גוגל מודה: גרסאות האנדרואיד הנוכחיות לא מתאימות לטאבלטים

לאחרונה אנו עדים לגל השקות טאבלטים מבוססי אנדרואיד המנסים להתחרות בהצלחה חסרת התקדים של ה-iPad מבית אפל. אך בלב הקרנבל נמצא פרט אחד המסוגל להרוס את החגיגה כולה: כמעט כל מחשבי הלוח הללו – החל מהסינים הזולים, דרך הטאבלט החדש של טושיבה ועד סדרת מכשירי המולטימדיה המתקדמים שהשיקה Archos לפני כשבועיים – מגיעים, מסיבה כלשהיא, ללא גישה לחנות האפליקציות של גוגל.

במקרה של טושיבה, בחרו היפנים לפתוח עבור המכשיר חנות משלהם, וכך סתמו את החור בְּאוּזוֹן השאלות שלא נשאלו, אך במקרה של ארכוס, עומדת על תילה השאלה כיצד חברת ענק שכל עסקיה מתמקדים כרגע בעיקר סביב טאבלטי-מולטימדיה יכולה להרשות לעצמה להשאיר את הלקוחות בלי אפליקציות, ואת מכשיריה ללא מוקד המשיכה העיקרי במערכת ההפעלה הפתוחה והפופולארית.

תשובה מעניינת סיפק בסוף השבוע הוגו בַּארַה, מנהל המוצרים לניידים בגוגל, לאתר TechRadar. בארה אמר לכתב האתר גארת’ ביוויס כי “אנדרואיד הינה פלטפורמה פתוחה… היא כבר נמצאת על טאבלטים. אך הדרך בה עובדת חנות האפליקציות מתבטאת בכך שהיא לא תהיה זמינה על מכשירים שאינם מאפשרים ליישומונים לרוץ כראוי”. בארה הוסיף כי גם הגרסא החדשה של המערכת, Froyo 2.2, אינה מותאמת לטאבלטים, ועל כן “ברצוננו לוודא שניצור מערך הפצת אפליקציות אשר יבטיח כי המשתמשים מקבלים את החוויה הנכונה”.

במלים אחרות, מדובר בהודאה ראשונה של גוגל בכך שהיא מתכננת גרסא נפרדת של מערכת ההפעלה שלה לטאבלטים, כפי שרמז לא מכבר בכיר בסמסונג. בנוסף, ניתן להבין מההצהרה כי גוגל מתכננת להפריד את ה-Android Market לפי תאימות האפליקציות, כך שמשתמשי טאבלטים יקבלו גרסאות שונות של האפליקציות מאלו שמקבלים משתמשי סמארטפונים, גם אם הם משתמשים באותה גרסא של אנדרואיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים