה-Mate 20 Pro שכלל עדשת 16 מ”מ כרחבה ביותר ו-80 מ”מ כעדשת זום. בנוסף לכך, גם מפתחי הצמצם השתנו בדגם הסטנדרטי, ואלה נעים כעת בין f/1.8 ל-f/2.4.

בחזרה לגזרה העיצובית, נוכל להבחין בכך שזוג הדגמים מגיעים עם מסך גדול המתפרס כמעט מקצה לקצה, כשהגבלותיו מסתמנות כשוליים הדקים שנמצאים בחלקו התחתון והעליון. גם מהמגרעת וואווי עדיין לא נפטרה, ומגרעת בתצורת ‘טיפת מים’ מככבת בזוג הדגמים. ההבדל העיקרי המסתמן מהתמונות נראה במערך הצילום, אך גם המסכים קיבלו טוויסט ודגם הפרו מגיע עם מסך מקומר לעומת מסך שטוח בדגם הסטנדרטי.

שאר השמועות אודות זוג הדגמים גורסות כי סורק טביעות האצבע ממוקם מתחת למסך, אך לא ידוע האם וואווי עברה לסורק מסוג Ultrasonic או שמא נשארה עם סורק אופטי. יחד עם זאת, מערכת השבבים Kirin 980 צפויה להיכנס מתחת למכסה המנוע, כששקע האוזניות יבצע הופעה בדגם הסטנדרטי אך יחסר מדגם הפרו.

על סדרת ה-Huawei P30 עתידה החברה להכריז ב-26 במרץ, באירוע שתערוך בפריז. 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים