סקירה: LIVALL BH51M – קסדה חכמה לרוכבים על אופניים וקורקינטים חשמליים

קדסת Lival BH51M (צילום: צחי הופמן) קדסת Livall BH51M (צילום: צחי הופמן)

רכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי מחייבות שימוש בקסדה. בשוק קיים מגוון גדול של קסדות, חלקן זולות וחלקן יקרות. ה-BH51M של חברת LIVALL שייך לחלק היוקרתי יותר של הסקאלה ומגיע על מנת לפתור שתי בעיות שלפחות עבורי, בתור רוכב קורקינט חשמלי, היו זקוקות לפתרון: האפשרות להאזין למוזיקה והאפשרות לנהל שיחות טלפון, מבלי להתחיל להרכיב אוזניות שונות. אז האם שווה להשקיע 600 שקלים בקסדה, שאמורה לפתור גם את חוויית המוזיקה וגם את הבטיחות במוצר אחד? הנה הסקירה שלי על ה-BH51M.

עיצוב ונוחות

ה-BH51M מעוצבת בצורה הרבה יותר יפה מקסדות אחרות שנתקלתי בהן. הדגם שהגיע אליי היה בצבע שחור (קיימת גרסה אפורה עם אלמנטים בצבע חום), כאשר מלפנים קיימת מצחייה קטנה מעור שחור. בחלק הקדמי ניתן למצוא פס רשת צר לאוורור, כאשר גם בחלק העליון קיימים שלושה אזורי אוורור.

בחלק האחורי של הקסדה ניתן למצוא את אזור התאורה, הכולל ציפוי פלסטיק אדום, כשבגב של הקסדה ממוקמת גלגלת המאפשרת להתאים גודל הקסדה במהירות לראש. הרצועה האדומה של הקסדה כוללת ריפוד נוסף מתחת לסנטר. מדובר בקסדה שנוחה על הראש, מאפשרת התאמה מהירה וכוללת את אישורי הבטיחות לשימוש בארץ. ה-BH51M כוללת מיגון מפני גשם (IPX4), כך שמי שעדיין רוכב בתנאים רטובים, לא צריך לפחד שהקסדה תתקלקל.

קדסת Lival BH51M (צילום: צחי הופמן)
קדסת Livall BH51M (צילום: צחי הופמן)

איתות

הפיצ’ר העיקרי של ה-BH51M היא התאורה האחורית. בגב הקסדה ממוקם פס אדום המשלב בתוכו נורות LED. התאורה המרכזית האדומה פעילה ברגע שהסביבה בה נמצאים מוחשכת (על מנת לחסוך בסוללה). בנוסף, בשני הצדדים ממוקמת מערכת איתות עם תאורה כתומה, זו מסמנת לאן הרוכב רוצה לפנות.

על מנת להפעיל את האיתות צריך להשתמש בשלט רחוק (הרחבה בהמשך). בצורה זו, הנהגים מאחורי הרוכב גם רואים אותו וגם יודעים לאן הוא רוכב. אני יכול להגיד שמהניסיון שלי, לא תמיד זכרתי ללחוץ על כפתור האיתות במהלך הרכיבה ולפחות בזמן שהקסדה הייתה ברשותי, היה קשה לי להפוך את זה להרגל.

קדסת Livall BH51M (צילום: צחי הופמן)
קדסת Livall BH51M (צילום: צחי הופמן)

שלט רחוק

מלבד הקסדה, ערכת ה-BH51M כוללת שלט רחוק אותו מרכיבים על הכידון. השלט מתקשר באלחוט עם הקסדה ומאפשר לבצע את האיתות, השליטה בשיר המתנגן (עצירה/ניגון), עוצמת הווליום ומענה/ניתוק שיחה. לשלט גם יש כפתור להפעלת המצלמה בסמארטפון, עבור צילום מהיר, בזמן שהסמארטפון מורכב על תושבת בכידון.

מוזיקה ושיחות

ה-BH51M כוללות חיבור בלוטות’ לסמארטפון וגם מיקרופון לניהול שיחות טלפון בזמן הרכיבה, דבר שרובנו עושים, רק לא תמיד באמצעים בטיחותיים. כאן ניתן לענות לשיחה בלחיצה זריזה על השלט בכידון ולהתחיל לדבר. איכות השיחה מתחלקת לשתיים: המיקרופונים של הקסדה טובים ואתם תוכלו לבצע איתם שיחה ברורה, כל עוד אתם לא רוכבים. ברגע שיש מעט רוח, הצד השני יתחיל להתלונן על איכות השיחה. זה נשמע מוזר שב-LIVALL לא ציידו את הקסדה במסנני רוח טובים יותר, מה שהופך את נושא שיחות הטלפון דרך המוצר הזה לכמעט מיותר.

איכות המוזיקה סבירה וחשוב להבין שמדובר פה ברמקולים שיושבים מעל האוזניים, לכן מראש לא ציפיתי ליותר מדי. לא אכפת לי לוותר על איכות הצליל, כל עוד אני מודע לסביבה שלי בזמן הרכיבה. את זה ה-BH51M מאפשרת. אתם תוכלו להאזין לשירים מהסמארטפון עם צליל שתוכלו לחיות איתו ולדעת מתי רכב מצפצף לכם.

LIVALL משלבת בקסדה שלה גם יכולת ווקי טוקי, לניהול שיחות עם חברים שמרכיבים קסדה של החברה. לא יצא לי לבדוק את היכולת הזו.

סוללה

LIVALL שילבה בקסדה מחבר טעינה יחודי. מדובר במחבר טעינה מגנטי, המתחבר לצד האחורי של ה-BH51M. אם תאבדו את הכבל הזה, תהיו חייבים לרכוש מהחברה כבל חדש. זמן הסוללה עומד על כ-10 שעות.

השורה התחתונה

הקסדה של LIVALL מבטיחה מיגון גבוה, תאורה אחורית ואיתות המאפשרים לנהגים לזהות את הרוכב ולהבין לאן הוא נוסע. בנוסף, יש גם אפשרות להאזין למוזיקה ועדיין להיות מודעים לסביבה. הייתי שמח שהמיקרופון ישלב מסנני רוח טובים יותר, כך שאפשר יהיה לנהל שיחות גם בנסיעה מהירה.

המחיר: 600 שקל (ברשת באג)

הסקירה פורסמה במקור באתר The Gadget Reviews, לחצו כאן לסקירות נוספות


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים