גאדג’טי מסקר: Audio Technica ATH-M50xBT – תוספת בלוטות’ לאוזניות המוצלחות

אוזניות Audio Technica ATH-M50xBT (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אוזניות Audio Technica ATH-M50xBT (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לקראת סוף השנה שעברה השיקה יצרנית האוזניות Audio Technica גרסת בלוטות’ לאחד מדגמי אוזניות הקשת הפופולריים ביותר שלה. אוזניות ATH-M50xBT האלחוטיות מציעות את אותו עיצוב שזכה להצלחה בדגם הסטנדרטי המתחבר עם חוט ומשלבות כפתורים פיזיים לשליטה בווליום ומענה לשיחות לצד המשך תמיכה בחיבור כבל. האוזניות הגיעו לאחרונה לישראל ומוצעות במחיר של 799 שקלים ברשת באג, שגם סיפקה לנו את האוזניות לסקירה.

גילוי נאות: טרם אפתח בסקירה המלאה לאוזניות הבלוטות’, חשוב לי לציין כי מזה מספר שנים שאני משתמש באוזניות Audio Technica מדגם ATH-M50x מבוססות החוט (ללא תמיכה בבלוטות’) כאוזניות האישיות שלי.

עיצוב ונוחות

עיצוב אוזניות הבלוטות’ החדשות של Audio Technica דומה ברובו לעיצוב הדגם הוותיק שאינו תומך בלוטות’. רפידה עבה לראש הופכת את הקשת לנוחה למדי ורפידות העוטפות את האוזניים רכות למדי גם כן ונוחות להפליא. מניסיוני בדגם הסטנדרטי של האוזניות, הרפידות מחזיקות תקופה די ארוכה, אך יש לקחת בחשבון כי רפידות אלו עשויות להתקלף לאחר שימוש ממושך של מספר שנים (אצלי קרה אחרי 3 שנים, בשימוש אינטנסיבי יומיומי לכיוון השנתיים) – את הרפידות לאוזניים ניתן להחליף די בקלות.

האוזניות מתקפלות כך שניתן לאחסן אותן בצורה נוחה בתוך נרתיק המגיע יחד עימן בקופסה ואת הקשתות ניתן לווסת לשם התאמה לגודל הראש.

בשונה מהדגם הסטנדרטי של האוזניות, דגם הבלוטות’ החדש מגיע עם מספר שינויים, הראשי בהם היא התמיכה בקישוריות אלחוטית לאוזניות, ותוכלו לשלוט בהן באמצעות כפתורים הממוקמים על האוזניה השמאלית. הכפתורים מאפשרים שליטה בווליום וגם מענה לשיחות דרך מיקרופון מובנה. על חיבור 3.5 מ”מ באמצעות כבל שומרת החברה ואף מוסיפה שינוי קל שזכה לדרישה מצד המשתמשים באוזניות החוטיות בעבר – מנגנון כניסה סטנדרטי לאוזניות במקום מנגנון מסתובב שדרש שימוש בכבל הייחודי לאוזניות של Audio Technica.

השימוש בכפתורים הממוקמים על גבי האוזניה נוח, הם בנויים באופן בו ניתן למצוא את המיקום שלהם בקלות באמצעות מישוש ולחיצים מספיק כדי שנדע שבוצעה לחיצה כך שלא נתקלתי בלחיצות כפולות או שגויות. מה שהציק לי מעט בכפתורים היה הכפתור האמצעי, זה שמאפשר שליטה על הפעלה ועצירה של שירים, מענה לשיחות ומעבר בין שירים. באוזניות רבות ניתן לבצע מעבר בין שירים על ידי לחיצה כפולה על כפתור מסוג זה ובמקרה של אוזניות אלו יש צורך בלחיצה ארוכה (כשתי שניות) כדי לעבור שיר – זהו מנגנון איטי יותר, ומעט מעיק לטעמי.

בתוך אריזת האוזניות תוכלו למצוא:

  • אוזניות קשת אלחוטיות מדגם Audio Technica ATH-M50x BT
  • כבל USB לטעינה דרך מחבר MicroUSB
  • כבל אוזניות לחיבור 3.5 מ”מ
  • נרתיק לנשיאה

איכות שמע וחיי סוללה

באופן שלא הפתיע אותי במיוחד, השמע באוזניות הבלוטות’ של Audio Technica מציג רמה גבוהה למדי, הן בשימוש בכבל והן בחיבור באמצעות בלוטות’. לא הייתי מגדיר את האוזניות הללו כאוזניות לאודיופילים, שהרי בחברה שמים דגש על המכנה המשותף הגדול ביותר עם התאמות טובות לשם דיוק בצלילים הגבוהים ובמידים וחיזוק של הבאסים כדי שנוכל ליהנות גם מאלו.

היתרון הגדול עבורי בשימוש באוזניות הוא הדיוק בכל רמות הצלילים גם בעוצמות שמע גבוהות, מה שמאפשר ליהנות מסרטי אקשן עתירי באסים (ומוסיקה טובה) ללא חשש מצרימות לא נעימות באוזניים. עוצמת השמע מרשימה למדי גם בשימוש בחיבור בלוטות’, והחיבור, כמו גם החיבור מחדש, זריז למדי וניתן לרשום את האוזניות למספר מקורות ולעבור ביניהם במהירות בעת הצורך.

הרגשתי שיהוי קל עם כל חיבור מחדש של האוזניות למכשירים, אך במהלך ההאזנה לא נתקלתי בשהות שגרמה לאי סנכרון בין השמע לתמונה המוצגת על המסך, בין אם בסמארטפון או במחשב. החיבור מחדש בין האוזניות למכשיר האחרון בו עשיתם שימוש בהן מיידי ויתבצע מיד עם העברת כפתור הבלוטות’ על גבי האוזניה השמאלית למצב פעיל.

סינון רעשים אקטיבי לא קיים באוזניות מדגם ATH-M50xBT, אך תוכלו ליהנות מסינון רעשים טוב מספיק גם בלי זה. רעשים קלים מתבטלים לחלוטין בהאזנה למוסיקה, גם בעוצמות שמע נמוכות יותר, ותוכלו ליהנות ממוסיקה ללא הפרעות גם מחוץ לבית, אך רעשים כבדים, כמו אלו הקיימים במהלך טיסות, לא זוכים לסינון מספק.

הצלילים הטובים והמדויקים שבוקעים מהאוזניות נשמעים גם במהלך שיחות המתבצעות דרכן והמיקרופון עשה עבודה טובה מספיק כדי שהצד השני לא יתלונן על רעשים או הפרעות במהלך השיחות.

אוזניות Audio Technica ATH-M50xBT (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות Audio Technica ATH-M50xBT (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חיי הסוללה של האוזניות בחיבור באמצעות בלוטות’ ארוכים למדי. החברה מצהירה על זמן שימוש של 40 שעות, אך בפועל מדדתי כ-33 שעות שימוש בממוצע, מה שיכול להספיק בקלות לשבועיים של שימוש (כשעתיים ביום) ואף הרבה יותר מזה בשימושים קלים. במהלך הבדיקה כיביתי את מנגנון הבלוטות’ כל עת בה לא עשיתי שימוש פעיל באוזניות. וכאן מגיע גם אחד היתרונות המשמעותיים של אוזניות אלו – גם אם נגמרה לכם הסוללה ואין לכם אפשרות להטעין, תוכלו לחבר את האוזניות לשימוש בלתי פוסק באמצעות כבל.

אפליקציית Audio Technica Connect תאפשר לכם להחיל מספר הגדרות שונות על גבי האוזניות, אם כי אני חייב לומר שלא מצאתי שימוש באפליקציה זו כלל. חשוב לציין כי מסיבה שאינה מובנת לי, האפליקציה דורשת גישה למיקום של המכשיר. בנוסף, ישנה בקשה מובנת יותר לגישה לקבצים במכשיר, לצורך שליטה בשירים המתנגנים ישירות מתוך האפליקציה. דרך האפליקציה תוכלו גם לעדכן את הקושחה לאוזניות.

השורה התחתונה

אוזניות ה-Audio Technica מדגם ATH-M50xBT מוסיפות את קישוריות הבלוטות’ לאחד מהדגמים המוצלחים לטעמי של אוזניות קשת בשוק כיום. הדגם החדש מגיע במחיר 799 שקלים ומספקות איכות ועוצמות שמע מרשימות. לא תמצאו בהן יכולות מיוחדות לסינון רעשים אקטיבי, אך הן עושות את עבודת הסינון טוב למדי גם בלעדיה והן נוחות מאוד בזכות כריות הראש והאוזניות הרכות.

מה אהבנו?

  • קישוריות בלוטות’ 5.0 ומעבר מהיר בין מכשירים
  • אפשרות לחיבור בכבל 3.5 מ”מ
  • איכות שמע טובה עם דגש על באסים
  • חיי סוללה מצויינים
  • סינון רעשים מספק

ומה לא?

  • כפתור שליטה מרכזי
  • כבל מעט קצר באריזה
  • טעינה באמצעות MicroUSB (במקום USB-C)

מחיר: 799 שקלים (אחריות: שנה, באג)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים