סוני חושפת פרטים על קונסולת הדור הבא PlayStation 5

בקרי משחק לפלייסטיישן (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) בקרי משחק לפלייסטיישן 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הקונסולה הבאה של סוני (Sony) כבר מעבר לפינה. שמה הרשמי של הקונסולה עוד לא נחשף, ובינתיים היא מכונה פשוט PlayStation 5 – שם עקבי בהתאם לשמות שניתנו לקונסולות היפניות עד היום. הפרטים שסוני חשפה בינתיים כלליים למדי, אבל כבר מציגים קונסולה מרשימה ביותר מבחינת החומרה שלה.

ה-PlayStation 5 תתמוך ברזולוציית 8K, רזולוציה חדה משמעותית מה-4K שמתחילה להפוך כיום כבר לסטנדטרט בתעשייה. לדברי מרק צ’רני, אדריכל החומרה הראשי של ה-PS4, ה-PS5 תהייה קונסולה חדשה לחלוטין, ולא גרסה משודרגת של PS4 כמו שהייתה ה-PS4 Pro.

במרכז הקונסולה תשתמש סוני במעבד בעל שמונה ליבות שיהיה בנוי על טכנולוגיה מבית AMD, הדור השלישי של מעבד ה-Ryzen שלה, ומעבד גרפי תואם ומותאם במיוחד לצרכי הקונסולה. המעבד מגיע גם עם שבב קול משוכלל, שיאפשר לסוני להפיק 3D אודיו בקלות במשחקים שירוצו על הקונסולה.

הדיסק הקשיח של הקונסולה יוחלף ב-SSD, דבר שהופך לסטנדרט בתעשייה, וישפר משמעותית את הביצועים של המשחקים שירוצו על הקונסולה. בהדגמה שנערכה על ידי מגזין Wired נבחנה המהירות של המשחק Spider-Man עם הדיסק החדש. אפשרות ה-Fast Travel, שהייתה מפסיקה את המשחק לכ-15 שניות, כעת טוענת אותו בכ-0.8 שניות על ערכת הפיתוח של הקונסולה הבאה.

ולא רק מפתחים יוכלו לבחון את Spider-Man – כל שחקני ה-PS5 יוכלו לשחק במשחקי PS4, כיוון שהארכיטקטורה שלהם מספיק דומה כדי שסוני תוכל להבטיח תאימות לאחור לדור הזה. על תאימות לאחור ל-PS3 לא מדברים, אבל היא ככל הנראה ממש לא סבירה.

אין תאריך יציאה לקונסולה, ידוע רק שהשנה היא כבר לא תצא – אבל ערכות פיתוח כבר קיימות, ומפתחי משחקים מתחילים לעבוד איתן כדי לפתח משחקים חדשים ועוצמתיים יותר, שיצאו לשוק יחד עם הקונסולה הבאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים