כל הפרטים על סדרת ה-Huawei P30: עיצוב, מפרט טכני ומחירים

Huawei P30 Pro (תמונה: Spigen)

סדרת הדגל הבאה של וואווי עתידה להיחשף באירוע שתערוך החברה בפריז ב-26 במרץ. ההזמנות כבר נשלחו ובוואווי כבר החלו להפיץ טיזרים לקראת חשיפתם של מכשירי ה-Huawei P30 וה-Huawei P30 Pro שימשיכו את דרכם של דגמי ה-P20 וה-P20 Pro שנחשפו בדיוק שנה קודם לכן, גם כן בפריז.

עוד לפני שייחשפו שני הדגמים באופן רשמי, אנו צפויים לשמוע על דגם ה-P30 Lite, כפי שהיה עם קודמו בסדרה בשנה שעברה, כששלל הדלפות בנושא מכשירי הדגל הבאים של החברה כבר הספיקו לחשוף פונקציות מרכזיות של השניים, המרכזית ביניהן נוגעת למערך צילום חדש שיאפשר ביצוע זום משמעותי אף יותר מזה שראינו בדגמים קודמים של החברה.

עיצוב מוכר

וואווי אוהבת לשחק עם עיצובי מכשיריה, בעיקר בכל מה שנוגע לצבעים של הדגמים החדשים, אך עדכון משמעותי בעיצוב אל מול מכשירי ה-Huawei P20 וה-Huawei Mate 20 שראינו בשנה שעברה לא צפוי להגיע.

על פי הידוע בשלב זה, וואווי מתכננת לאמץ את עיצוב המסך בעל המגרעת הקטנה ביותר שהיא מסוגלת לשלב, זוהי מגרעת טיפת המים שהגיעה עם דגמי ה-Huawei Mate 20 או ה-Huawei Mate 20X באוקטובר 2018.

וואווי P30 – מפרט טכני

על גבי המסך נמשיך לראות את סורק טביעות האצבע שהוצג עם ה-Mate 20 Pro ויזכה לשיפורים אלו ואחרים בדגמי ה-P30, כששולי המסך צפויים להצטמצם ודגם ה-P30 Pro צפוי להציג מסך הקמור מעט משני צדדיו.

בגבו של המכשיר צפויה וואווי לשחק עם צבעים ואפקטים שונים של מעבר בין צבעים כפי שעשתה בדגמים קודמים. ניתן להניח כי נראה גם צבעים חדשים, כששילוב צבעי כחול וטורקיז כבר הספיקו לחשוף גם בצבעים המקבלים השראה מגלי ים.

המפרט הטכני של סדרת ה-Huawei P30 יונע על ידי מערכת השבבים האחרונה מתוצרת חברת HiSilicon של וואווי עצמה, זוהי ה-Kirin 980.

מערכת שבבים זו מיוצרת בתהליך ייצור חסכוני בגודל 7 ננו-מטר ומאפשרת שיפור של עד 20 אחוזים בביצועים ועד 40 אחוזי חיסכון בצריכת החשמל על פני הדור הקודם בסדרה, Kirin 970, ששולב בדגמי ה-P20 בשנה שעברה.

פלטפורמת Kirin 980 משלבת מעבד מתומן ליבות המורכב מ-4 ליבות מסוג Cortex-A76, שתיים מהם מיועדות למתן הביצועים הגבוהים ביותר ופועלות בתדר 2.6GHz והשתיים הנותרות מיועדות עבור חיסכון בצריכת החשמל ופועלות בתדר 1.92GHz, כאשר 4 ליבות חסכוניות נוספות מסוג Cortex-A55 פועלות בתדר 1.8GHz ומשמשות לפעולות היומיומיות.

המאיץ הגרפי מדגם Mali-G76 MP10 מספק שיפור של עד 46 אחוזים בביצועי העיבוד הגרפי לצד שיפור של עד 178 אחוזים בצד החיסכון במשאבים ובגזרת הזיכרון אנו צפויים לראות רכיב RAM בנפח 6 או 8 גיגה-בייט (תלוי דגם) עם אחסון בנפח מינימלי של 128GB ועד 512GB יחד עם תמיכה בכרטיסי ה-nanoSD של החברה שיציעו אפשרות להרחבת זיכרון האחסון בעת הצורך.

Kirin 980 (תמונה: Huawei)
Kirin 980 (תמונה: Huawei)

בצד המסך אנו צפויים לראות את פאנלי ה-OLED מככבים בסדרה החדשה, כאשר דגם ה-Huawei P30 יציע תצוגה בגודל 6.1 אינץ’, גידול על פני תצוגת ה-5.8 אינץ’ שהוצגה עם דגם ה-P20, בעוד דגם ה-P30 Pro ישלב תצוגה בגודל של עד 6.5 אינץ’.

וואווי צפויה לשלב גם סוללות גדולות למדי במכשירים החדשים, אלו צפויות להגיע בקיבולת הנעה סביב 4,000mAh ואם מכשירי הדגל הקודמים של החברה מהווים עדות למשהו, הרי שזה לחיי סוללה ארוכים למדי שיכולים לעלות גם על יום מלא של שימוש ותמיכה בטעינה מהירה וטעינה אלחוטית מהירה.

המכשירים צפויים להמשיך ולהציע מערך אודיו סטריאופוני דרך זוג רמקולים, אך חיבור אוזניות מובנה ככל הנראה לא נזכה לראות גם בדור החדש.

Huwei P30 – צילום בזום עד פי 10

בשנה שעברה הדגימה בפנינו וואווי את יכולות המצלמות שלה בעזרת זום אופטי המציע הגדלה של עד פי 3, עם אפשרות לה קוראת החברה “זום היברידי” ומאפשרת להשתמש במידע המגיע ממספר חיישנים יחדיו על מנת ליצור זום היברידי של עד פי 5. הדבר איפשר לנו להתקרב לאובייקטים רחוקים יותר אותם רצינו לצלם מבלי לאבד פרטים.

עם הצגת הדגמים החדשים מתכננת וואווי להרחיב את האפשרויות בתחום הזום, כשלפחות בדגם ה-Huawei P30 Pro נזכה לראות זום אופטי של עד פי 5 ואת אפשרות הזום ההברידי שתאפשר לנו קירוב של עד פי 10.

החברה כבר הציגה מספר טיזרים בנושא המתמקדים בקירוב משמעותי של אובייקטים הרחוקים מהמצלמה.

דגם ה-Huawei P30 צפוי להתחקות אחר דגמי ה-Mate 20 מהשנה הקודמת ולהציע מערך צילום משולש הכולל אפשרות לביצוע זום דרך עדשת טלפוטו וגם אפשרות לצילום בזווית רחבה, כאשר בדגם ה-P30 Pro ייתכן ונראה ארבע מצלמות, עם תמיכה בזום האופטי וההיברידי המורחבים עד פי 5 ועד פי 10, בהתאמה.

מצלמות עתירות פיקסלים צפויות גם הן להגיע לדגמים החדשים, אלו עשויות להציע תמונות בגדלים של עד 40 מגה-פיקסל.

אפשרויות AI חדשות גם הן צפויות להגיע לדגמים החדשים, זאת בעזרתה של מערכת השבבים Kirin 980 שהוצגה עם מכשירי ה-Mate 20. וואווי ככל הנראה תתייחס ליכולות זיהוי סצינות חדשות שישפרו את התמונות שנצלם.

מחירים ותאריכי השקה

את אירוע ההכרזה שלה על מכשירי ה-Huawei P30 וה-P30 Pro תערוך וואווי בפריז ביום שלישי, ה-26 במרץ.

תאריך ההשקה של הדגמים בישראל לא ידוע בשלב זה, אך יש להניח כי החברה תמשיך בדרך עימה החלה עם הצגתם של דגמי ה-Mate 20 בשנה שעברה ותפתח במכירה המוקדמת כבר בסמוך למועד ההכרזה, עם השקה מלאה עד שבועיים לאחר מכן.

המחירים של הסדרה החדשה ככל הנראה לא יגיעו בשינוי משמעותי בהשוואה לשנה הקודמת, אך אם תבחר וואווי להעלות את המחירים נוכל לצפות למחירים באיזו ה-700-750 אירו לדגם ה-Huawei P30 ובין 900-950 אירו לדגם ה-Huawei P30 Pro עבור הגרסאות הבסיסיות של הדגמים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים