תגידו שלום ללווין: yes בוחנת מעבר לשידורים על גבי רשת האינטרנט

לוגו yes

חברת די.בי.אס (DBS) הציגה בפנינו את הטלוויזיה בלווין עוד בשלהי שנות ה-90 של המאה הקודמת ואף ששירותי הטלוויזיה של yes, עליהם היא אחראית, מזוהים באופן מוחלט עם השימוש בלווין, בחברה החליטו לבחון את האפשרות לעבור לשידורים על גבי האינטרנט.

על פי דיווח של בזק, לה בעלות על חלק גדול ממניותיה של DBS, לבורסה בתל-אביב, אישר הדירקטוריון של החברה מתווה לפיו תעבור משידורי לווין לשידור באמצעות רשת האינטרנט. המעבר עדיין אינו ודאי ונמצא בבחינה בלבד בשלב זה, אולם בחברה מקדימים ומציינים כבר עתה כי מדובר יהיה בהליך הדרגתי וארוך טווח אשר צפוי להתפרס על מספר שנים.

בדי.בי.אס מסבירים את בחינת המתווה החדש כהחלטה שהתקבלה לאור ירידת חסמי הכניסה לשוק התוכן, כניסתם של שחקנים רבים חדשים לתחום (נטפליקס, פרטנר TV, סלקום TV ואחרים) ובהתבססותן של טכנולוגיות להעברת תכנים על גבי רשת האינטרנט, כולל גם שיפור קצבי הגלישה, אל מול טכנולוגיית השידור בלווין הוותיקה.

מספר המנויים של yes בסוף הרבעון השלישי של 2018 עמד על 584 אלף, ירידה של 13 אלף מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל ב-2017, אולם ברבעונים 2 ו-3 ב-2018 הצליחה החברה לעצור את קצב הנטישה והראתה עליה קלה במספרי המנויים. ההכנסה ממנוי (ARPU) של החברה ירדה ל-210 שקלים, בהשוואה לנתון של 226 שקלים שנה קודם לכן.

ההשקעות שבוצעו בחברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-79 מיליון שקלים, עליה של 10 מיליון שקלים לעומת הרבעון המקביל ב-2017, כאשר בצד ההכנסות הציגה החברה ירידה של כ-10% משנה לשנה, כשאלו הסתכמו ב-367 מיליון שקלים.

מאוחר יותר החודש, ב-27.3, תציג בזק את דוחותיה הכספיים, אז גם נדע על תוצאותיה של yes לרבעון הרביעי והחותם של 2018.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים