חברת nVidia תוסיף תמיכה ב-DirectX Raytracing לכרטיסי מסך מדורות קודמים

nVidia הכריזה על הוספת תמיכה ב-DXR (ר”ת DirectX Raytracing) בעדכוני דרייברים עתידיים של החברה, שתאפשר לכרטיסי מסך מדורות קודמים להשתמש ב-Ray Tracing המוכר מכרטיסי ה-GeForce RTX, בשורה טובה אך לא חפה מבעיות.

התמיכה החדשה של nVidia ב-Ray Tracing תאפשר לכרטיסי מסך מבוססי ליבת Pascal ברמת GTX 1060 6 GB ומעלה וכן לכרטיסי ה-Turing החדשים: GTX 1660 ו-GTX 1660Ti, לבצע חישובי Ray Tracing מסוג DXR של מיקרוסופט, המפתחת של טכנולוגיית ה-DirectX. אך למרות שהבשורה אמורה לשמח את שחקני המחשב, המציאות אותה מציגה החברה שונה במעט.

לפי ההכרזה, טכנולוגיית ה-DXR צפויה להיות זמינה רק במנועי המשחק Unity ו-Unreal בשלב הראשוני, כאשר nVidia מציינת עד כמה גדול ההבדל בין ביצועי ה-Ray Tracing על כרטיסי ה-RTX בלי ליבות ה-RT היעודיות לבין כרטיסים ללא ליבת RT. מסקנה זו מסיקה החברה בהשוואה של כרטיס המסך GTX 1080Ti ל-RTX 2080 במגוון משחקים, כשכרטיס ה-RTX מציג ביצועים טובים פי 1.6-3 מה-GTX, שלרוב לא מסוגל להציג FPS סביר כלל.

עם העובדה כי אפילו ה-GTX 1080Ti החזק ביותר מהדור הקודם יתקשה לתמוך כראוי ב-DXR קשה לראות את תוספת התמיכה ב-DXR כיותר מניסיון של החברה להצדיק את הצורך בכרטיסי ה-RTX עם ליבות ה-RT היעודיות שלהם.

לפי הרשימה של החברה, כרטיסי ה-RTX יתמכו בריבוי אפקטים ב-Ray Tracing עם אפקטים מורכבים וספירת Ray גבוהה, בעוד כרטיסי ה-GTX יסתפקו באפקטי RT בסיסיים עם ספירת Ray נמוכה. נשאלת השאלה האם באמת היה צורך להוסיף תמיכה זו לאור המגבלות המוצגות על ידי nVidia עצמה.

רשימת כרטיסים תומכי DXR (מקור nVidia)
רשימת כרטיסים תומכי DXR (מקור nVidia)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים